اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه حضور در سرزمین ولایت-381

عسگری: فرآیند انتخابات عقلانی، منظم و قانونی است

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در خراسان‌رضوی با تاکید بر اینکه فصل‌الخطاب برای همه قانون است، گفت: فرآیند انتخابات را به جز موارد ناچیزی که مشهود بود خیلی عقلانی، منظم و به نحوی در چارچوب قانون دیده‌ایم.

عسگری: فرآیند انتخابات عقلانی، منظم و قانونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام تیمور علی عسگری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استانداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه استراتژی ما در درجه اول حضور مردم در انتخابات و مشارکت حداکثری مردم است، اظهار کرد: رای مردم برای نظام تعیین کننده است چراکه این مشارکت حداکثری قطعا حماسه سیاسی مورد نظر مقام معظم رهبری را انشاالله رقم می‌زند.

وی افزو: مشارکت حداکثری مردم در دفع شرارت دشمنان نظام و زیاده خواهی دولت‌های استکباری و جهانی بسیار موثر است؛ قطعا از نظر شرایط سیاسی و روابط بین‌الملل حضور مردم و مشارکت حداکثری مردم سیلی محکمی به دشمنان نظام است چراکه بالاترین و مهمترین فلسفه حکومت و در واقع دولت و کشورداری نیز رضایتمندی مردم است.

رئیس ستاد حسن روحانی در خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این حضور و مشارکت به نحوی رضایتمندی داخل را نسبت به اصل نظام و مکتب فکری امام و مردم سالاری دینی نشان می‌دهد هرچند که مردم ما نیز در دوره های مختلف انتخابات‌های گذشته این حضور را باوجود مشکلات در سر راه و سختی‌ها و فشارهای اقتصادی ثابت کردند که از اصل نظام رویگردان نیستند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان سر صندوق‌های را مبنی بر اینکه رای مردم امانت و حق‌الناس است، اذعان داشت: این فرمایش مقام معظم رهبری در این راستا بوده که اطمینانی برای مردم حاصل شود؛ ما نیز در این راستا تلاش می‌کنیم هرجا نقص و رفتاری خلاف این را شاهد بودیم، پیگیری کنیم چراکه این را به عنوان حق خود و تکلیف انقلابی که خواست رهبری است می‌دانیم . 

عسگری ادامه داد: از ساعات اولیه انتخابات شاهد حضور و مشارکت و صف‌های طولانی هستیم و این نشان دهنده این مطلب بوده که مردم ولایتمدار و با بصیرت ایران پیام امام (ره) را مبنی بر اینکه میزان رای ملت است به خوبی درک کردند.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود تنوع گرایش کاندیداها را یکی از عوامل موثر در مشارکت بالای مردم عنوان کرد و افزود: مردم مشارکت حداکثری را حجت شرعی می‌دانند؛ باید توجه داشت که انتخاب گرایی از روی آزادی مردم به نوعی همین شور و نشاط انتخاباتی را می‌افزاید. 

مشاور حسن روحانی در ادامه با بیان اینکه چند مورد جزئی شاهد بودیم که تمامی آنها را به ستاد انتخابات و هیئت نظارت استان گزارش کرد‌ه‌ایم، اذعان داشت: از جمله این موارد می‌توان به مشاهده تصاویر و عکس‌های برخی از کاندیدهای ریاست جمهوری در محدوده شعب اخذ رای اشاره کرد که آن را هم به ستاد انتخابات استان گزارش کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه قانون برای همه فصل الخطاب است، تاکید کرد: فرآیند انتخابات را به جز موارد ناچیزی که مشهود بود خیلی عقلانی، منظم و به نحوی در چارچوب قانون دیدیم؛ باید توجه کرد که فصل الخطاب همگان قانون است و البته این انتخابات را قانونی دیده‌ایم.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه ما همه ملتزم به قانون هستیم همگان را نیز به ویژه هیات نظارت و اجرایی را به قانون و فصل‌الخطاب بودن آن و بی طرف بودن آنها توصیه می‌کنیم.

به گفته رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در خراسان‌رضوی، در مجموع در مشهد مقدس 450 ناظر و به تعبیر دیگری هر سه صندوق یک ناظر داریم.

انتهای پیام/70003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول