اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان تأکید کرد

تخلفی از کاندیداها گزارش نشده است

استاندار کرمان گفت: تا این لحظه هیچ‌گونه تخلفی از سوی مراجع قانونی توسط طرفداران کاندیداها گزارش نشده که امیدواریم تا پایان انتخابات همین امر را شاهد باشیم.

تخلفی از کاندیداها گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، اسماعیل نجار ظهر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: در آستانه خلق حماسه سیاسی بزرگی در کشور هستیم به گونه‌ای که در 24 خرداد ماه دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: تاکنون کارها طبق برنامه زمان‌بندی شده پیش رفته و نظارت شوراهای شهر و روستا بر عهده مجلس شورای اسلامی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان است.

نجار تصریح کرد: به منظور بررسی امور انتخابات، مانور انتخابات در مرکز استان با حضور تمام عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و ... برگزار شد که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بود.

استاندار کرمان عنوان کرد: تمام ما باید سه نکته اساسی را برای برگزاری انتخاباتی سالم و گسترده مد نظر داشته باشیم که در مرحله اول همه باید طبق قانون حرکت و اگر در این راستا افق بلند حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را نگاه کنیم به اندازه سر سوزنی هم اجرا و نظارت با اختلافی ندارد.

نجار گفت: تمام تلاش آنان بر این است که در نهایت در انتخابات ریاست جمهوری یک نفر سکان اجرایی کشور را به عهده گیرد که در این راستا باید طبق تأکیدات مقام معظم رهبری آرامش، دوستی و همدلی را سرلوحه کار خویش قرار دهیم و همه به وظیفه قانونی خود عمل کنیم.

وی بیان داشت: تا این لحظه هیچ‌گونه تخلفی از سوی مراجع قانونی توسط طرفداران کاندیداها گزارش نشده که امیدواریم تا پایان انتخابات همین امر را شاهد باشیم.

استاندار کرمان بیان داشت: مجریان، طرفداران و کاندیداهای انتخابات باید به اخلاق در انتخابات توجه ویژه‌ای داشته باشند، زیرا بداخلاقی در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاهی ندارد و پایه و اساس تشکیل انقلاب اسلامی اخلاق بوده است به گونه‌ای که چسباندن عکس بر روی عکس، چسباندن عکس بر روی در، دیوار، تابلوهای راهنمایی رانندگی و ... نمونه‌ای از بداخلاقی انتخاباتی است.

وی فراهم کردن شرایط لازم برای حضور گسترده مردم در انتخابات را از نکات مهم و اساسی دانست و افزود: وظیفه شرعی و دینی ما است که در انتخابات حضوری پرشور و فعال داشته باشیم و حقی است که آحاد مردم دارند و باید از این حق مسلم خود استفاده کنند.

نجار تأکید کرد: در بحث امنیت انتخابات هماهنگی‌های لازم شده که نیروی انتظامی به عنوان متولی قانونی است، اما سپاه و بسیج هم با 6 هزار نیرو برای برقراری امنیت انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات شوراها و ریاست جمهوری به نفع یا علیه کاندیداها ممنوع است، اما مسئولان ادارات دولتی باید تمام امکانات خود را در اختیار اجرای انتخابات قرار دهند در غیر این صورت عمل آنها تخلف محسوب شده و باید طبق قانون پاسخگو باشند.

انتهای پیام/80012/ح40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول