اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جبهه پایداری خراسان‎رضوی:

هیچ کس نمی‌تواند در مورد آینده کاندیدای ریاست جمهوری تضمین بدهد

دبیر جبهه پایداری خراسان‎رضوی گفت: هیچ کس نمی‌تواند در مورد آینده کاندیدای ریاست جمهوری تضمین بدهد.

هیچ کس نمی‌تواند در مورد آینده کاندیدای ریاست جمهوری تضمین بدهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر ظهر امروز در نشستی خبری در محل دفتر مجمع نمایندگان خراسا‌ن‌رضوی اظهار داشت: بعد از انصراف لنکرانی از کاندیداتوری ریاست جمهوری و پس از بررسی‌هایی که داشتیم، سعید جلیلی به عنوان کاندیدای مورد حمایت جبهه پایداری انتخاب شد و ما او را اصلح‌ترین فرد برای ریاست جمهوری می‌دانیم اما آینده او و اینکه در آینده ممکن است از مواضعش کوتاه بیاید را تضمین نمی‌کنیم.

وی افزود: تنها خداوند از آینده افراد آگاه است و در مورد هیچ فردی نمی‌توان آینده را تضمین کرد و اگر جلیلی هم از مواضعش در آینده کوتاه بیاید یا تغییر کند، همان طور که جبهه پایداری و شخص آیت‌الله مصباح یزدی نخستین فردی بود که نسبت به انحراف احمدی‌نژاد هشدار داد و زمانی که دید پای او کج می‌رود پا روی پایش گذاشت، نسبت به جلیلی هم همین کار را می‌کنیم.

دبیر جبهه پایداری خراسان‌رضوی با بیان اینکه شائبه تبدیل شدن جلیلی به احمدی‌نژادی دیگر را یک جریان خاص برای تخریب او در جامعه بزرگنمایی می‌کند، تصریح کرد: چرا این صحبت را در مورد سایر کاندیداها مطرح نمی‌کنند، مگر می‌شود آینده سایر کاندیداها را تضمین کرد؛ ما امروز جلیلی را می‌بینیم و بر اساس مواضع امروزش او را انتخاب کرده‌ایم.

پژمانفر به روند انتخاب کاندیدای جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: در جبهه پایداری ابتدا پنج گزینه شامل میرکاظمی، جلیلی، فتاح، لنکرانی و زارعی مد نظر بود که در نهایت به غیر از لنکرانی چهار نفر دیگر اعلام کردند که قصدی برای ریاست جمهوری ندارند و لنکرانی به عنوان نماینده جبهه پایداری معرفی شد، تا زمان ثبت‌نام برای انتخابات که جلیلی هم ثبت‌نام کرد.

وی افزود: پس از ثبت‌نام جلیلی؛ لنکرانی زمانی که احساس کرد فردی توانمندتر وارد عرصه شده است انصرافش را اعلام کرد که این ایثار او بر اساس رویکرد اصولگرایی‌اش بود.

وی ادامه داد: پس از انصراف لنکرانی، جبهه پایداری بررسی‌هایش بر روی جلیلی را ادامه داد و پس از دیدار جلیلی با آیت الله مصباح یزدی، جبهه پایداری به صورت رسمی حمایتش از او را اعلام کرد.

*مردم در سال 84 به گفتمان انقلاب اسلامی رای دادند

دبیر جبهه پایداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: مردم بعد از 16 سال دوران سازندگی و اصلاحات که برابر با فاصله گرفتن از گفتمان انقلاب اسلامی بود، در سال 84 به فردی رای دادند که گمنام‌ترین افراد در میان کاندیداها بود، در واقع مردم به احمدی‌نژاد رای ندادند، مردم به گفتمان انقلاب اسلامی رای دادند که آن زمان احمدی‌نژاد جدی‌تر از بقیه این گفتمان را دنبال می‌کرد.

وی افزود: در سال 84 رای مردم به احمدی‌نژاد مشت محکمی به همه جریان‌های باطل بود که از گفتمان انقلاب فاصله گرفته بودند؛ امروز هم اعتراض مردم به احمدی‌نژاد به خاطر دور شدن او از همین گفتمان است، اما به خاطر زحمات و تلاشی که دولت‌های نهم و دهم کشیدند قدردان او هستند.

* جلیلی پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی است

پژمانفر با بیان اینکه امروز هم مردم جلیلی را پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی می‌دانند، تصریح کرد: سایر کاندیداها در تبلیغاتشان شعارهای زیادی دادند و تنها فردی که مطرح کرده ما برنامه‌های بالادستی داریم و باید رئیس جمهور در جهت اجرای این برنامه‌ها تلاش کند، جلیلی است و این تفکر او نشان دهنده اوج دقتش در مسائل کشور است.

وی افزود: به غیر از حدادعادل و جلیلی، بقیه کاندیداها رو به سیاه‌نمایی شرایط کشور آورده‌اند که این کارشان جفا به نظام است.

دبیر جبهه پایداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری جلیلی و استقامتش در پرونده هسته‌ای بر اساس رهنمودهای رهبری یکی دیگر از شاخص‌هایی است که سبب شد جبهه پایداری از او حمایت کند، او همچنین به کار جمعی معتقد است در حالیکه یکی از انتقادهای مهم ما به احمدی‌نژاد، بی اعتقادی او به خرد جمعی بود.

*کاندیداهای ریاست جمهوری توانمندی‌های نظام را زیر سئوال نبرند

وی ادامه داد: امروز کشور ما مشکلات اقتصادی زیادی دارد اما نباید برای کسب رای مردم توانمندی‌های نظام را زیر سئوال برد؛ برخی از کاندیداها برای حل مشکلات اقتصادی می‌گویند ما با کشورهای دیگر روابط را بهبود می‌دهیم در حالیکه اگر بخواهیم با برخی کشورهای اروپایی روابطمان را توسعه دهیم باید از گفتمان انقلاب اسلامی دست برداریم زیرا دعوای اصلی ما با غرب بر سر گفتمان عدالت و آزادی‌خواهی انقلاب اسلامی است.

پژمانفر جلیلی را دارای اطلاعات و دید وسیع در مسایل فرهنگی دانست و تصریح کرد: در مناظره فرهنگی کاندیداها دیدیم که متاسفانه بسیاری از آنها هیچ اطلاعی در مورد مسایل فرهنگی ندارند و تنها از روی برگه‌ای که مشاورانشان به آنها داده بودند صحبت می‌کردند.

وی افزود: سایر کاندیداها می‌دانند که مردم به دنبال کاندیدایی اصولگرا هستند به همین دلیل می‌خواهند از سوابق خود سوء استفاده کرده و نشان دهند اصولگرا هستند.

وی ادامه داد: گفتمان اصولگرایی تیم اصولگرا می‌خواهد اما برخی که خود را اصولگرا می‌دانند افرادی در تیمشان دارند که مسئله‌دار هستند، نداشتن تیم بهتر از استفاده از افراد مساله‌دار است و اتفاقا تنها فردی که می‌توانند از همه ظرفیت‌های نظام در دولتش استفاده کند، جلیلی است، زیرا به هیچ حزب و گروهی وابسته نیست.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با انتقادها به جلیلی به خاطر نداشتن سوابق اجرایی و صحبت‌های برخی اعضای جبهه پایداری مبنی بر اینکه توان اجرایی جلیلی را تضمین نمی‌کنند تصریح کرد: این صحبت‌ها شخصی بوده و هیچ زمان از سوی سخنگوی پایداری به عنوان موضع رسمی این جبهه بیان نشده است.

وی افزود: این صحبت زمانی مطرح شد که لنکرانی کاندیدای ما بود اما هیچگاه از تریبون رسمی جبهه پایداری هیچ کاندیدای دیگری نفی نشد و ما تنها سعی کردیم کاندیدای خود را اثبات کنیم، ضمن اینکه سعید جلیلی از ابتدا هم جزو کاندیداهای مدنظر جبهه پایداری بود و بعد از اینکه با او صحبت شد و نپذیرفت در انتخابات شرکت کند، به سمت لنکرانی رفتیم، ما اگر جلیلی را قبول نداشتیم از ابتدا به سمتش نمی‌رفتیم اما در جلسات متعددی از او برای کاندیداتوری دعوت کرده بودیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان‌رضوی همچنین در پاسخ به سئوالی دیگر در ارتباط با اظهارنظر یکی از اعضای جبهه پایداری مبنی بر جلیلی به عنوان گزینه جبهه پایداری در انتخابات ثبت‌نام نکرده است، تصریح کرد: او به عنوان گزینه پایداری ثبت‌نام نکرد اما گزینه ما بود، ما یک حزب نیستیم و بر خلاف بقیه جریانات که می‌گویند حتما باید آدم ما کاندیدا شود، ما از آدمی حمایت می‌کنیم که به گفتمان ما اعتقاد داشته باشد.

وی افزود: جلیلی آدم حزب نیست، احمدی‌نژاد هم آدم پایداری نبود، ما به او هم کمک کردیم که رای بیاورد و برنامه هم به او دادیم اما او به برنامه‌های ما عمل نکرد، به جلیلی هم برنامه‌هایمان را ارایه می‌دهیم، جلیلی می‌خواهد از همه ظرفیت‌های نظام برای پیشرفت کشور استفاده کند، جبهه پایداری هم همه ظرفیت‌هایش را برای کمک به او آورده است.

وی ادامه داد: ما اگر فردی را معرفی می‌کنیم در قبال عملکردش احساس مسئولیت می‌کنیم؛ اگر به 84 یا 88 برگردیم باز هم از احمدی‎‌نژاد حمایت می‌کنیم، ما به او کمک کردیم که انتخاب شود اما از زمانی که پایش را کج گذاشت بر روی پای کجش زدیم.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول