اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌‌رئیس شورای هماهنگی کرمان:

مهدویت عصارۀ بعثت، غدیر و عاشورا است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: مهدویت عصارۀ بعثت، غدیر و عاشورا است.‌

مهدویت عصارۀ بعثت، غدیر و عاشورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی صدفی در نشست ‌هم‌اندیشی ستاد شعبانیه ‌اظهار داشت: بدون شک اسلام مدیون بعثت‌، غدیر، عاشورا و مهدویت است ‌و در بین جشن‌های مذهبی‌، جشن‌های شعبانیه بالاخص نیمه شعبان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ‌و مهدویت عصارۀ بعثت، غدیر و عاشورا است.‌

وی با اشاره به ‌اهمیت توجه به محتوای برنامه‌ها عنوان کرد: برگزاری جشن‌ها باید معرفت جامعه را نسبت به فرهنگ اهل ‌بیت (ع) بالاخص فرهنگ مهدویت افزایش دهد و برگزاری جشن‌ها نوعی معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی است. ‌

‌صدفی ‌با بیان بهره‌گیری از تمام‌ ظرفیت‌های موجود در استان و برگزاری هر چه باشکوه جشن‌های شعبانیه گفت: هدف از تشکیل ستاد شعبانیه سامان‌بخشی جشن‌ها و بهره‌گیری از تمام‌ ظرفیت‌های موجود در استان است.

وی عنوان کرد:‌ جشن‌ها باید با همان فضای مردمی، خودجوش بالاخص جوانان دل‌باختۀ اهل‌بیت (ع) توسط اقشار مختلف مردم برگزار شود و دستگاه‌های اجرائی‌، سازمان‌ها، نهادها نیز با مشارکت در برگزاری مراسم از جشن‌های مردمی حمایت و پشتیبانی کنند.

صدفی بر لزوم برگزاری صحیح جشن‌های نیمه شعبان تاکید کرد و افزود: فرهنگ شادی در جامعه در هنگام برگزاری نباید دچار خرافات‌، انحرافات و خدای ناکرده ابتذال شود و باید شأن و حرمت این ماه و مولود این ماه حفظ شود و از اعمال و رفتار دون شأن اهل‌بیت (ع)‌ پرهیز شود.

مسئول ستاد شعبانیه استان کرمان ابراز داشت‌: ما در سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی هستیم و باید از این فرصت جشن‌ها برای خلق حماسه بزرگ سیاسی یعنی انتخابات ریاست جمهوری و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی استفاده کنیم که قطعا‌ قلب امام زمان (عج) شاد می‌شود.

در این جلسه اعضا‌ به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و بخشی از برنامه‌ها از جمله برگزاری جشن‌های مردمی در محلات، شهرک‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، تکایا و همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه عکس با عنوان «طلیعه ظهور»‌، برگزاری محافل قرآنی‌، مسابقات ورزشی، تولید نرم افزار«Cd» برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ جوانان و پاسخگوئی به شبهات آنها تشکیل جلسات معرفتی و بصیرت‌افزایی‌، فضاسازی تبلیغی، چراغانی و ده‌ها برنامه دیگر مطرح شد.

انتهای پیام/2446/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول