اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/کواکبیان در فیروزکوه:

شناسنامه‏ها را برای حضور در انتخابات آماده کنید

دبیرکل حزب مردم‏سالاری در سفر به فیروزکوه به منظور حمایت از حسن روحانی، کاندیدای ریاست جمهوری خطاب به مردم گفت: شناسنامه‏ها را برای حضور در انتخابات آماده کنید؛ چرا که همه باید در صحنه حاضر شوند.

شناسنامه‏ها را برای حضور در انتخابات آماده کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مصطفی کواکبیان امشب در جمع مردم فیروزکوه در رستوران «شکوفه» این شهر اظهار کرد: سرنوشت همه ما به این انتخابات و صندوق‏های انتخاباتی گره خورده است.

وی گفت: قهر کردن با صندوق و شرکت نکردن در انتخابات راه حل مناسبی نیست و اگر افرادی که بر این اندیشه هستند راهکار دیگری دارند، باید عنوان کنند.

کواکبیان خاطرنشان کرد: از زمان حضور در حزب مردم‏سالاری، همواره بر حضور در عرصه انتخابات تاکید داشته و داریم و امروز باید آگاه باشیم که چاره‏ای به جز حضور و مشارکت نداریم.

وی خطاب به مردم فیروزکوه تصریح کرد: از همین امروز شناسنامه‏ها را برای حضور در صحنه آماده کنید و به همگان سفارش کنید که در انتخابات شرکت کنند.

در دوره قبل به شخصه قائل نبودم که تقلب شده است

نماینده سابق سمنان در مجلس شورای اسلامی افزود: به فرموده خداوند در قرآن کریم، «ان الله لایغیر بقوم حتی یغیر ما به انفسهم» و بنابراین باید توجه کنیم که نخستین نکته اساسی در این عرصه، حضور یکپارچه در انتخابات است.

وی ادامه داد: امروز متاسفانه موجی در جامعه ایجاد شده که حضور حداقلی را تبلیغ می‏کنند؛ می‏گویند سیاست خارجی بهتر از این نمی‏شود؛ وضعیت اقتصاد عالی است و ادارات در وضعیت بسیار خوب است.

کواکبیان تصریح کرد: اگر قرار باشد وضعیت را تغییر دهیم، باید در انتخابات شرکت کنیم.

دبیرکل حزب مردم‏سالاری بیان کرد: در دوره قبل نیز من به شخصه قائل نبودم که تقلب شده است؛ البته تخلفاتی صورت گرفته بود و مباحثی همچون سهام عدالت، توزیع سیب زمینی‏ها و . . . را از یاد نخواهیم برد.

روحانی از هر اصلاح‏طلبی، اصلاح‏طلب‏تر است

دبیرکل حزب مردم‏سالاری اضافه کرد: عده‏ای با مطرح کردن این موارد، قهر کرده و به گوشه‏ای خزیده‏اند، اما باید گفت که با حاضر نشدن در عرصه وضع بدتر می‏شود که بهتر نمی‏شود.

وی با اشاره به هشت نامزد نهایی ریاست جمهوری گفت: از بین آنان، عارف و روحانی مدّ نظر اصلاح‏طلبان بودند و نباید بگذاریم جریان سال 84 و شکسته شدن آرا و در نهایت بر سر کار آمدن احمدی‏نژاد تکرار شود.

کواکبیان تاکید کرد: کنار کشیدن عارف در شرایط حاضر واقعاً هنر بود و نامه‏های تشکرآمیز هاشمی و خاتمی نیز تاییدی بر همین مطلب است.

وی خاطرنشان کرد: با شرایط کنونی، تنها کسی که به دیدگاه‏های ما نزدیک است و باقیمانده، روحانی است.

دبیرکل حزب مردم‏سالاری افزود: برخی عنوان می‏کنند که روحانی اصلاح‏طلب نیست؛ باید گفت اصلاح‏طلبی نه در چهره و قیافه، بلکه در حرف‏ها و صحبت‏هایی است که مطرح می‏شود و انصافا صحبت‏هایی که ایشان در مناظره‏ها مطرح کردند، از هر اصلاح‏طلبی، اصلاح‏طلب‏تر بود.

اعتدال؛ علت حمایت هاشمی‏رفسنجانی و خاتمی از روحانی

دبیرکل حزب مردم‏سالاری گفت: اعتدال در روش‏ها و فعالیت‏ها علت حمایت هاشمی‏رفسنجانی و خاتمی از حسن روحانی، کاندیدای ریاست جمهوری است.

کواکبیان اظهار کرد: برخی عنوان می‏کنند که در سیاست خارجی باید شیوه احمدی‏نژاد را ادامه داد.

کواکبیان یادآور شد: زمانی در مجلس هشتم گفتیم قطعنامه‏ها کاغذ پاره نیست و گفتیم با دنیا با زبان دیپلماتیک صحبت کنید؛ اما ساز مخالف زدند و تازه این اواخر اعلام کردند که تحریم‏ها اثرگذار بوده است.

وی بیان کرد: چقدر متذکر شدیم مراقبت کنند؛ هفت قطعنامه صادر شد که فقط پنج مورد آنها تحریمی بود و فقط هم تحریم نفت، کالا، بیمه، اشخاص، هوایی و بانکی نبود، بلکه تحریم‏های دوجانبه، چندجانبه، تحریم‏های سازمان ملل و . . . هر یک تعریف، اثر و کارکرد خاص خود را دارد.

نماینده سابق سمنان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معتقدیم اگر اصولگرایان بر سر کار بیایند، باز همین شیوه دنبال می‏شود و حداقل با حضور روحانی امید می‏رود که اوضاع عوض شود.

وی گفت: من از سال 59 روحانی را می‏شناسم و وی پنج دوره نماینده مجلس، چند دوره نائب رئیس مجلس، نماینده رهبری در شورای عالی امنیت ملی و . . . بوده و روشی اعتدالی دارد و علت حمایت هاشمی‏رفسنجانی و خاتمی از وی نیز همین است.

در دور نخست کار را یک‏سره خواهیم کرد

دبیرکل حزب مردم‏سالاری ادامه داد: روحانی 24 سال نماینده مقام معظم رهبری است؛ رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام است؛ در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت عضو است و . . . و می‏تواند تعامل بسیار خوبی با رهبری برقرار کند.

کواکبیان تصریح کرد: در نظرسنجی‏هایی که انجام داده بودیم، روحانی جلوتر از عارف و حتی دیگر کاندیداها بود و اگر 70 درصد مردم در انتخابات مشارکت کنند، در دور نخست کار را یک‏سره خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در عین حال، احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم و معرفی رئیس جمهور در روز 31 خرداد به جای 24 خرداد نیز هست.

دبیرکل حزب مردم‏سالاری خاطرنشان کرد: در این دوره از انتخابات، دو روش و فکر با هم در رقابت هستند که نخستین آن، برخورد مناسب با مردم و ارائه راهکار مقتضی برای حل مشکلات و دومین آن، تندروی و برخورد خشونت‏آمیز با مسائل است.

همه در خلق حماسه سیاسی مشارکت کنند

دبیرکل حزب مردم‏سالاری اظهار کرد: در چند ماه اخیر برای مشارکت در خلق حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری در حدود 50 دانشگاه حضور یافته و به سخنرانی پرداختم.

کواکبیان با اشاره به آمار سال 90 که فقط 5/4 میلیون نفر دختر مجرد و بیکار بالای 25 سال در کشور وجود داشت، گفت: آیا به واقع چنین اهدافی را در نظام مقدس جمهوری اسلامی دنبال می‏کردیم؟

وی افزود: کاهش بیش از دو سوم ارزش پول ملی فقط در پنج ماهه اخیر و پس از آن مطرح کردن اسامی نظیر «جمشید بسم‏الله»، وجود چند نوع نرخ ارز مرجع، مبادلاتی و آزاد، نزول معنویت در سطح جامعه و . . . همگی دال بر این است که دولت عرضه کار نداشته است.

دبیرکل حزب مردم‏سالاری بیان داشت: در پایان دولت میرحسین موسوی نرخ دلار 160 تومان بود، در پایان دولت هاشمی 400 و در پایان دولت خاتمی به 800 تومان رسید، اما به یک باره در پایان این دولت به سه هزار و 600 تومان رسیده است!

روحانی امروز حرفی از رزمنده بودن خود به میان نمی‏آورد

دبیرکل حزب مردم‏سالاری با بیان اینکه بدون روحانی فقط باید تحمل کرد، گفت: روحانی امروز حرفی از رزمنده بودن خود به میان نمی‏آورد ولی عده‏ای دائم می‏گویند رزمنده هستیم.

کواکبیان با اشاره به وجود 11 میلیون بیکار در سطح کشور و ادعای دولت مبنی بر وجود پنج میلیون بیکار اظهار کرد: وقتی بررسی می‏کنیم، می‏بینیم آنهایی که در هفته یک ساعت کار می‏کنند را نیز جزو آمار اشتغال محسوب کرده‏اند.

وی گفت: 5/2 میلیون شغل در سال نمی‏خواهیم؛ حداقل همین مشاغل موجود را حفظ کنید که کارخانجات و صنایع با وجود مشکل در تامین مواد اولیه، نقدینگی و . . . روز به روز در حال اخراج نیروی کار خود هستند.

دبیرکل حزب مردم‏سالاری اضافه کرد: آقایان سال گذشته 25 میلیارد دلار برای واردات هزینه کردند و نام آن را «انقلاب اقتصادی» نهادند؛ در حالی که امروز حتی جا نمازی را از چین وارد می‏کنیم و این سیاستی است که در پیش گرفته‏اند.

کواکبیان خاطرنشان کرد: نگفته و نمی‏گوییم با حضور روحانی در یک سال تحول ایجاد می‏شود؛ اما حداقل وضع بدتر نمی‏شود، ارزش پول ملی پایین نمی‏آید، تورم افسارگسیخته نخواهد بود و . . . .

نماینده سابق سمنان در مجلس شورای اسلامی هشدار داد: باید بدانیم و آگاه باشیم که اگر بی‏تفاوت با این مسئله برخورد کنیم، نسل‏های آینده ما را نخواهند بخشید.

روحانی مسئول پدافند کشور در زمان جنگ بود

دبیرکل حزب مردم‏سالاری افزود: روحانی مسئول پدافند کشور در زمان جنگ بود و پا به پای هاشمی‏رفسنجانی در میادین جنگی حضور داشت؛ اما امروز حرفی از رزمنده بودن خود به میان نمی‏آورد و در مقابل عده‏ای خود را رزمنده می‏نامند.

کواکبیان تصریح کرد: معتقدیم به جای اخلاق پلیسی داشتن و گیر دادن به جوانان، باید پلیس اخلاقی داشته باشیم؛ باید توجه کنیم جامعه نیازمند اخلاق، عدالت و کرامت انسانی است.

روحانی رسماً از حزب اصلاح‏طلب نیست

دبیرکل حزب مردم‏سالاری از ارائه 23 لیست 31 نفره برای شورای شهر تهران از سوی برخی گروه‏ها خبر داد و گفت: روحانی رسماً از حزب اصلاح‏طلب نیست.

کواکبیان اظهار داشت: درست است که تبلیغات رسمی تا ساعت هشت صبح فردا پایان می‏پذیرد، اما تبلیغات سینه به سینه و رو در رو کماکان ادامه خواهد یافت.

دبیرکل حزب مردم‏سالاری گفت: باید در انجام تبلیغات برای روحانی، کاندیدای ریاست جمهوری جدیت به خرج دهیم.

وی افزود: در مجموع همه اصولگرایان معتقد به اعتدال‏گرایی و اصلاح‏طلبی هستند، اما آقایی می‏گفت که آخرین میخ را به تابوت اصلاح‏طلبان می‏کوبیم.

دبیرکل حزب مردم‏سالاری افزود: البته کور خوانده‏اند و در همین هشت سال نشان دادند که چیزی نمی‏دانند و کار کشورداری بلد نیستند.

ارائه 23 لیست 31 نفره برای شورای شهر تهران

دبیرکل حزب مردم‏سالاری یادآور شد: ارائه 23 لیست 31 نفره برای شورای شهر تهران از سوی آقایان، حاکی از توانایی‏های آنان است.

کواکبیان بیان داشت: کشور باید در هر دو جناح اصولگرایی و اصلاح‏طلبی به پیش رود؛ اما معتقدیم روحانی با اینکه رسماً از حزب اصلاح‏طلبی نیست، اما روش برخورد و کلامش نشان می‏دهد که می‏تواند وضع موجود جامعه را تغییر دهد.

وی ادامه داد: حمایت من از روحانی به دلیل هم‏شهری بودن با او نیست و هاشمی‏رفسنجانی و خاتمی نیز به دلیل شیوه اعتدالی از وی حمایت کردند.

دولت طبقه متوسط را عملاً به طبقه فقیر تبدیل کرد

دبیرکل حزب مردم‏سالاری بیان کرد: این دولت بنا داشت وضعیت عدالت را سر و سامان بخشد، اما طبقه متوسط را عملاً به طبقه فقیر هدایت کردند.

دبیرکل حزب مردم‏سالاری ادامه داد: ما نمی‏خواستیم یارانه‏ها به این وضعیت دچار شود، بلکه می‏خواستیم به تولیدکنندگان 30 درصد کمک کنیم تا پا به پای سایر عرصه‏ها پیش بیایند.

کواکبیان اضافه کرد: امروز 70 هزار تومان از جیب روستاییان برداشت می‏کنیم و در مقابل 45 هزار تومان به آنها یارانه می‏دهیم؛ اما روستایی فقط آن 45 هزار تومان را می‏بیند و باید به جامعه آگاهی ببخشیم.

همه چیز نباید در تهران مجتمع شود

کواکبیان با اشاره به وضعیت امروز فیروزکوه خاطرنشان کرد: این شهر نیز آن‏طور که باید رشد نکرده است؛ شاید بخشی از این امر به استانداری، نمایندگان مجلس یا اعضای شورای شهر آن برگردد، اما واقعیت این است که عدالت نباید این‏گونه باشد.

دبیرکل حزب مردم‏سالاری تصریح کرد: توزیع درآمد در اقتصاد نیز بسیار مهم است و همه چیز نباید در تهران مجتمع شود.

نماینده سابق سمنان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شهرستان‏ها و استان‏های محروم در مقوله عدالت باید بیشتر مد نظر قرار گیرند و مورد توجه باشند.

وی در پایان به قرائت این بیت شعر پرداخت که «خدایا چنان کن سرانجام کار/ تو خشنود باشی و ما رستگار».

انتهای پیام/2568/ق20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول