اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر:

1200 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در دیر معدوم شد

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر از جمع‌آوری و معدوم‌سازی 1200 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته درسه ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

1200 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در دیر معدوم شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دیر، حسن فخرایی صبح امروز در حاشیه معدوم سازی مواد غذایی فاسد اظهار داشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر در راستای ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت در جامعه برای عموم مردم فعالیت‌های مطلوبی را در طول سال برنامه‌ریزی و اجرایی می‌کند.

وی افزود: بازرسی اماکن عرضه مواد غذایی و نظارت بر نحوه ارائه خدمات توسط این اصناف، از وظایف مهم بهداشت و درمان است که در طول سال به طور مستمر توسط واحد بهداشت محیط اجرایی می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه از سه ماهه گذشته تاکنون 1200 کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی در این شهرستان جمع‌آوری شده ، تصریح کرد : این مواد غذایی شامل انواع نوشیدنی، کیک، آب میوه، لبنیات و انواع ترشیجات بود که پس از شناسایی توسط بازرسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر جمع‌آوری و معدوم شد.

فخرایی اضافه کرد: عملیات معدوم سازی مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته جمع‌آوری شده با حضور نماینده نیروی انتظامی، مجمع امور صنفی و اداره صنعت، معدن و تجارت و در جایگاه مخصوص زباله بندر دیر انجام شد.

وی با بیان اینکه با فروشندگان مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته به طور جدی، قانونی و بدون اغماض برخورد می‌شود، ادامه داد: این افراد به مراجع قضایی و اداره تعزیرات حکومتی معرفی شده و بر اساس ضوابط قانونی با آن‌ها برخورد می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر خاطرنشان کرد: مصرف مواد غذایی فاسد به دلیل وجود میکروب‌هایی مانند سالمونلا و اشرشیاکلی، عوارضی چون تهوع، استفراغ، اسهال، سردرد و سرگیجه و در مواردی نیز بستری شدن را به دنبال دارد.

فخرایی تاریخ تولید و انقضا، مجوز و پروانه ساخت وزارت بهداشت، آدرس کارخانه، نام محصول و مواد تشکیل‌دهنده را به عنوان پنج مشخصه اصلی مواد غذایی برشمرد و از مردم خواست هنگام خرید مواد غذایی به این مشخصات دقت کرده و تخلفات احتمالی را به بازرسان شبکه بهداشت و درمان گزارش دهند.

انتهای پیام/66006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول