اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه صنعتی شریف مطرح کرد

تیر خلاص به استکبار با پیروزی تفکر مقاومت در انتخابات / آمریکا مقابل ملت ایران گیج و مبهوت شده است

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: اگر در این انتخابات، شعار استقامت و پیروزی، ایستادگی و پایمردی به توفیق دست یابد، ملت مسلمان و قهرمان ایران تیر خلاص را به دنیای استکبار جهانی زده است.

تیر خلاص به استکبار با پیروزی تفکر مقاومت در انتخابات / آمریکا مقابل ملت ایران گیج و مبهوت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رضا روستاآزاد چهارشنبه‌ شب در همایش مردمی سعید جلیلی اظهار داشت: به ستاد ریاست جمهوری ایالات متحده گزارش‌هایی ارائه شده، مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی برخلاف همه فشارهای اقتصادی، در بخش‌های مختلف علمی و اقتصادی به سرعت در حال پیشرفت است که پس از این گزارش اوباما به دنبال راه‌حلی برای فرار از اعمال تحریم‌ها علیه ایران است.

وی با بیان اینکه آمریکا به این نتیجه رسیده است که اگر تحریم‌ها را لغو کند دنیا متوجه خواهد شد جمهوری اسلامی ایران با یک مدل انقلابی، اسلامی و ایرانی در برابر همه دنیا ایستاده است، خاطرنشان کرد: ملت ایران همانگونه که در جنگ هشت‌ساله ایستادگی و مقاومت کرد تا به پیروزی رسید در برابر تحریم‌های آمریکا نیز با شکیبایی به موفقیت رسیده و این معجزه‌ای است که دشمن را در تصمیم‌گیری خود علیه نظام اسلامی و ملت قهرمان ایران گیج و مستأصل کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف سپس به تئوری دیگر کارشناسان کاخ سفید و برخی از تحلیل‌گران سیاسی این کشور پرداخت و گفت: براساس این تحلیل اگر تحریم‌های بی‌نتیجه ادامه داشته باشد به دنیا اثبات می‌شود که آمریکا در برابر ملتی با توکل به خدا و قلبی مملو از ایمان شکست خورده و در این صورت آمریکایی‌ها بدون کوچکترین دستاوردی از اعمال تحریم‌های خود مجبور می‌شوند از مواضع خود عقب‌نشینی کنند.

وی با اشاره به تیتر نخست یکی از روزنامه‌های غربی در مورد بی‌نتیجه بودن تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ابراز داشت: تیتر این روزنامه‌ این بود که بعد از گذشت 34 سال و اعمال تحریم‌های مختلف علیه ایران نه تنها هیچ آثاری از فشار، خستگی و از پا درآمدن در ملت ایران دیده نمی‌شود؛ بلکه توسعه، آبادانی و پیشرفت در جمهوری اسلامی به شدت در حال گسترش است.

روستاآزاد اضافه کرد: شواهد نیز نشان‌دهنده آن است که این ملت با همه سختی‌های اقتصادی، با عبور از این گردنه تمامی توطئه‌های دشمن را خنثی کرده است.

این عضو تیم اقتصادی سعید جلیلی بیان داشت: امروز آمریکا گیج و مبهوت است که با وجود این همه تحریم شکننده و مشکلات اقتصادی چگونه جمهوری اسلامی در حال تولید علم، پرتاب ماهواره به فضا، رسیدن به دانش سلول‌های بنیادی و ... است.

روستاآزاد سپس در مورد تحریم نفتی کشور نیز ابراز داشت: در تحریم‌های نفتی با خارج شدن شرکت‌های بزرگ نفتی توتال و شل هیچ آثار ناشی از مشکلات نفتی در ایران مشاهده نمی‌شود، چراکه با تشکیل کنسرسیوم نفتی در ایران جای خالی شرکت‌های نفتی توتال و شل پر شد.

به گفته وی، بعد از تحریم‌های نفتی نه تنها خللی در صنعت نفت کشور دیده نشد؛ بلکه امروز جمهوری اسلامی در این صنعت به اندازه‌ای از رشد و بالندگی رسیده است که کشورهای عراق، لیبی، لبنان و ... نیازمند دانش نفتی ایران هستند و برای آموزش به ایران عزیمت کرده‌اند.

روستاآزاد، در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت انتخابات 24 خردادماه بیان داشت: اگر حماسه سیاسی 24 خردادماه مورد نظر دلسوزان نظام هم از لحاظ کمی و از بعد کیفی تحقق یابد و همه در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند، لابی صهیونیزم جهانی که در توهم حمله نظامی به ایران به سر می‌برد، متوجه می‌شود در صورت کوچکترین تعرضی به این سرزمین، ملت ایران به پای نظام‌شان ایستاده و از آن دفاع می‌کنند.

وی همچنین امید آمریکا را در گرو پیروزی جریان سازش‌کار در انتخابات پیش‌رو قلمداد و تصریح کرد: حمایت از جریان سازش‌کار در انتخابات با شعارهای برگرفته از نومیدی و خسته شدن با عناوینی نظیر دوستی با دنیا و یا تعامل بدون تقابل و تقابل مدبرانه‌ نظریه دیگری است که کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری دنبال می‌کند.

روستاآزاد اذعان داشت: آمریکا معتقد است با به قدرت رسیدن جریان سازش‌کار می‌تواند مدعی مؤثر بودن تحریم‌ها بوده و به دنیا اعلام کند، ملت ایران در قبال این فشارها به زانو درآمده است و سپس با کم کردن تعدادی تحریم‌ها خود را پیروز این میدان جلوه دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: آمریکا یقین دارد اگر جریان فکر و شعار مقاومت و ایستادگی در انتخابات رأی بیاورد شکست خورده‌ است؛ به این معنا که هیچ گزینه دیگری برایش باقی نمانده و در این صورت باید پذیرای هزینه سنگین این شکست باشد.

روستاآزاد یادآور شد: فضا کاملاً روشن است و از بین همه نامزدهای ریاست جمهوری تنها یک نامزد به صراحت دعوت به مقاومت دارد؛ همان کاندیدایی که در سخنرانی خود هشدار می‌دهد که امروز پشت خیمه‌های دشمن قرار داریم و دشمن از طریق تهدید و تردید به مقابله و مصاف با ما آمده است.

این عضو تیم اقتصادی سعید جلیلی در عین حال که همه انتخابات 34 ساله گذشته را مهم خواند، انتخابات 24 خرداد را از نمونه‌های مشابه گذشته مهم‌تر و حساس‌تر ارزیابی و عنوان کرد: این انتخابات متفاوت از انتخابات گذشته است و اگر در این انتخابات، شعار استقامت و پیروزی، ایستادگی و پایمردی به توفیق دست یابد ملت مسلمان و قهرمان ایران تیر خلاص را به دنیای استکبار جهانی زده است.

وی با اشاره به اینکه روز 24 خرداد با حضور همگانی در انتخابات و خلق حماسه سیاسی مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان می‌زنیم، متذکر شد: روز 24 خرداد حماسه سیاسی هم در بعد کمی و هم از لحاظ کیفی خلق می‌شود و البته بلافاصله پس از آن نیز زمینه تحقق حماسه اقتصادی نیز فراهم می‌شود.

انتهای پیام/2406/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول