اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طی یک ماه گذشته

اکثر مراجعات مردمی به ثبت احوال برای رفع اشکالات شناسنامه‎ای است

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان گفت: بیشترین مراجعات مردمی به ثبت احوال برای رفع اشکالات شناسنامه‎ای است.

اکثر مراجعات مردمی به ثبت احوال برای رفع اشکالات شناسنامه‎ای است

تورج حاجی‎رحیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد اینکه آیا در روز انتخابات ناظر و یا مشاورینی از ثبت احوال برای نظارت و ارائه خدمات وجود دارد، اظهار کرد: تمهیدات ویژه‎ای اندیشیده شده و مسئولان ثبت احوال نیز در این دو روز آماده‎باش هستند.

وی افزود: روز پنج شنبه از هشت صبح تا 18 بعد از ظهر و نیز جمعه ساعت هشت صبح تا زمان رای‎گیری، اداره کل ثبت احوال و نیز تمامی ادارات تابعه استان باز هستند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: البته به مردم توصیه می‎شود برای رفع مشکلات شناسنامه‎ای خود در روزهای آخر مراجعه نکنند، بلکه در حد امکان این اشکالات را در روزهای باقی مانده انجام دهند.

وی ادامه داد: در صورتی که فردی کارت ملی به همراه نداشته باشد، تایید شماره کارت ملی و البته با هزینه جزئی دریافت می‎کند و در واقع از طریق شناسنامه این شماره کد ملی قابل پیگیری است.

حاجی‎رحیمیان با بیان اینکه فردی نمی‎تواند دو بار رای بدهد، گفت: در سیستم‎های تهیه شده انتخاباتی بانک اطلاعاتی افراد تهیه شده است،

وی همچنین به افزایش مراجعات مردمی به ثبت احوال اشاره کرد و افزود: بیشترین مراجعات مربوط به رفع اشکالات شناسنامه‎ای است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان افزود: در یک ماه اخیر 9 هزار و 944 شناسنامه مکانیزه و 9 هزار کارت ملی صادر شده و نیز 8 هزار و 912 کارت ملی تحویل داده شده است.

وی همچنین گفت: در اردیبهشت ماه جاری 9 هزار و 102 کارت ملی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه در فروردین ماه که هزار و 880 درخواست کارت ملی فروردین ماه صادر شده است 56.7 درصد افزایش درخواست کارت ملی داشته‎ایم.

حاجی‎رحیمیان اضافه کرد: صدور شناسنامه مکانیزه در اردیبهشت ماه 67 درصد نسبت به فروردین ماه رشد داشته است چنانکه از پنج هزار و 953 شناسنامه به 9 هزار و 944 شناسنامه رسیده است.

انتهای پیام/63012/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول