اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت:

بیش از 676 هزار نفر در شهرستان رشت واجد رای دادن هستند

فرماندار رشت گفت: از جمعیت 917 هزار و 951 نفر شهرستان رشت، تعداد 676 هزار و 548 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

بیش از 676 هزار نفر در شهرستان رشت واجد رای دادن هستند

سید ولی‌الله عظمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت انتخابات را محل تجلی اراده ملت در عرصه سیاسی و تعیین سرنوشت دانست.

وی با اشاره به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار کرد: انتخابات مهم و حساسی را در پیش رو داریم و باید با همکاری آحاد مردم، مجریان و مسئولان بتوانیم این انتخابات را به شایستگی برگزار کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در تمام جوامع انتخابات از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: در نظام جمهوری اسلامی این اهمیت بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: دشمنانی که با پیروزی انقلاب اسلامی منافع خود را در خطر دیدند نمی‌خواهند انقلاب اسلامی ایران پویا و بالنده در مسیر آرمان‌ها و اهداف حرکت کند بنابراین حساسیت نسبت به انتخابات ایران بیشتر است.

عظمتی هوشیاری مسئولان و مردم در برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: از ماه‌ها قبل شبکه‌ها و سایت‌های خبری مخالف انقلاب فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کرده‌اند و تلاش می‌کنند با دلسرد کردن مردم حضور آنها را در انتخابات کمرنگ کنند تا انتخابات آن گونه که باید برگزار نشود.

وی با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات سبب سربلندی و عزت نظام و ناامیدی دشمنان است، اذعان کرد: قانون‌مداری، امانت‌مداری، قانون‌گرایی، عدالت‌محوری و حضور گسترده مردم شعار مجریان برگزاری انتخابات است.

فرماندار رشت تصریح کرد: همه باید امانت‌مداری و قانون‌گرایی را وظیفه الهی و انقلابی بدانیم و با تبعیت از قانون در چارچوب آن حرکت کنیم.

وی درباره آمادگی شهرستان رشت برای برگزاری انتخابات، افزود: از 21 فروردین امسال اقدام‌هایی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و از 17 اردیبهشت برای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده و در حال انجام است.

عظمتی با اشاره به اینکه تا این لحظه از کار عقب نیستیم، خاطرنشان کرد: تمام هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها که می‌تواند در راستای برگزاری انتخابات کمک کند انجام گرفته است.

وی این دوره از انتخابات را به خاطر تجمیع انتخابات ریاست جمهوری با شوراهای اسلامی شهر و روستا تجربه جدیدی دانست که مهم، سخت و حساس است.

این مسئول با تصریح بر اینکه پرشورترین انتخابات ریاست جمهوری در سال 88 با حضور مردم برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال نیز در 24 خرداد مردم ایران با حضور خود در انتخابات حماسه بزرگی را خلق می‌کنند.

وی بر ضرورت رعایت اصول اخلاقی از طرف کاندیداها در این ایام تأکید کرد و گفت: کاندیداها اصول اخلاقی را رعایت کنند و از تخریب همدیگر و تخلفات انتخاباتی بپرهیزند تا انتخابات سالم و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

عظمتی درباره واجدان شرایط رأی دادن در شهرستان رشت، یادآور شد: شهرستان رشت دارای 917 هزار و 951 نفر جمعیت است که از این تعداد 676 هزار و 548 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

وی جمعیت شهر رشت را 640 هزار نفر عنوان کرد و متذکر شد: از این تعداد 501 هزار و 548 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

انتهای پیام/2300/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول