اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه استان قم:

ترویج مهدویت تنها راه آرامش بین‌المللی است

مدیر حوزه علمیه استان قم ترویج فرهنگ مهدوی و انتظار در میان همه جوامع را تنها راه آرامش در عرصه بین‌المللی دانست و گفت: این مسئله باید در متن زندگی مردم و نه در حاشیه قرار داشته باشد.

ترویج مهدویت تنها راه آرامش بین‌المللی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام احمد فرخ فال در دومین همایش یاوران خورشید که در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء قم برگزار شد با بیان اینکه مهدویت و انتظار موعود تنها به شیعیان اختصاص ندارد اظهار کرد: ظهور منجی در همه ادیان الهی و غیر الهی و در میان همه مذاهب اسلامی به نوعی بیان شده است.

وی افزود: انتظار در همه مسلک‌ها و مذاهب نقشی اساسی و مهم در دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده دارد و همه انسان‌هایی که مرام و راه و رسمی را برای خود در نظر گرفته‌اند موضوع انتظار را مورد توجه قرار می‌دهند.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه انحراف در مسئله انتظار متناسب با دور شدن از حقیقت در هر دین و آیینی صورت می‌گیرد گفت: در این میان بهترین عقیده از آن شیعیان است که حضرت مهدی(عج) را که از سلاله حضرت محمد(ص) است منجی موعود می‌دانند.

وی ادامه داد: برخی افراد در سخنان و نوشته‌های خود تنها نام مصلح را به کار برده و از استفاده از نام حضرت مهدی(عج) پرهیز می‌کنند در حالیکه نباید فریب چنین افرادی را خورد.

فرخ فال با بیان اینکه بر اساس عقیده شیعیان حضرت مهدی(عج) ریشه ظلم و ستم را نابود می‌کند خاطرنشان کرد: موعود مورد نظر مکتب اهل بیت(ع) وارث پیامبر اکرم(ص) بوده و یازدهمین فرزند از نسل حضرت علی(ع) است.

مدیر حوزه علمیه استان قم ظهور جریانات انحرافی را مورد توجه قرار داد و افزود: نمی‌توان به مهدویت و ظهور منجی معتقد بود اما به فساد و هرج و مرج پرداخت.

وی ترویج فرهنگ مهدوی و انتظار در میان همه جوامع را تنها راه آرامش در عرصه بین‌المللی دانست و گفت: این مسئله باید در متن زندگی مردم و نه در حاشیه قرار داشته باشد.

فرخ فال با تاکید بر جریان داشتن موضوع انتظار در متن فرهنگ حوزه‌های علمیه عنوان داشت: به این ترتیب طلاب و مبلغان همواره با این موضوع در ارتباط بوده و می‌توانند به سوالات و شبهات موجود در میان مردم به خوبی پاسخ دهند.

مدیر حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید مردم را برای ظهور مهدی موعود(عج) آماده کنند خاطرنشان کرد: سربازان امام زمان(عج) این وظیفه را به طور مستقیم بر دوش گرفتند.

انتهای پیام/78004/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول