اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال اعلام کرد

مقاوم‌سازی مساکن روستایی خلخال گامی در راستای مهاجرت معکوس

فرماندار شهرستان خلخال مقاوم‌سازی و بهسازی مساکن روستایی را گامی مثبت در راستای مهاجرت معکوس به شهرستان خلخال اعلام کرد.

مقاوم‌سازی مساکن روستایی خلخال گامی در راستای مهاجرت معکوس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هوشنگ محمدی صبح امروز در مراسم افتتاح مسکن روستایی در روستای اندبیل خلخال اظهار داشت: کار ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال 84 در شهرستان خلخال آغاز شده که تاکنون 5 هزار و 575 نفر از این محل برای دریافت تسهیلات مقاوم‌سازی به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد 5 هزار و 98 نفر موفق به عقد قرارداد با بانک شده‌اند و در نهایت 4 هزار و 248 نفر پایان کار ساختمانی گرفته‌اند.

محمدی تصریح کرد: سهم مقاوم‌سازی مسکن روستایی خلخال در سال 90 حدود 635 واحد بوده که این سهم 100 درصد محقق شده و 362 واحد آماده سکونت و بهره‌برداری است.

فرماندار شهرستان خلخال یادآور شد: در سال 91 نیز 880 واحد سهم مقاوم‌سازی روستایی خلخال ابلاغ شده که 375 نفر در حال معرفی به بانک‌های عامل هستند و انتظار می‌رود این ساخت و سازهای روستایی همچنان در راستای آبادانی روستاها ادامه داشته باشد.

محمدی با اشاره به واقع شدن روستای اندبیل در محدوده تفرجگاه اندبیل خلخال گفت: در این روستا تاکنون 170 واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده که موجب تغییر چهره روستا شده و در این امر به جذب گردشگران به این منطقه زیبای گردشگری منجر خواهد شد.

این مسئول از روستاییان خواست تا با علاقه و پشتکار در راه مقاوم‌سازی مسکن روستایی خود گام برداشته و در این راه با تعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از این خدمات دولت نهم و دهم بهره‌مند شوند.

فرماندار شهرستان خلخال بیان داشت: مقاوم‌سازی و بهسازی مساکن روستایی علاوه بر آبادانی روستا‌ها و احیای نشاط اجتماعی در این مناطق در کنار کار کشاورزی و دامداری، موجب آغاز مهاجرت معکوس به شهرستان خلخال شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین با حضور فرماندار شهرستان خلخال در روستای محمود‌آباد پروژه آب‌شرب این روستا به بهره‌برداری رسید.

روستای محمود‌آباد در 29 کیلومتری بخش مرکزی خلخال واقع شده که 15 خانوار ساکن و 75 نفر جمعیت دارد که با صرف هزینه 120 میلیون تومان اهالی ساکن در این روستا از نعمت آب سالم و بهداشتی شرب برخوردار شدند.

همچنین فرماندار خلخال در بازدید از پروژه نیمه‌تمام آسفالت روستای سوسهاب این پروژه را از پروژه‌های اولویت‌دار شهرستان خلخال اعلام کرد و برای ادامه آسفالت این مسیر و تامین اعتبار آن قول مساعد داد.

همچنین محمدی در مورد خرید یک‌دستگاه خودرو برای دهیاری این روستا قول مساعد داد.

انتهای پیام /62008/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول