اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

فراهم بودن شرایط لازم برای اقتصاد سبز در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: شرایط لازم برای اقتصاد سبز در کهگیلویه و بویراحمد از جمله در حوزه گردشگری و استفاده بهینه از منابع فراوان و طبیعی در جهت توسعه و پیشرفت اقتصاد استان فراهم است.

فراهم بودن شرایط لازم برای اقتصاد سبز در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عطا پورشیرزاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد سخن به میان آورد و گفت: همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌ها در کاهش مشکلات زیست محیطی مهم بوده و با عملی کردن این امر می‌توان میزان مشکلات زیست محیطی در جامعه را کاهش داد.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان سوالی که آیا بین دستگاه‌ها هم‌افزایی وجود دارد یا نه، اذعان کرد: هم‌افزایی در این زمینه کم‌رنگ و ناچیز بوده و باید گفت توسعه اقتصادی بدون حفاظت محیط زیست امکان‌پذیر نبوده از این رو  نیازمند همراهی هرچه بیشتر و بهتر دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی بدون حفظ محیط زیست ممکن نبوده، اذعان کرد: امروزه و به منظور استفاده از محیط زیست مسئولان مربوطه اقتصاد سبز را بیان کردند و در سطح دنیا نیز به این نتیجه هم رسیده‌اند که با اقتصاد سبز و حفاظت از محیط زیست امکان پیشرفت اقتصادی در هر کشوری ممکن است.

پورشیرزاد بیان کرد: شرایط لازم برای اقتصاد سبز در کهگیلویه و بویراحمد از جمله در حوزه گردشگری و استفاده بهینه از منابع فراوان و طبیعی در جهت توسعه و پیشرفت اقتصاد استان فراهم است و باید در جهت رشد صنعت از منابع بهره‌برداری نهایت استفاده صورت پذیرد و حفاظت از محیط زیست در اولویت کار قرار گیرد.

نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست در جامعه

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: توسعه اقتصادی و حفاظت از محیط زیست باید در کنار هم و با هم اجرا شود تا بتوان اقتصادی پویا با محوریت حفاظت از محیط زیست داشته باشیم.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر اینکه اکوسیستم رودخانه بشار بیش از 20 سال در وضعیت بحرانی خاصی قرار داشت، اذعان کرد: این رودخانه به همت استاندار و اصحاب رسانه از چنین وضعیت نامناسبی رها یافت و امروزه از زیباترین مکان‌های گردشگری به شمار می‌آید.

وی اذعان کرد: آگاهی بخشی و ترویج محیط زیست به عنوان حقوق عمومی باید در جامعه نهادینه شود و این فرهنگ در جامعه ایجاد شود که محیط زیست متعلق به همگان است.

انتهای پیام/82011/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول