اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبر داد

احداث 5 ایستگاه ثابت بازیافت در سطح مناطق 14 گانه شهرداری

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: تا پایان سال جاری درسطح مناطق 14گانه شهرداری اصفهان اقدام به احداث 5 ایستگاه ثابت بازیافت می‌کنیم.

احداث 5 ایستگاه ثابت بازیافت در سطح مناطق 14 گانه شهرداری

تیمور باجول امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از جمله اقدامات بسیار مهم سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان احداث ایستگاه های ثابت جمع آوری مواد بازیافتی در سطح شهر اصفهان بوده است.

وی ادامه داد: جمع آوری پسماند خشکی که از مبدا تفکیک می‌شود سبب کاهش هزینه نیروی انسانی مورد نیاز برای تفکیک پسماند خشک در کارخانه و همچنین کاهش حجم پسماند می‌شود و به دنبال آن کاهش زمین مورد نیاز برای دفن زباله و همچنین کاهش هزینه حمل و نقل پسماند می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اضافه کرد: ایستگاه‌های بازیافت سیار نیز با طرح‌های جدید طراحی شده که به زودی در سطح شهر جانمایی می‌گردد و همچنین در آینده‌ای نزدیک اقدام به راه‌اندازی دو مرکز پردازش در سطح شهر اصفهان می‌کنیم.

وی تاکید کرد: پسماندهایی که جمع آوری می‌شوند حدود 150 تن است که 45 تن آن توسط غرفه‌های ثابت بازیافت جمع آوری می‌شوند این میزان 30 درصد کل مواد بازیافتی است.

باجول تصریح کرد: در حال حاضر 45 غرفه ثابت و 15 ایستگاه ساختمانی بازیافت در سطح شهر فعال است و پیش بینی می‌شود با افزایش مراجعات شهروندان به غرفه‌های ثابت بازیافت تا پایان سال جاری 50 درصد مواد بازیافتی از طریق غرفه‌ها جمع آوری شود.

وی اضافه کرد: مردم استقبال بسیار خوبی داشته‌اند و خود به روند بازیافت پسماندها کمک کرده‌اند و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط سازمان بازیافت خودروهای جمع‌آوری بازیافت به صورت هفتگی به محلات مختلف مراجعه می‌کنند و مواد بازیافتی را از شهروندان تحویل می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در پایان گفت: گاهی از اوقات خودروهای بازیافت به منازل مراجعه می‌کنند، اما شهروندان در منزل نیستند به همین سبب اقدام به نصب ایستگاه‌های ثابت و غرفه‌های جمع آوری بازیافت کرده‌ایم.

انتهای پیام/63021/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول