اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای شورای شهر رشت:

جاذبه‌های گردشگری رشت باید بیشتر معرفی شود

کاندیدای شورای اسلامی شهر رشت گفت: رشت با دارا بودن منابع طبیعی فراوان از جذابیت گردشگری محروم است.

جاذبه‌های گردشگری رشت باید بیشتر معرفی شود

محمدحسین واثق کارگرنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، اظهار کرد: رشت یک شهر گردشگری و مسافرپذیر مطرح است اما از جذابیت‌های گردشگری محروم بوده و همین مسئله مانع از ماندگاری مسافر در این شهر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسافران و گردشگران در هنگام ورود به شهر رشت از جذابیت‌های گردشگری آن بی‌خبر هستند، افزود: وجود دو رودخانه گوهر رود و زرجوب در رشت و عبور آن‌ها از مرکزیت شهر می‌توانست یک ظرفیت قوی در امر جذب گردشگر باشد اما امروز به دلیل بی‌توجهی به یک معضل بزرگ تبدیل شده و بوی تعفن آن‌ها موجب آزار شهروندان است.

رئیس پلیس سابق مبارزه با مواد مخدر گیلان، ادامه داد: ساکنان حاشیه رودخانه‌ها به زندگی در آن نقاط تمایلی ندارند و منازل و زمین‌های اطراف رودخانه‌ها با تنزل قیمت فراوانی مواجه هستند.

وی وجود تالاب طبیعی در منطقه عینک رشت را یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری نام برد و یادآور شد: با ساماندهی و زیباسازی استخر طبیعی عینک ضمن جذب گردشگر در این منطقه می‌توان گامی موثر در عرصه اشتغالزایی برداشت.

واثق‌کارگرنیا با بیان اینکه مشکل حمل و نقل و ترافیک یکی دیگر از معضلات موجود در سطح شهر رشت است، متذکر شد: بحث ترافیک تأثیر مهمی در آرامش عمومی دارد که این مسئله به معضلی در رشت تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بی‌توجهی و ناهماهنگی وضعیت راه‌ها و خیابان‌ها با توسعه جمعیت و افزایش خودرو یکی از دلایلی است که موجب ایجاد ترافیک‌های سنگین و خسته کننده در نقاط مختلف شهر رشت شده است.

این کاندیدای شورای شهر رشت افزود: با وجود گسترش جمعیت و افزایش خودرو هیچ‌گونه توسعه عرضی در خیابان‌ها صورت نگرفته و برای کنترل ترافیک شهر تنها به ایجاد محدودیت برای خودروها و عابران پیاده اکتفا کرده‌اند ضمن اینکه راه‌اندازی قطار شهری نیز می‌تواند نقش عمده‌ای در کنترل ترافیک شهر ایفا کند.

وی برطرف شدن مشکل دستفروشان را یکی دیگر از برنامه‌های خود اعلام کرد و گفت: دستفروشان از جمله مسائل مطرح در رشت بوده که سال‌ها برای کسبه و مردم مشکلاتی فراوانی ایجاد کرده است.

واثق‌کارگرنیا، با بیان اینکه دستفروشان حاضر در نقاط مختلف شهر رشت نیز از جمله شهروندان ما هستند، اضافه کرد: برای برطرف شدن مشکل آن‌ها باید اقدام‌های لازم صورت گیرد.

وی بحث فاضلاب شهری را یکی از معضلات اساسی اعلام کرد و یادآور شد: شهر رشت به شهر باران معروف است و از قدیم‌الایام مردم رشت از باران به عنوان یک نعمت الهی بهره‌مند بودند و در واقع سرسبزی حاکم در شهر نیز مدیون همین رحمت الهی است.

کاندیدای شورای شهر رشت، خاطرنشان کرد: به دلیل بی‌توجهی برخی از دستگاه‌های مربوطه به وضعیت فاضلاب شهری موجب شده است که مردم با مشاهده بارش باران دچار نگرانی شوند زیرا بارش باران موجب آبگرفتگی سطح معابر و تخریب اموال آن‌ها می‌شود.

وی با ابراز نارضایتی از اینکه مدیریت شهری به صورت کامل در اختیار شورا نیست، متذکر شد: شورای شهر به عنوان شورای شهرداری مطرح است و معتقدم مدیریت کامل در سازمان‌هایی مانند آب، برق و گاز باید تحت مدیریت شورا قرار گیرند تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

انتهای پیام/2300/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول