اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علاءالدین بروجردی در کاشان:

ولایتی شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور را دارد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ولایتی از جمله کاندیداهایی است که با توجه به سوابقش در نظام، از شرایط ریاست جمهوری برخوردار است.

ولایتی شاخصه‌های یک رئیس‌جمهور را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علاءالدین بروجردی سه شنبه شب در جلسه حامیان مردمی علی‌اکبر ولایتی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به استفاده برخی افراد از ترفندهای ضد اسلامی در فضای انتخابات اظهار داشت: مردم نه تنها نباید فریب این ترفندها و شایعه‌افکنان را بخورند بلکه با حضور حماسی در پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح باید پاسخ آنها را بدهند.

وی سپس به بیان برخی ویژگی‌های یک رئیس جمهور کارآمد در نظام اسلامی پرداخت و بیان داشت: مشروعیت جمهوری اسلامی با ولایت فقیه گره خورده و بر همه مسئولان و مردم واجب است که از ولی‌فقیه که علاوه بر جایگاه سیاسی دارای جایگاهی الهی و اعتقادی است تبعیت کنند و حتی رئیس جمهور آینده نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید مطیع اوامر ولی‌فقیه باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از شجاع بودن به عنوان ویژگی دیگر یک رئیس جمهور در جمهوری اسلامی نام برد و گفت: فردی باید به عنوان رئیس جمهور از سوی مردم انتخاب شود که مقتدرانه از مواضع نظام اسلامی و آرمان‌های انقلاب در برابر استکبار جهانی دفاع کند و البته چنین فردی باید توانایی اداره کشور را در ابعاد داخلی همانند سیاست خارجی نیز داشته باشد.

بروجردی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر معیشت و امور اقتصادی و همچنین اشتغال از مهمترین دغدغه‌های مردم به شمار می‌رود ابراز داشت: باید به سمت مردمی‌تر کردن اقتصاد در کشور حرکت کرده و این حوزه را به دست با کفایت مردم بسپاریم.

وی در ادامه به تبیین دلایل شایسته بودن ولایتی به عنوان رئیس جمهور از دیدگاه خود پرداخت و تصریح کرد: ولایتی از جمله کاندیداهایی است که با توجه به سوابقش در نظام، از شرایط ریاست جمهوری برخوردار است.

وی افزود: علت اصلی این عقیده، عدم وابستگی دکتر ولایتی به صاحبان مکنت و سرمایه است چنانچه در عرصه تبلیغات انتخاباتی با شماره حسابی مشخص و تنها با بهره‌مندی از کمک‌های مردمی و نصب‌العین قرار دادن فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر انجام تبلیغات در حد ضروری وارد عرصه شده است.

بروجردی در پاسخ به سؤال یکی از حضار مبنی بر اینکه چرا برخی رؤسای جمهور بعد از مدتی با توجه به عبور از فیلترهای متفاوت مشکل‌دار می‌شوند عنوان کرد: در یک‌هزار و 400 سال پیش نیز در جلسه‌ای پیامبر اکرم(ص)در حضور امیرمؤمنان به یکی از اصحابش به نام زبیر که در راه اسلام جانفشانی‌های فراوان کرده بود هشدار ایستادن مقابل مولای متقیان را داد همان فردی که در نبردی به روی حضرت علی(ع) شمشیر کشید.

وی سپس با نتیجه‌گیری از این روایت افزود: احتمال به انحراف کشیده شدن هر فردی با هر سابقه‌ای وجود دارد چنانچه در جمهوری اسلامی نیز هر فردی در معرض خطر است بنابراین باید به خدا پناه برد و پیروی از مقام ولایت را هیچ‌گاه فراموش نکرد.

بروجردی همچنین با اشاره به سفر هیئتی از ایران به کشور لبنان و دیدار با سیدحسن نصرالله عنوان کرد: در این سفر سیدحسن نصرالله با صراحت اظهار داشته بود که شما قدر رهبرتان را نمی‌دانید در حالی‌که ما در اینجا منتظر فرمان آقا نمی‌نشینیم و با متوجه شدن نظر ایشان اقدام می‌کنیم، که این نشان از اطاعت بی‌چون و چرا از رهبری و ولایت‌پذیری بی‌نقص آنها دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: زمانی‌که چنین اطاعتی در میان باشد و بیعت با ولی‌فقیه هیچ‌گاه رنگ نبازد پروردگار متعال نیز برکاتش را برای قدرشناسان نازل می‌کند همان‌طور که اثراتش را در جنگ‌های سال‌‌های 2000 و 2006 میلادی به حزب‌الله لبنان عرضه کرد.

بروجردی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اتفاقات کشور سوریه متذکر شد: برخی کشورهای عربی مانند قطر و عربستان با میلیاردها پول بادآورده همراه با حمایت‌های علنی ترکیه و آمریکا باعث به وجود آمدن جنایات هولناکی در این کشور و کشته شدن هزاران تن انسان بی‌گناه شده‌اند.

وی با اشاره به درگیری‌های داخلی به وجود آمده در کشور ترکیه خاطرنشان کرد: به‌طور یقین کسانی که در پدید آمدن این جنایات در سوریه سهیم بوده‌اند در این دنیا تاوان آن را می‌دهند همان‌طور که ترکیه دچار بحران داخلی شده است که البته باز هم امیدواریم این کشور همسایه و اسلامی مشکلش هر چه زودتر حل شود.

انتهای پیام/63010/ط40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول