اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف استان بوشهر:

کمک‌های مردمی به امامزاده‌ها بی‌هدف هزینه نمی‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان بوشهر گفت: برخی‌ها می‌گویند اوقاف پول امامزاده‌ها را برای خود برمی‌دارد، اما اینگونه نیست و حتی یک ریال از کمک‌های مردم به امامزاده‌ها و هزینه موقوفات بی‌هدف هزینه نمی‌شود.

کمک‌های مردمی به امامزاده‌ها بی‌هدف هزینه نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام علی فرید عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه تمامی فعالیت‌هایش براساس نیت واقفان صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: پولی که از امامزاده‌ها گرفته می‌شود 20 درصد آن هزینه فعالیت‌های فرهنگی، 40 درصد برای ساخت‌وساز، 10 درصد برای مدیریت مسجد و درصد کمی به سازمان اختصاص پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف استان بوشهر افزود: این اداره ستادی را تحت عنوان تربیت حافظان قرآن اجرا کرده است و در سال گذشته سهمیه استان بوشهر 3000 نفر بوده است که 2600 نفر از آنها در سامانه اوقاف ثبت شده است.

وی ابراز داشت: از جمله برنامه‌های برگزار شده می‌توان به طرح‌های مختلف آرامش بهاری، یاس نبوی و نشاط معنوی است که این طرح همان فعالیت‌های آموزشی در فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان است.

فرید با اشاره به اینکه هدف این طرح پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان و آشنایی آنها با امامزاده‌ها است، عنوان کرد: در سال گذشته این طرح در 32 بقعه بیش از 70 کلاس برگزار و 2800 نفر در این کلاس‌ها شرکت کردند که امسال در 35 بقعه این طرح اجرا80کلاس برگزار شود و پیش‌بینی می‌شود 3000 نفر در این طرح شرکت کنند؛ همچنین از دیگر فعالیت‌های این طرح می‌توان به اردوهای مختلف اشاره کرد که در سال گذشته 10 اردو برگزار شد و امسال نیز 15 اردو برنامه‌ریزی شده است.

انتهای پیام/66006/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول