اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می دهد

جشن بزرگ حماسه سیاسی در راه است

مردم ولایی و انقلابی قروه این روزها، خود را مهیا می‌کنند تا جشن بزرگ حماسه سیاسی را برپا کنند.

جشن بزرگ حماسه سیاسی در راه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، تنها یک روز دیگر تا انتخاب بزرگ ملت ایران باقی است، انتخابی سرنوشت‌ساز که سکان هدایت کشتی پرتلاطم انقلاب در موج‌های سهمگین داخلی و خارجی را به دست رییس دولت یازدهم می‌سپارد و همپای آن شوراهایی در چارچوب عملکردی اسلامی، انتخاب می‌شوند تا امور شهر و روستا را با مشورت و همفکری خود به پیش ببرند.

با وجود سختی‌های بسیاری که در مسیر حرکت خارق‌العاده ملت ایران در طول 34 سال گذشته وجود داشته است و با سنگ‌اندازی دشمنان عرصه بارها و بارها بر ما تنگ شده است اما توکل بر خدا، اعتقاد قلبی به رهبری ولایت فقیه و وحدت و انسجام ملی همه این سختی‌ها را بر ما آسان کرده است و همانند موجی توفنده، خاری شدیم بر چشمانی که نمی‌خواهند و نمی‌توانند ببینند ما همچنان پاینده و استواریم.

کمتر از یک روز تا انتخابات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره شورای اسلامی شهر روستا آغاز باقی مانده است، انتخاباتی که امسال با رویکردی ویژه به حماسه سیاسی بدل خواهد شد و مردم حماسه‌ساز آن خواهند بود.

شور و نشاط انتخاباتی این روزها در شهرستان قروه موج می‌زند و مردم مهیای برگزاری جشن بزرگ بلوغ سیاسی خود هستند، ترک و کرد و فارس در کنار هم از هر مذهبی، همدل و همصدا می‌گویند که مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی خود تا پایان راه خواهند بود.

این مردم که کارنامه درخشانی در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی دارند در دور دهم انتخابات ریاست جمهوری مشارکتی بیش از 83 درصد را رقم زدند تا به دشمنان نظام اسلامی بگویند: ما زنده به آنیم که آرام نگیریم.

برخی بخش‌های تابعه قروه مانند سریش‌آباد و دزج در انتخابات نهم مجلس با حماسه‌ای بی‌بدیل، 99 درصد مشارکت داشتند که این درصد بالا یادآور آن روزهاست که مردم ایران یکپارچه به انقلاب اسلامی خود آری گفتند.

ولایت فقیه همه هستی ماست

جانبازی که از من خواست تا نامش درج نشود گفت: ولایت فقیه خط قرمز ما انقلابی‌ها و ولایی‌هاست، هر کسی که رئیس جمهور شد، باید این اصل اساسی ما را مقتدا و مولای خویش قرار دهد، ما اهل جبهه و جنگ همیشه با آقاییم تا ظهور مولا.

اشک در چشمانش حلقه می‌زند، و من امتداد مسیر نگاهش را پی می‌گیرم  به سمت تمثال مقام معظم رهبری است، با پشت دست اشک از دیدگانش می‌گیرد و می‌گوید: رسالت شما رسانه‌ای‌ها سنگین است، نیازی به گفتن نیست ولی به مردم بگویید بیایند تا دشمنان نیایند، این انقلاب به راحتی اسلامی نشد که به راحتی به دشمن تقدیم شود، اصل حماسه با مردم است، حماسه‌ای بزرگتر از حماسه 8 سال دفاع مقدس باید رقم بخورد.

در حق مسکن مهر بی‌مهری شد

یکی از کارگران عضو یکی از تعاونی‌های مسکن مهر میدان امام حسین (ع) قروه، با اشاره به اینکه بعد از سال‌ها مستاجری امیدوار بود تا خانه‌دار شود گفت: خیلی خوشحال بودیم که بالاخره می‌توانیم صاحب خانه شویم و از این در به دری و خانه به دوشی رها شویم ، ولی نشد، برخی‌ها بی‌مهری کردند و نگذاشتند لذت این رویای شیرین به حقیقت بپیوندد.

می پرسم، پس در انتخابات شرکت نمی‌کنید؟ می‌گوید، کشورم مهم‌تر از خانه و سرپناه برای من است، کشورم ناموس من است، اگر خانه ندارم، هموطنانی دارم که هرگاه عرصه بر من تنگ می‌شود، به یاریم می‌آیند، مسئولان حرفم را می‌شنوند، شاید کم، ولی من لذت خانه‌ای را که دشمن بر من تسلط داشته باشد را نمی‌خواهم.

وی اضافه کرد: طرح‌های بسیار زیاد دیگری اجرا شده است، این هم درست می‌شود، فقط از آقای رییس جمهور آینده می‌خواهم اگر به کسی قول داد، سعی کند همه جوانب این قول را در همه نقاط کشور اجرا کند، بخواهد که نظارت کنند، افراد صالح را مسئول امور کند.

رئیس جمهور انقلابی بماند

مهدی از فرهنگیان قروه‌ای است، می‌پرسم مطالبه فرهنگیان از رئیس جمهور آینده چیست؟ پاسخ می‌دهد: مطالبه من و همه مردم ایران این است که رئیس جمهور بداند برای برای چه انقلاب کرده‌ایم و انقلابی بماند.

می‌پرسم: برای فرهنگیان چه؟ می‌گوید: ما هم جزو مردم هستیم، مهم‌ترین مطالبه ما همین است، ما رئیس جمهوری مقتدر می‌خواهیم که موضع اقتدار کشور را در  برابر استکبار حفظ کند.

معضل کمبود آب کشاورزی در قروه حاد است

محمد یکی از کشاورزان زحمتکش قروه‌ای می‌گوید: مهم‌ترین مشکل کشاورزان قروه کمبود آب کشاورزی است، اگر به داد ما نرسند، سرمایه ما نابود می‌شود، مهم‌ترین خواسته ما این است که رییس جمهور به داد کشاورزان برسد.

همه امکانات برای برگزاری انتخابات فراهم است

مسئولان و دست اندرکاران انتخابات هم تمامی تلاش خود را معطوف به برگزاری این حماسه کرده‌اند.

فرماندار قروه با اشاره به اختصاص 120 شعبه اخذ رای برای انتخابات 24 خردادماه در این شهرستان از مشارکت 2هزار و 160 نفر عوامل اجرایی، نظارتی و محافظ صندوق خبر داد و گفت: از این تعداد شعب 63 شعبه ثابت و 57 شعبه سیار است.

محمدرسول شیخی‌زاده با اشاره به اینکه از 723 نفر داوطلب عضویت در شورای اسلامی، 96 نفر در سطح شهرها و 627 نفر در روستاهای رقابت می‌کنند گفت: بیش از 20 جلسه توجیهی برای دست اندرکاران انتخابات برگزار شده و همه مقدمات برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور و حماسی انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت 27 بازرس در زمینه رسیدگی و بازرسی انتخابات گفت: مهم‌ترین وظیفه دست اندرکاران انتخابات، فراهم کردن محیطی سالم و امن برای برگزاری این رویداد سرنوشت‌ساز است.

شیخی‌زاده با تاکید بر لزوم تسلط و آگاهی کامل بازرسان از قوانین انتخابات گفت: عرصه رقابت سالم برای تمامی داوطلبان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه بازرسی جایگاهی قانونی در انتخابات به شمار می‌رود که وظیفه اصلی آن صیانت از آرای مردم و سلامت انتخابات است تصریح کرد: برای هر 10 شعبه اخذ رای، یک بازرس در نظر گرفته شده است.

وی افزود: همه مقدمات برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور و حماسی انجام شده است.

فرماندار قروه در پایان از پیش‌بینی مشارکت بسیار خوب مردم قروه برای خلق حماسه سیاسی با توجه به سوابق درخشان مردم این خطه از کردستان خبر داد.

 

==============

گزارش از کلثوم مومنی

=============

انتهای پیام/79009/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول