اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا 4 سال آینده

تمام روستاهای کشور مقاوم‌سازی می‌شوند

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر لزوم تسریع در پروژه‌های مناطق روستایی تاکید کرد گفت: تا چهار سال آینده تمام مناطق روستایی کشور مقاوم‌سازی می‌شوند.

تمام روستاهای کشور مقاوم‌سازی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس، علیرضا تابش در سفر به استان فارس و بازدید از مناطق روستایی شهرستان ممسنی اظهار داشت: تاکنون یک‌میلیون و 500 هزار واحد مسکونی روستایی در ایران مقاوم‌سازی شده و تا چهار سال آینده تمام واحدهای مسکونی روستایی در کشور که بیش از یک‌میلیون واحد هستند در برابر حوادثی مانند  زلزله مقاوم‌سازی می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه با پرداخت تسهیلاتی با کارمزد پنج درصد این مناطق روستایی مقاوم‌سازی می‌شوند، افزود: روستای عالیشاهی در ممسنی که در زلزله دی ماه 88 تخریب و هم‌اینک مقاوم‌سازی و بازسازی شده یکی از روستاهای نمونه کشوری محسوب می‌شود که کارهای انجام شده و نظارت‌های صورت گرفته توسط بنیاد مسکن در آن در نوع خود منحصر به فرد است.

تابش ادامه داد: این روستا با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی آن و مصالح بومی منطقه بازسازی و بقیه روستاهای کشور با نقشه‌های تیپ و زیر 100 متر بازسازی و مقاوم‌سازی شده است.

در ادامه این بازدید مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس نیز در این زمینه گفت: 2 هزار واحد مسکونی در روستای تنگ الله ممسنی در 15 دی ماه 88 بر اثر زلزله تخریب شد که تاکنون بیش از 90 درصد آن واحدها بازسازی شده است.

سید علی‌نقی لقمانی خاطرنشان کرد: در روستای عالیشاهی 90 واحد ساخته شده که 92 خانوار در آن زندگی می‌کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس همچنین گفت: اجرای طرح هادی این روستا از سال 91 شروع شده که تا کنون 2 میلیارد و 860 میلیون ریال صرف عملیات بهسازی آن، شامل دیوار حایل و سنگ‌فرش معابر و تعریض معابر شده است.

به گزارش فارس، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه سفر به شیراز از مراحل اجرا و پیشرفت طرح توسعه حرم شاه‌چراغ (ع) که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال اجرا است بازدید کرد.

وی در این بازدید از نزدیک تمام امور تاسیساتی و زیربنایی و طبقات و سقف انجام شده، نمونه گچ‌بری‌ها و نمای این طرح بازدید و در پایان با تشکیل جلسه‌ای نسبت به چگونگی، تسریع و دقت و کیفیت تذکرات لازم را ارائه کرد.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول