اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کلاس مربیگری درجه D فوتبال آسیا پایان یافت

با میزبانی هیئت فوتبال منطقه سه مازندران به مدت پنج روز 25 مربی منتخب مازندران کلاس مربیگری درجه D فوتبال آسیا را در تنکابن گذراندند.

کلاس مربیگری درجه D فوتبال آسیا پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از تنکابن، با میزبانی هیئت فوتبال منطقه سه مازندران به مدت پنج روز، 25 مربی منتخب مازندران کلاس مربیگری درجه D فوتبال آسیا را در تنکابن گذراندند.

مدرس مربی فوتبال کشور در حاشیه این کلاس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن بیان داشت: متقاضیان مربیگری از هیئت‌های فوتبال نوشهر، چالوس، سلمانشهر، نشتارود، ‌تنکابن و رامسر بودند که دوره مربیگری درجه D آسیا را زیر نظر مدرسان فدراسیون فوتبال به پایان رساندند.

اسفندیار بالویی به اهداف برگزاری این دوره آموزشی اشاره کرد و گفت: برحسب نیازسنجی که منطقه سه فوتبال مازندران اعمال کرد 25 مربی توسط هیئت‌های فوتبال فعال در این دوره آموزشی پنج روزه شرکت کردند و موفق به اخذ درجه مربیگری D فوتبال آسیا شدند که این دوره بر اساس استعدادیابی در سطح مربیان صورت گرفته است.

وی توسعه فوتبال، تأمین مربیان موردنیاز و آموزش ‌آنان بر اساس مبانی و دانش نوین این رشته پرجاذبه و پرطرفدار و نیز ارتقای سطح کیفی دانش این افراد را که در نهایت به ارتقای سطح کیفی ورزش پرتحرک فوتبال می‌انجامد را از جمله اهداف مهم برگزاری این دوره‌های آموزشی ارزیابی کرد.

این مسئول تاکید کرد: بر اساس نوع فعالیت به عنوان مدرس فدراسیون به سراسر کشور سفر کردم و اعتقاد دارم منطقه سه فوتبال مازندران با توجه به شرایط ویژه و فرصت‌های فراوانی که در حوزه‌ ورزش فوتبال دارد نیازمند تحول اساسی در ساختار این ورزش دارد و برگزاری این دوره از کلاس‌ها که بر اساس برنامه‌های AFC و فدراسیون فوتبال به صورت پیشرفته به اجرا درمی‌آیند می‌تواند در تمامی مقاطع بر ارتقای فوتبال منطقه و در مجموع کشور کمک کند.

وی ادامه داد: معتقدم با مدیریت اسحاق شریعتی، فعالیت و تلاش همکارانش در این منطقه در آینده شاهد رشد و توسعه فوتبال، مربیگری و نیز مدارس فوتبال خواهیم بود.

بالویی در ادامه عمده‌ترین مشکلات ورزش فوتبال کشور را عدم سر و سامان دادن اساسی به فوتبال پایه ارزیابی کرد و گفت: ما در این حوزه حرف‌های قشنگی می‌زنیم اما دائم متوسل به شعار می‌شویم در حالی که کار اساسی نکرده‌ایم به نظرم اهمیت دادن به فوتبال پایه و ساماندهی مدارس فوتبال از جمله اقدامات مهم محسوب می‌شود که علاوه بر ارتقای سطح ورزشی فوتبال، این مدارس می‌توانند اوقات فراغت جمعیت بی‌شماری از نوجوانان ما را پر کنند و در کنار آن با پرورش و کشف استعدادهای این ورزش می‌تواند بخش اعظمی از نیروی جوان ما را نیز به اشتغال برساند که درآمد خوبی هم برای آنان خواهد داشت.

بالویی تصریح کرد: استعدادیابی باید با جدیت ادامه یابد و پایگاه‌های استعدادیابی در تمامی عرصه‌ها چه از نظر بازیکن، داور، مربی و اسپانسرهای حمایت از تیم‌ها و ساخت زیرساخت‌های مورد نیاز توسط بخش خصوصی با ایجاد شرایط مطلوب سرلوحه کارهای ما قرار گیرد تا فوتبال ایران به جایگاه اصلی و شایسته‌ای که حق اوست برسد.

به گزارش فارس، در این دوره آموزشی پنج روزه در کنار اسفندیار بالویی به عنوان مسئول برگزاری دوره آموزش درجه D آسیا محمدرضا بسک‌آبادی به عنوان مربی و دستیار و محسن رسولی‌پور نیز به عنوان مسئول IT حضور داشتند و این دوره آموزشی با همکاری هیئت فوتبال شهرستان تنکابن در زمین چمن طبیعی شهید شیرودی تنکابن برگزار شد.

انتهای پیام/86020/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول