اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

2/ نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری:

اردبیل پایگاه عشق ناب به اهل بیت است

علی‌اکبر ولایتی گفت: آذری‌ها به ویژه مردم وفادار اردبیل از عاشقان و محبان اهل بیت هستند و این سرزمین از دیرباز پایگاه ناب در حمایت از اندیشه و ارزش‌های متعالی اهل بیت به شمار می‌رود.

اردبیل پایگاه عشق ناب به اهل بیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دکتر علی‌اکبر ولایتی صبح امروز در جمع مردم اردبیل در مسجد سرچشمه این شهر با تبریک سالروز ولادت امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) اظهار داشت:‌ مردم ایران یکپارچگی و وحدت ملی خود را و همچنین تبعیت از اهل بیت (ع) را مدیون مردم آذربایجان به ویژه اردبیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری صفویه و تلاش فرزندان شیخ صفی‌الدین اردبیلی در این سرزمین سبب شد تا ایران اسلامی ما به وحدت و یکپارچگی واقعی برسد و از این جهت این سرزمین حق بزرگی بر گردن ایرانیان دارد.

وی یادآور شد: قبل از تشکیل سلسله صفویه ایران در قطعات از هم پاشیده و در قالب 15 حکومت محلی و منطقه‌ای قرار داشت به طوری که سلسله صفویه با تدبیر مطلوب سبب شد تا حاکمیت یکپارچه در ایران رقم بخورد و کشور ما به شرایط مطلوب دست پیدا کند.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با یادآوری اینکه رمز دوباره احیا شدن ایران را بر مدار اهل‌ بیت قرار داده و به برکت نام و سیره اهل بیت و پیروی از دستورات الهی کشور توانست به یک جایگاه اصیل ارزشی دست پیدا کند، گفت: ما امروز بر سر سفره مجاهدان، علما،‌ فقها و شهدایی نشسته‌ایم که بیش از 500 سال است در عزت‌آفرینی این سرزمین تلاش می‌کنند.

ولایتی عنوان کرد: زمانی که مردم ایران به عشق اهل بیت و وفاداری به این مکتب ارزشی معروف و شناخته شدند در سخت‌ترین شرایط و با گذر از عقبه‌ها و گردنه‌های مختلف این هویت‌مان را حفظ کردیم و امروز نیز شاهدیم که جوانان این سرزمین بر محور اهل بیت هویت خود را باز‌تعریف کرده و با دوری از فرهنگ منحط غرب سعی می‌کنند عزت حقیقی خود را حفظ کنند.

وی اظهار داشت: از این سرزمین بزرگان و شخصیت‌های وارسته و ستاره‌های درخشان عالم فقه و فقاهت نظیر ملا احمد مقدس اردبیلی به پا خاستند که همگی در حوزه عرفان، فلسفه، کلام، اخلاق اسلامی و علوم ارزشی پایه‌گذار اصیل‌ترین ارزش‌ها بودند.

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری افزود: در کنار این بزرگان ما در دهه‌های اخیر افتخار‌آفرینان دیگری را نیز از استان اردبیل شاهد بودیم که در حوزه ورزش و مسائل علمی و اجتماعی خوش درخشیدند که از این بین علی دایی و رضازاده را می‌توان نام برد که از این خطه بلند شدند و آوازه کشورمان را در جهان طنین‌انداز کردند.

ولایتی نام و یاد مرحوم رحیم موذن‌زاده، موذن ارزشی انقلاب را گرامی داشت و تصریح کرد: حتی افرادی که به فرایض دینی مقید نیستند وقتی اذان رحیم موذن‌زاده را می‌شنوند بی اختیار روح و جانشان عطر‌آگین از روح خدایی می‌شود و با این صدای ملکوتی انسان در اوج معرفت و عشق به خدا قرار می‌گیرد.

مرحوم آیت‌الله مشگینی مجسمه اخلاص بود

وی ادامه داد: آیت‌الله مشگینی از نوابغ کشور بود که در اخلاق اسلامی و اخلاص مجسمه و الگوی بی‌بدیل بود که در دوران حیات وی هیچ‌کس به خود جرات نمی‌داد که برای ریاست مجلس خبرگان و جامعه مدرسان نامزد شده و این مسئولیت را بر عهده بگیرد.

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: مرحوم آیت‌الله مشگینی ذره‌ای ریا و خودبینی در رفتار نداشت و به مانند یک انسان آزاده می‌کوشید تا صلاح و فلاح امت را در نظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در ادامه سخنان خود همجواری اردبیل با جمهوری آذربایجان و مشترکات بین دو کشور را یادآور شد و تاکید کرد: مردم ایران با ساکنان کشور آذربایجان مشترکات تاریخی، ‌زبانی، آداب و رسوم و فرهنگ اسلامی و دینی دارند و هیچ وقت حتی در دوران خفقان کمونیست ارتباط مردم آن سوی مرزها با کشورمان قطع نشد.

این کاندیدای ریاست جمهوری یادآور شد: به خاطر این شاخصه‌ها و مولفه‌های همبستگی است که پرچم عزای حسینی و ماه محرم در جای جای کشورهای آسیای میانه، حوزه قفقاز و حتی اروپا بر افراشته شده که هر جا این نشان‌ها را می‌بینیم سراغی از آذری‌ها و اردبیلی‌ها در آنها می‌توان پیدا کرد.

ولایتی افزود: اگر کشورمان امروز به پایگاه اهل بیت و دوستداران ائمه اطهار تبدیل شده به خاطر شاخصه‌هایی است که این سرزمین از آن برخوردار است که نظیر آن را می‌توان وجود 8 هزار قبر شریف سادات در کشورمان اعلام کرد که ایران را به عنوان پناهگاه امن می‌شناختند.

24 خرداد متعلق به عشق و ارادت همه ایرانیان به نظام اسلامی است

وی فرا رسیدن 24 خرداد جشن بزرگ سیاسی و غرور ایرانیان را در خودنمایی واقعی و نمایش عشق و دلباختگی به نظام مقدس اسلامی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در تبعیت از فرمان مقام معظم رهبری در انتخابات پس فردا حضور پیدا خواهیم کرد و بار دیگر تعلق خود را به کشور و ایران اسلامی نشان خواهیم داد.

نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: باید مسئولیت اجرایی کشور را به فردی سپرد که با بهره‌گیری از تدبیر کارشناسان و خرد جمعی بتواند مسئولیت سنگین اجرایی را عهده‌دار شود و اگر بنده داوطلب این پست ارزشمند شده‌ام شرعاً و اخلاقاً باید مسئولیت سنگین خدمت‌گزاری به ملت نجیب کشورمان که در پیروی از اهل بیت همیشه نقش پیشتاز را داشته‌اند به خوبی ایفا کنم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ولایتی در پایان سخنان خود گفت: از دیدگاه ما هم شیعیان و هم اهل سنت پیروان اهل بیت عصمت و طهارت هستند به طوری که در بسیاری از عرصه‌ها ارادت سنی‌ها نه تنها کمتر از شیعیان نیست بلکه بیشتر نیز می‌باشد.

انتهای پیام/62001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول