اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر دوگنبدان عنوان کرد

ائتلاف‌های قومیتی نقطه آغاز عمیق‌تر شدن شکاف‌های اجتماعی

عضو شورای شهر دوگنبدان با بیان این‌که نقش‌بندی‌های قومیتی با دین اسلام سازگاری ندارد، گفت: ائتلاف‌های قومیتی نقطه آغاز عمیق‌تر شدن شکاف‌های اجتماعی است.

ائتلاف‌های قومیتی نقطه آغاز عمیق‌تر شدن شکاف‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حمید بخشایی در جمع مردم این شهرستان اظهار کرد: امروز با نزدیک شدن به انتخابات شورای اسلامی شهر متوجه دسته‌بندی و نقش‌های تازه‌ای در جامعه می‌شویم.

وی افزود: امروز در انتخابات شورای اسلامی شهر دوگنبدان شاهد شکل‌گیری احساسی‌تر و قویتر قومی، نژادی و زبانی هستیم، نقش‌بندی‌های که هیچ سنخیتی با فرایند‌های جهانی شدن ندارد.

بخشایی تصریح کرد: این نقش‌بندی‌ها در دین مقدس و فراملی و فرانژادی اسلام با خط مشی وحدت و ایجاد یکپارچگی نیز همخوانی و سازگاری ندارد.

عضو شورای شهر دوگنبدان با بیان این‌که قوم‌گرایی در جوامع سنتی و مدرن وجود دارد، تأکید کرد: اما در جوامع مدرن بستر و زیرساخت‌های فرهنگی تشکیلات قومی قالب و جایگاه خود را پیدا کرده و منافع یک قوم یا یک زبان بر منافع مردم ترجیح داده نمی‌شود.

بخشایی با انتقاد از برخی ائتلاف‌های قومیتی در انتخابات شورای اسلامی شهر دوگنبدان، ابراز داشت: ائتلاف قومیتی کاندیداها در شهر دوگنبدان با چه بهایی، چه صورتی و چه هدفی ایجاد می‌شود.

رئیس سابق شورای اسلامی شهر دوگنبدان با طرح این پرسش که آیا فردا حضور اینگونه افراد در شورای شهر دوگنبدان به معنای اولویت دادن به قوم و فامیل و هم‌زبانی‌های خود نیست، ابراز کرد: آیا این شکل از ائتلاف‌های قومیتی نقطه آغازی برای انشقاق و پاره پاره کردن جامعه و عمیق‌تر کردن شکاف‌های اجتماعی نخواهد بود.

بخشایی تصریح کرد: آیا با وجود این ائتلاف‌ها در جامعه ساختارگرایی قومیتی در یک نقطه کوچک زمانی بر ساختار دینی و ایدئولوژی برتری نیافته است و ترک و لر کردن و گرمسیر و سردسیر گفتن یک تراژدی غم‌انگیز برای مردم گچساران محسوب نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر دوگنبدان با بیان اینکه تا حدی با جامعه جهانی قابل مقایسه هستیم، عنوان کرد: با فرایند جهانی شدن و شکل‌گیری‌های فرهنگی واحد و مشترک جهانی هنوز بسیاری از افراد در گچساران بر تریت‌میل قومیتی و محلی‌گرایی در جا می‌زنند.

بخشایی با اشاره به شعارهای تبلیغاتی و برنامه‌های برخی کاندیداهای شورای اسلامی شهر دوگنبدان گفت: کدامیک را باور کنیم، مدارک تحصیلی کاندیداها، گرایش‌های قومیتی و یا ردیف کردن مسئولیت‌ها و شعارهای آنها در تبلیغات انتخاباتی.

وی، لزوم توجه مسئولان مربوطه را به تریبون‌ها و میتینگ‌های انتخاباتی کاندیداها خواستار شد و  عنوان کرد: آیا کارشناسان زبده شهری نباید پیرامون هر جریانی که در جامعه بازخورد فیزیکی مهمی ایجاد می‌کند، بررسی بیشتری به عمل آورند.

بخشایی با بیان این‌که تریبون‌های عمومی محل جبران نواقص و عقده‌گشایی نیست، اذعان کرد: تریبون‌های عمومی که در اختیار کاندیداها یا نمایندگان آنها است، باید به محلی برای گره‌گشایی و رفع چالش‌های موجود در جامعه تبدیل شود.

انتهای پیام/82001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول