اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال تماس تلفنی یک شهروند

500 کیلوگرم مواد خوراکی فاسد در پردنجان کشف شد

مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت درمان شهرستان فارسان از کشف 500 کیلوگرم مواد خوراکی تاریخ مصرف گذشته در شهر پردنجان از توابع این شهرستان خبر داد.

500 کیلوگرم مواد خوراکی فاسد در پردنجان کشف شد

حافظ امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: پس از تماس تلفنی یکی از شهروندان فارسانی 500 کیلوگرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته شامل رب گوجه فرنگی، بیسکویت، انواع کنسرو، سوسیس و کالباس و نوشیدنی از یک واحد صنفی در شهر پردنجان کشف شد.

وی ارزش این مواد غذایی را 20 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: پس از کشف این مواد غذایی، پرونده آن به اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ارسال شد.

امینی با تأکید بر ضرورت رعایت بهداشت مواد غذایی، افزود: کارشناسان بهداشت علاوه بر نظارت بر عرضه مواد غذایی باید به آموزش مردم نیز بپردازند تا بیماری مرتبط با غذا ایجاد نشود.

مسئول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت درمان شهرستان فارسان تصریح کرد: اگر غذا در معرض آلودگی و فساد قرار گیرد می‌تواند سلامتی انسان را به خطر بیاندازد چرا که غذا حاوی مواد مغذی است و میکروب‎ها نیز برای رشد نیاز به مواد مغذی دارند پس غذا می‌تواند منشاء بیماری باشد.

وی با اشاره به تقسیم بندی مواد غذایی از نظر سرعت فاسد شدن، گفت: مواد غذایی با فساد پذیری بالا، مواد غذایی نیمه فساد پذیر و مواد غذایی دیر فاسد شونده سه نوع تقسیم بندی مواد غذایی است که باید به مردم اطلاع رسانی شود.

انتهای پیام/68001/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول