اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاندیدای شورای شهر رشت:

فرصت‌سوزی مهم‌ترین مانع توسعه رشت است

کاندیدای شورای اسلامی شهر رشت گفت: فرصت‌سوزی مهم‌ترین عامل و مانع توسعه شهر رشت است.

فرصت‌سوزی مهم‌ترین مانع توسعه رشت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، فرهاد شوقی عصر امروز در جمع مردم سلیمانداراب این شهر با بیان اینکه کاندیداتوری شورای شهر یک فرصت برای خدمت به مردم است، اظهار کرد: افرادی که به غیر از خدمت وارد این عرصه شوند منحرف شده و از مسیر خارج می‌شوند.

وی با تصریح بر ضرورت نظام‌مندی در مدیریت شهری، افزود: نظام تصمیم‌گیری شهری به عنوان یک سیستم باز برای خود اهداف، محیط، منابع و شیوه‌های خاص اجرایی را داراست و اگر هر یک از این عوامل به دلایلی به رکود کشیده شود سیستم دچار اختلال می‌شود.

کارشناس عمرانی فرمانداری رشت با اشاره به وظایف شوراهای اسلامی شهر، گفت: باید تلاش کنیم تا شهرداری با مصوبات کارشناسی شورا نظام‌مندتر شده و در حوزه‌های کلان برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی با تأکید بر اصلاح ساختار فعلی شهرداری رشت، گفت: شهرداری رشت دارای ظرفیت‌های بسیار تخصصی در حوزه کارشناسان است که باید با برنامه‌ریزی راهبردی از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

شوقی با بیان اینکه شهر، مرکز فرصت و محیطی برای ارائه توانایی‌های بالقوه انسانی است، خاطرنشان کرد: تمرکز روزافزون افراد در نواحی شهری و رشد سریع شهرنشینی ناشی از مهاجرت و افزایش طبیعی جمعیت شهر، مشکلاتی را در ارائه خدمات مناسب با میزان افزایش جمعیت شهری به وجود می‌آورد که نیازمند برنامه‌ریزی است.

*ضرورت استفاده از نیروهای جوان در نواحی شهرداری

وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به توسعه و اعتلای حقوق شهروندی نیازمند نیروی جوانی در شهرداری هستیم، خاطرنشان کرد: بدنه اصلی شهرداری در سطح نواحی که دارای خدمات شهری گسترده‌تری است باید افزایش یابد.

عضو سازمان نظام مهندسی گیلان، فرصت‌سوزی را مهم‌ترین عامل و مانع توسعه شهری رشت دانست و افزود: در حالی که رشت به یک کلانشهر تبدیل شده است اما در عمل با امکانات و رفاه شهروندی کلانشهر فاصله زیادی دارد.

وی تصریح کرد: مدیریت و برنامه‌ریزی شهری رشت در شورای چهارم باید به کار بلد‌ها و کسانی که سیاست‌زده نیستند و به منافع شهروندان فکر می‌کنند سپرده شود زیرا افراد سیاسی نمی‌توانند به فکر شهر باشند.

شوقی با بیان اینکه در سال‌های گذشته تلاش‌ها بر این بوده تا شهرداری رشت صرفاً یک نهاد خدماتی نباشد، گفت: رویکرد اجتماعی شهرداری کلانشهر رشت زمانی محقق می‌شود که نمایندگان مردم در شورای شهر با تخصیص بودجه‌ای کافی در بخش فرهنگی و اجتماعی، شهرداری را مکلف کنند تا اقدام‌هایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهد.

*تخصص و تعهد لازمه ورود به صحن شوراست

این کاندیدای شورای شهر رشت، توجه به توسعه حمل و نقل عمومی، پایدار زیست‌محیطی، توسعه معابر و بزرگراه‌های شهر باید در کنار توجه به مسایل اجتماعی و فرهنگی را مهم دانست.

وی تخصص و تعهد را لازمه ورود به صحن شورا دانست و یادآور شد: شوراها موظف به بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه است.

انتهای پیام/2300/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول