اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره تعاون کاشان:

38 خانه بهداشت کارگری در کاشان فعالیت دارند

معاون اشتغال و امور اجتماعی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی کاشان از فعالیت 38 خانه بهداشت کارگری در کاشان خبر داد.

38 خانه بهداشت کارگری در کاشان فعالیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان حسن رمضانی عصر امروز در نخستین همایش تأثیر آسیب‌های اجتماعی نوپدید بر محیط کار اظهار داشت: خانه‌های بهداشت کارگری در این شهرستان حدود 15 هزار کارگر واحدهای تولیدی و صنعتی این منطقه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی، آسیب‌های اجتماعی نوپدید و تأثیرات آن را مرتبط با فضای مجازی و الکترونیکی دانست و گفت: اینترنت، بلوتوث، پیامک و ماهواره هر کدام یک فرصت برای کارگران است که در صورت عدم مدیریت در استفاده منجر به یک تهدید می‌شود.

دبیر نخستین همایش تأثیر آسیب‌های اجتماعی نوپدید بر سلامت و بهداشت محیط کار در کاشان با تأکید بر تأثیرگذاری شرایط روحی روانی آسیب‌های اجتماعی نوپدید متأثر از فضای مجازی بر بهداشت روانی و محیط کاری کارگر افزود: نقش و رسالت خانه‌های بهداشت کارگری واحدهای تولیدی صنعتی در شناسایی و کاهش این آسیب‌ها بسیار موثر و سازنده است.

وی، احیا و بازدید خانه‌های بهداشت کارگری پس از هفت سال، آشنایی هرچه بیشتر با وظایف و مسئولیت‌های این خانه‌ها، معرفی آسیب‌های اجتماعی نوپدید و نقش فضای مجازی در ایجاد آن، شناسایی برنامه‌های خانه‌های بهداشت کارگری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و تأمین اجتماعی را از جمله اهداف برگزاری این همایش برشمرد.

رمضانی، جمعیت هدف شرکت‌کننده در این همایش را 100 نفر از مسئولان خانه‌های بهداشت کارگری واحدهای تولیدی و صنعتی کاشان، کارشناسان بهداشت محیط حرفه‌ای، اعضای کارگروه اشتغال فرمانداری ویژه کاشان، مسئولان دانشکده بهداشت حرفه‌ای و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان ذکر و عنوان کرد: تقدیر از کارشناسان بهداشت حرفه‌ای نمونه در شرکت‌های تولیدی و تجلیل از تلاشگران عرصه کار و تولید و انجمن‌های صنفی فعال از برنامه‌های این همایش است.

به گفته وی، نشست در راستای ارائه رهنمودهای لازم برای احداث خانه‌های بهداشت کارگری جدید در بنگاه‌های مشمول در سال جاری و تعامل با دستگاه‌های اجرایی، بازدید از خانه‌های بهداشت شرکت صنعتی فولاد امیرکبیر(گالوانیزه) و اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)سایپا کاشان از جمله برنامه‌های جنبی این همایش است.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های آموزشی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان در حوزه‌های مختلف طی یکسال گذشته یادآور شد: همایش‌های کارآفرینی در اقتصاد مقاومتی، بازاریابی در مشاغل خانگی، قلک خانواده در اقتصاد مقاومتی، تلاشگران عرصه کار و تولید و نخستین همایش تأثیر آسیب‌های اجتماعی نوپدید بر سلامت و بهداشت محیط کار از جمله این 5 همایش است.

به گفته وی، ششمین همایش آموزشی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان نیز با عنوان گردشگری و اشتغال با حضور شرکت‌های تعاونی گردشگری و دانشجویان رشته‌های مرتبط (جهانگردی، هتلداری و گردشگری) اواسط خردادماه جاری در سالن اجتماعات این اداره برگزار می‌شود.

نخستین همایش تأثیر آسیب‌های اجتماعی نوپدید بر سلامت و بهداشت محیط کار در کاشان به همت شورای نظارت بر خانه‌های بهداشت کارگری واحدهای تولیدی و صنعتی متشکل از کارشناسان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت درمان تأمین اجتماعی با همکاری انجمن صنفی ایمنی بهداشت حرفه‌ای این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول