اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد:

حضور مردم پای صندوق‌های رای فراتر از انتظار بود

استاندار یزد با اشاره به استقبال بی‌نظیر و گسترده مردم در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر گفت: تا به این لحظه شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات هستیم و حضور مردم فراتر از انتظار بود.

حضور مردم پای صندوق‌های رای فراتر از انتظار بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا فلاح‌زاده با حضور در جمع خبرنگاران اتاق خبر یزد در محل استانداری اظهار داشت: ملت عزیز ایران هم اکنون در حال خلق حماسه سیاسی هستند و گزارش‌های رسیده از شعب اخذ رای حکایت از حضور پرشور و گسترده مردم دارد.

وی ادامه داد: با این حضور گسترده و پرشور مردم حماسه دیگری در حال خلق است و به نظر می‌رسد نیازی به تمدید ساعات اخذ رای نباشد.

استاندار همچنین با بیان فرازهایی از تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی، تاریخ را مایه عبرت و تجربه دانست و افزود: در حکومت های قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی، مردم هیچ نقشی در تعیین سرنوشت کشورشان نداشتند و حتی حکومت هم به خواست مردم و با اراده مردم فعالیت نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه اساس جمهوری اسلامی و قانون اساسی هم با رای مردم بوده گفت: انتخاب رئیس جمهور با اختیار بالایی که دارد به عهده مردم گذاشته شده است.

فلاح‌زاده ادامه داد: مردم از طریق برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری در تعیین رهبر نقش خود را ایفا می‌کنند و این از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی و حکومت اسلامی در کشور است.

وی قانون اساسی را مطابق با آموزه‌های دینی و شرع مقدس اسلامی دانست و بیان داشت: مردم از این برگزاری و شرکت در انتخابات‌های گوناگون در اداره امور کشور سهیم هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مردم از ابتدای انقلاب تاکنون حماسه‌های زیادی خلق کرده‌اند که نخستین حماسه مردمی منجر به پیروزی انقلاب در کشور شد.

وی با اشاره به نقش مردم در اداره جنگ و حماسه‌های گوناگون تاریخی گفت: این مردم در همه جای انقلاب بوده‌اند و امروز هم حماسه‌ای دیگر خلق خواهند کرد.

وی تصریح کرد: مردم ایران با تقدیم شهدای جبهه و جنگ، بهای این انقلاب را پرداخته‌اند و قدر این نظام را به خوبی می‌دانند و به وظیفه خود عمل می‌کنند.

استاندار یزد با اشاره به وظیفه مسئولان در قبال مردم در این انتخابات یادآور شد: مجریان انتخابات و عوامل اجرایی هم وظیفه خود را به خوبی می‌دانند و به درستی به آن عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: از ابتدای صبح امروز در تمامی نقاط استان حتی در دورافتاده‌ترین مناطق هم مجریان انتخاباتی کار خود را در ساعت معین به خوبی آغاز کردند و تا به این لحظه هیچ مشکلی در روند برگزاری انتخابات گزارش نشده است.

وی با اشاره به برگزاری بخشی از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا به صورت الکترونیک و مکانیزه گفت: در زمینه it و فناوری در سطح کشور در ردیف سه استان برتر کشور قرار داریم.

استاندار یزد برقراری امنیت شعب را از حساس‌ترین موضوعات در این دوره از انتخابات برشمرد و افزود: با همکاری بسیج و عوامل امنیتی و برنامه‌ریزی‌های کمیته امنیت انتخابات، روند برگزاری انتخابات به شکلی آرام و مطلوب در حال برگزاری است.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات برای نخستین بار برگزاری دو انتخابات همزمان شده است گفت: صندوق‌های اخذ رای برای هر دو انتخابات به تعداد کافی و جداگانه فراهم شده اما با توجه به اینکه احتمال جابجایی در انداختن رای به صندوق وجود دارد جای نگرانی در شمارش آرا نیست.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به دستی بودن شمارش آرا، چنانچه رایی در صندوق جابجا انداخته شده باشد قابل تفکیک خواهد بود.

انتهای پیام/90004/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول