اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علت عقب‌ماندگی کهگیلویه و بویراحمد به روایت ‌آیت‌الله ‌ملک‌حسینی

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدون شک وجود باندها، جناح‌ها و اختلاف‌های سیاسی و اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد رمز کلمه «‌توسعه نیافتگی» است.

علت عقب‌ماندگی کهگیلویه و بویراحمد به روایت ‌آیت‌الله ‌ملک‌حسینی

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی امروز در جمع بانوان گچسارانی در باشگاه فرهنگیان این شهرستان اظهار کرد: حضور پرشور در عرصه‌های مختلف امری مؤثر در تصمیم‌گیری برای عموم مردم جامعه است.

وی افزود: بانوان باید نقش‌های برجسته خود را در رویدادهای مهم نشان داده و در راستای حضور مؤثر در عرصه‌های مختلف تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جایگاه زنان در روی‌دادن حوادث مهم تاریخ بیان کرد: بسیاری از فتنه‌های تاریخ بوده که زنان نقش محوری در آن داشته‌اند و رویداد مهم و خیر و برکتی نیست که زن در بوجود آمدن آن بی‌تأثیر باشد.

ملک‌حسینی یادآور شد: نقش‌های برجسته زنان بزرگ تاریخ مثل آسیه آنچنان بوده که خداوند او را ضرب‌المثل ایمان برای مردان قرار داده است.

وی با بیان این‌که نقش زنان در طول تاریخ را نباید نادیده گرفت، از زنان خواست تا قدر این جایگاه بلند خود را بدانند و در صحنه‌های مختلف حضوری فعال و مؤثر داشته باشند.

ملک‌حسینی با اشاره به مشکلات و خواسته‌های مطرح شده توسط نماینده بانوان گچسارانی در این جلسه تصریح کرد: این خواسته‌ها مسائلی بوده که جز با اراده به دست نمی‌آید.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری در این استان با بیان اینکه خواستن ساز و کارهای ویژه خود را دارد، اراده جمعی و همدلی تردید ناپذیر و همدلی که در آن اختلافات کنار گذاشته شود را لازمه دستیابی و رسیدن به اهداف و خواسته‌ها عنوان کرد.

ملک‌حسینی افزود: بدون شک وجود باندها، جناح‌ها و اختلاف‌های سیاسی و اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد رمز کلمه «‌توسعه نایافتگی» است که نماینده بانوان در این جلسه این عنوان و کلمه را به‌کار برد.

وی خاطرنشان کرد: استان نیمه توسعه یافته و رو به رشد و توسعه را واژگانی مناسب برای جایگزینی با کلمه توسعه نایافته دانست و بیان کرد: ناشکری نباید کرد و باید تفاوت‌های گذشته تاکنون را در خانه‌ها و مناطق مختلف دید.

ملک‌حسینی یادآور شد: البته در مقایسه با آنچه که باید باشد و در مقایسه با استان‌های دیگر به جز بعضی از بخش‌های خوزستان واقعا عقب هستیم و این وضعیت استان ما و این رکود و سکون و نابرخورداری از بسیاری از موهبت‌ها قالب مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: استان ما 10 درصد از منابع آبی کشور را در اختیار دارد و با این استعدادهای کشاورزی که در این استان وجود دارد، وضع کشاورزی باید به نحو مطلوبی باشد.

ملک‌حسینی با بیان این که 28 تا 33 درصد نفت کشور در این کهگیلویه و بویراحمد است، ابراز داشت: یک درصد جمعیت کشور در این استان زندگی می‌کنند و یک درصد خاک و 10 درصد آب کشور نیز از این استان است و چرا پیوندی میان آب و خاک در این استان ایجاد نشده است.

وجود اختلاف در رده‌های مدیریتی و لایه‌های اجتماعی

این کاندیدای مجلس خبرگان رهبری در کهگیلویه و بویراحمد افزود: مدیریت کشاورزی باید میان آب و خاک پیوندی ایجاد کند تا فقر از جامعه برطرف شود و چه اتفاقی افتاده که این دو با هم پیوند نخورده است.

ملک‌حسینی یادآور شد: نمی‌توان گفت که بی‌دینی و بی‌عدالتی بوده بلکه کم‌تخصصی و ناآشنایی با اقلیم و نیازهای اقلیمی بوده و اتهام‌های جدی و صریح به افرادی که در گذشته بوده‌اند اقدامی عجولانه و نادرست است.

وی ادامه داد: آن چیزی که همه ما نمی‌توانیم انکار کنیم وجود اختلاف در رده‌های مدیریتی و در لایه‌های پایین مدیریتی و لایه‌های اجتماعی است.

ملک‌حسینی نامناسب‌ترین بستر برای رسیدن به خواسته‌ها را عدم امنیت اجتماعی دانست و گفت: اختلاف، فروپاشی امنیت اجتماعی و فقدان امنیت اجتماعی است.

فعالیت‌های اجتماعی وحدت گرایشی می‌خواهد

وی با بیان اینکه تا وقتی مسائل را از خود جمع نکنیم به خواسته‌ها دست نمی‌یابیم، ابراز داشت: امید است حرکت رو به جلویی که شما بانوان از طوایف و سلایق مختلف آغاز کرده‌اید و کسانی که در این استان برای جریان خبرگان رهبری به یک وحدت گرایشی و نه وحدت فکری رسیده‌اند، تداوم داشته باشد.

ملک‌حسینی افزود: وحدت فکری کاری معطوف به مسائل سیاسی و اجتماعی نیست و بحثی آکادمیک و مدرسه‌ای است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های اجتماعی وحدت گرایشی، همدلی و هم‌گرایی می‌خواهد.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و کاندیدای انتخابات خبرگان رهبری در این استان بیان کرد: شما خواهران در پی این افکار مختلف توانسته‌اید همدل باشید یعنی می‌توانیم به یک مسئله فکر کرده، یک قدم را تثبیت و با عزم به حل هر مشکل فکر کنیم.

ملک‌حسینی با تأکید بر لزوم همدلی برای برطرف کردن مشکلات و اختلافات و با اشاره به فرار اندیشه‌ها و افراد موفق در عرصه‌های علمی و مدیریتی از این استان به عنوان یکی از مشکلات مطرح شده توسط نماینده بانوان و با بیان این‌که در یک سال 15 مدیر موفق و نمونه کشوری از استان کهگیلویه و بویراحمد بودند که محل خدمت آن‌ها خارج از این استان بود، گفت: باید دید و بررسی کرد که چرا در این استان از این استعدادها استفاده نمی‌شود.

انتهای پیام/82014/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول