اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هاشم‌زاده هریسی:

وسواس در انتخاب اصلح شرکت در انتخابات را مخدوش نکند

عضو مجلس خبرگان رهبری با هشدار نسبت به وسواس در انتخاب اصلح و تحت‌الشعاع قرار نگرفتن شرکت در انتخابات گفت: بسیاری از حرف‌هایی که این روزها در جامعه در مورد کاندیداهای ریاست‌جمهوری مطرح می‌شود مصداق بارز بی‌تقوایی است.

وسواس در انتخاب اصلح شرکت در انتخابات را مخدوش نکند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران ، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی، اصل اول انتخابات را مشارکت مردم در آن عنوان کرد و ضمن هشدار نسبت به وسواس در برگزیدن اصلح اظهار کرد: نگرانی در مورد اصلح و صالح بودن کاندیداها نباید موجب خودداری از شرکت در انتخابات شود.

وی شرکت در انتخابات را رأی به نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات موجب اثرگذاری در سرنوشت ملی و دارای برکات فراوانی است ضمن آنکه هرکس را خدا بخواهد رأی خواهد آورد و ما صرفاً باید به وظیفه خود عمل کنیم.

هاشم‌زاده هریسی با تأکید بر اینکه همه نامزدها، کاندیدای نظام هستند از مبلغان و تیم‌های تبلیغاتی کاندیداها خواست به رقبای نامزد منتخب خود، احترام بگذارند و پیروزی رقیب را بپذیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نباید تصور کرد که اگر کاندیدایی رأی بیاورد، اسلام یا انقلاب منحرف می‌شود چرا که هیچ‌یک از این دو مسیر به بیراهه نخواهند رفت البته ممکن است افراد اشتباه کنند و حتی نامزد مورد نظر که او را اصلح می‌دانیم نیز شاید پس از جای گرفتن در کرسی ریاست‌جمهوری دچار اشتباهاتی شود اما قطعاً از روی عمد و به قصد خیانت نیست زیرا همه آنها اهل خدمت هستند.

وی با بیان اینکه بسیاری از حرف‌هایی که این روزها در جامعه در مورد کاندیداها مطرح می‌شود به‌عنوان مصداق بارز بی‌تقوایی و سبب آلودگی جامعه است، گفت: رئیس‌جمهور باید دارای قدرت مدیریت بوده و مسلط به مسائل داخلی و بین‌المللی باشد.

هاشم‌زاده هریسی، با دروغ خواندن بسیاری از نسبت‌هایی که به نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری داده می‌شود، اظهار کرد: همه این کاندیداها مسلمان و پاک هستند و از سوی شورای نگهبان تأیید شده‌اند، حال ممکن است بعضی تندرو و بعضی دیگر میانه‌روتر باشند.

وی، نکته مهم در انتخاب فرد اصلح را توان مدیریتی قوی دانست و گفت: گزینه اصلح کسی است که مسائل سنگین را مدیریت کرده باشد و حائز شخصیتی بین‌المللی و داخلی باشد تا بتواند  بار این امانت را به دوش بکشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، از تشخیص دردها به‌عنوان یکی دیگر از اصلی‌ترین ملاک‌های تعیین نامزد شایسته برای ریاست‌جمهوری یاد و تصریح کرد: مردم از شعارهای تند سیر شده‌اند و به‌دنبال رئیس‌جمهوری هستند که دعوی تعادل و محبت داشته باشد و از همه ظرفیت‌ها و مدیران باسابقه در دولت خود استفاده کند.

وی، با رد شبهه وابستگی یک یا چند تن از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری به خارج گفت: متأسفانه معیارهای ما منحرف شده‌اند و ارزش‌ها به خطر و خطرات به ارزش تبدیل شده‌اند و از تعادل سخن گفتن ضعف شمرده می‌شود در حالیکه ما به رئیس‌جمهوری نیاز داریم که بتواند شکاف‌های داخلی را پر کرده و ضمن اجتناب از تندروی و دعوت مردم به اخلاق، جایگاه پدری برای مردم داشته باشد.

هاشم‌زاده هریسی، با هشدار مجدد نسبت به وجود وسواس در انتخاب اصلح و تحت‌الشعاع قرار گرفتن شرکت در انتخابات، سوءاستفاده از شعارهای مقدسی همچون مقاومت را موجب تداوم مشکلات کشور بیان کرد و افزود: باید از مفاهیم شعاری فاصله گرفته و به سمت مفاهیم اثرگذار و مبنادار حرکت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری 10 دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در جمهوری اسلامی ایران، ضرورت دلسرد نشدن مردم را در استفاده از حق خود در تعیین سرنوشت یادآور شد و گفت: گلایه‌ها حق یا ناحق به‌جای خود محفوظ است، اما دلسردی ناشی از آن‌ نباید ما را انجام وظیفه و انتخاب بهترین باز دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری مسائل مطرح شده از سوی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری را واقعی عنوان و خاطرنشان کرد: عدم تحقق وعده‌هایی که رؤسای جمهور قبلی داده‌اند ناشی از فقدان زمینه مناسب بوده است و امروز هم اگر به‌جای زمینه‌سازی به‌دنبال کاشتن تخم نفرت در دل‌های یکدیگر باشیم یا درشت‌گویی را ارزش بدانیم، رئیس‌جمهور آینده نمی‌تواند وعده‌های خود را عملی سازد.

هاشم‌زاده هریسی، با انتقاد از برافروختگی بعضی نامزدها نسبت به طرح مشکلات از سوی دیگر کاندیداها گفت: انتقاد از وضعیت موجود به معنای انتقاد از اسلام و انقلاب نیست بلکه مربوط به عملکردهاست و نباید با خلط مبحث با نقدها به‌صورت چماقی برخورد کنیم.

انتهای پیام/60001/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول