اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) زیور اهل بیت است

امام جمعه میاندوآب گفت: صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) زیور اهل بیت است.

صحیفه سجادیه امام سجاد (ع) زیور اهل بیت است

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: میلاد امام سجاد (ع) که اسوه صبر، بردباری، معنویت و خداباوری بود و دعاهای پر بار و پر معنایی از آن حضرت به ما رسیده، به همه ملت مسلمان ایران، شیفتگان ولایت و امامت تبریک عرض می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) در دوران حیات پر بار خود دریایی از معرفت الهی را در اختیار ما قرار دادند.

قهرمانی با بیان اینکه آن حضرت حادثه دلخراش کربلا را از نزدیک شاهد بودند، ادامه داد: امام سجاد (ع) در دوران حیات بسیار پر بار خود مسائل و مشکلات جامعه اسلامی را در قالب دعا مطرح کرده و بسیاری از مضامین، مطالب علوم اسلامی و معارف دینی را در قالب دعا به مومنان، تشیع و پیروان اهل بیت (ع) منتقل کردند.

وی افزود: دعاهای بسیاری از امام سجاد (ع) وارد شده و در حال حاضر در ماه شعبان هستیم که دعاهای بسیاری در این زمینه از ایشان وارد شده که دعای مناجات شعبانیه از جمله آن‌ها بوده به طوری که بسیاری از عالمان دینی صحیفه سجادیه را به عنوان زبور اهل بیت معرفی می‌کردند.

قهرمانی از جمله دعاهای بسیار عالی که در این ماه مبارک وارد شده مناجات شعبانیه معرفی کرد و ادامه داد: معصومین (ع) این دعای بسیار عالی را قرائت می‌کردند و حضرت امام سجاد (ع) نیز در دوران حیات خودشان همه مومنان را به خواندن مناجات شعبانیه سفارش می‌کردند.

وی اضافه کرد: این دعا آنچنان با مضامین عالی وارد شده که امکان ندارد کسی این دعا را با معنای کامل بخواند و شیفته این دعا نشود زیرا انسان را از زمین جدا کرده و به عرش وصل می‌کند.

امام جمعه میاندوآب مردم را به خواندن مناجات شعبانیه با معنای کامل دعوت کرده و اظهار داشت: در قسمتی از این دعا می‌خوانیم خدایا از تو می‌خواهم نهایت عدم وابستگی به دنیا را به من کرامت کنی و به من یک روح متعالی عطا کنی تا بتوانم از آنچه دنیا و مادیات است دل بکنم و به آنچه لطف و کرم تو بوده دل ببندم و چشم‌های بصیرت را به وسیله دیدن جمال دلربایت به من بچشان و خدایا بصیرتی به من عطا کن تا حقایق عالم را آن طور که هست مشاهده کنم.

انتهای پیام/61009/ی20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول