اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک روز پیش از مذاکره با نمایندگان تظاهرات‌کنندگان

«اردوغان» بار دیگر معترضان را «اوباش» خواند

نخست‌وزیر ترکیه پس از یورش پلیس ضدشورش به میدان «تقسیم» استانبول بار دیگر بر مواضع خود پافشاری کرد و با غیرقانونی توصیف کردن مطالبات معترضان گفت که در مقابل اوباش زانو نخواهد زد.

«اردوغان» بار دیگر معترضان را «اوباش» خواند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از «اسکای نیوز»، «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه امروز پس از سرکوب جوانان معترض به سیاست‌هایش در میدان «تقسیم» استانبول مقابل اعضای فراکسیون پارلمانی حزبش حاضر شد و گفت: ما از دو هفته پیش اعتراض‌های مستمر در ترکیه را رصد می‌کردیم. رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و اینترنتی به انتشار برخی تصاویر مربوط به خشونت در ترکیه کمک می‌کردند. همین‌طور برخی شخصیت‌های سیاسی، تظاهرات‌کنندگان را به خشونت فرا می‌خوانند.

وی در ادامه افزود: ما به هیچ درخواست و مطالبه غیرقانونی تن نخواهیم داد و تلاش داریم تا سطح تمدن و فرهنگ ترکیه را ارتقا دهیم. ما در ترکیه نژادپرستانه رفتار نمی‌کنیم. حزب من تلاش کرده است که متعلق به تمام ترک‌ها باشد.

نخست‌وزیر ترکیه در ادامه از خسارت‌های مادی زیاد تظاهرات‌های میدان تقسیم خبر داد و گفت که تظاهرات‌کنندگان با سرقت و تخریب دارایی‌ها خسارات زیادی وارد کرده‌اند.

وی افزود که تظاهرات‌کنندگان مطالبات یکسانی ندارند و حوادث میدان تقسیم هیچ ربطی به حمایت از محیط زیست ندارد.

 

اردوغان تاکید کرد: ما مخالف هرگونه اعتراضی  که امنیت و ثبات ترکیه را هدف قرار گرفته باشد، هستیم.

نخست‌وزیر ترکیه در خطاب به تظاهرات‌کنندگان و با اوباش توصیف کردن آنها، گفت: آیا می‌خواهید که من زانو بزنم؟

وی با متهم کردن برخی شخصیت‌های سیاسی به تحریک برای اقدامات خشونت‌بار در ترکیه، از نیروهای امنیتی کشورش به دلیل حمله به میدان تقسیم و برچیدن پلاکاردهای غیرقانونی تقدیر کرد.

سخنان اردوغان با کف زدن نمایندگان حزب عدالت و توسعه و زنده باد گفتن‌های آنها همراه شد.

اسکای نیوز در ادامه نوشت: در چنین شرایطی، سالن پارلمان ترکیه بیشتر شبیه صحنه نمایشی بود که اردوغان قهرمان اصلی آن بود.

پلیس ضد شورش ترکیه صبح امروز وارد میدان تقسیم استانبول شد و با حمله به تظاهرات‌کنندگان، تلاش کرد تا آنها را کنترل و متفرق کند.

خبرگزاری فرانسه نیز نوشت که ده‌ها نیروی پلیس ضد شورش با میدان تقسیم حمله کردند و با استفاده از گاز‌های اشک‌آور و ماشین‌های آب پاش با فشار قوی تلاش کردند تا جمع معترضان را متفرق کنند. البته این نیروهای به طرف «گیزی پارک» که در آن صدها چادر نصب شده و معترضان شب‌ها را در آن به سر می‌برند، حمله نکردند.

از چند روز پیش تمامی نیروهای امنیتی ترکیه، از میدان تقسیم عقب‌نشینی کرده بودند اما امروز بار دیگر به جمع معترضان میدان تقسیم حمله کردند.

تظاهرات گسترده در سطح ترکیه که از جمعه دو هفته پیش آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد، در مرحله نخست در حمایت از تجمع کنندگان در پارک میدان «تقسیم» صورت گرفت و به تدریج این اعتراضات به تظاهرات ضد دولتی تبدیل شد. تظاهرات‌کنندگان هم‌اکنون خواستار استعفای «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول