اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان:

60 درصد جمعیت زنان استان زنجان در شهر ساکن هستند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان گفت: 60 درصد جمعیت زنان استان در شهر ساکن هستند.

60 درصد جمعیت زنان استان زنجان در شهر ساکن هستند

آذر آوازه امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: عمده جمعیت زنان استان در شهرها ساکن هستند.

وی با بیان اینکه درصد رشد جمعیت زنان در شهرهای استان رو به رشد است، افزود: رشد جمعیت زنان استان در شهرها در سال های اخیر رو به رشد بوده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان به جمعیت استان اشاره کرد و یادآور شد: جمعیت زنان و مردان در استان تعادل و توازن مناسبی دارد.

وی با بیان اینکه جمعیت زنان و مردان استان نسبت به شاخصه‏های کشوری دارای تعادل مناسبی است، افزود: تعداد جمعیت زنان و مردان استان به نسبت ترکیب جمعیتی کشوری دارای توزان نسبی است.

آوازه از گرایش جمعیت قالب استان به شهرنشینی خبر داد و گفت: در سال‏های اخیر جمعیت شهری استان در بخش زنان و مردان رو به گسترش بوده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان به روند افزایشی شهرنشینی در استان اشاره کرد و افزود: آمارها نشان از گرایش به شهرنشینی در استان دارد.

وی با اشاره به هرم سنی جمعیت استان، خاطر نشان کرد: جمعیت قالب استان جوان است و هرم سنی برآورد شده نشان از بالا بودن میزان جمعیتی استان در رده‏های سنی جوان دارد.

آوازه جمعیت استان را در رده سنی 20 تا 24 بالا عنوان کرد و گفت: جمعیت جوان استان در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار دارد و در آینده این جمعیت جزو نیروهای از کار افتاده و پیر محسوب خواهند شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان توجه به جمعیت قالب استان در آینده را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید نسبت به هرم سنی جمعیتی در آینده توجه لازم صورت گیرد.

وی نرخ باسوادی بانوان استان را بالا عنوان کرد و اظهار داشت: بانوان استان دارای نرخ باسوادی مناسب و بالا نسبت به میانگین کشوری هستند.

آوازه نرخ بالای سواد در بانوان استان را یادآور شد و تاکید کرد: سواد بالا موجب ارتقای کیفیت زندگی در ابعاد مختلف برای خانواده‏ها خواهد شد.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان ارتقاء و افزایش فرهنگ و بهداشت جامعه را در گرو توسعه آموزش عالی بانوان دانست و تاکید کرد: باید نسبت به توسعه آموزشی بانوان تلاش کرد.

وی حضور بانوان در عرصه‏های مختلف اجتماعی را مهم دانست و گفت: بانوان کشور و استان در همه عرصه‏های اجتماعی دارای مهارت و تأثیر‏گذاری بالایی هستند.

آوازه بانوان زنجانی را فعال در عرصه‏های اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد و ادامه داد: نظام مقدس اسلامی شرایط مناسبی برای فعالیت مستمر و مناسب بانوان ایجاد کرده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان بانوان استان را فعال در عرصه‏های علمی عنوان کرد و گفت: آمار اعضای هیئت علمی بانوان استان مناسب است.

وی با بیان اینکه دانشجویان دختر در استان بیش از پسران است، افزود: این نشان از فعالیت بالای زنان استان در عرصه‏های علمی و دانشگاهی است.

آوازه زنان فعال اقتصادی  استان را یادآور شد و تأکید کرد: مشارکت‏های اقتصادی بانوان زنجانی دارای میانگین بالایی در سطح استان است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان زنان استان نیز دارای وضعیت مناسب و رو به رشدی است، یادآور شد: استان زنجان در بخش بهداشت و درمان زنان دارای جایگاه قابل قبولی است.

وی به انتخابات آتی ریاست جمهوری در کشور اشاره کرد و گفت: همه اقشار جامعه و به ویژه زنان استان در خلق حماسه سیاسی نقش تاثیرگذاری خواهند داشت.

انتهای پیام/73007/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول