اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جلیلی مطرح کرد

اقتدار ایران مدیون دو مولفه اسلام ناب و اعتماد به مردم است

سعید جلیلی کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: قدرت و اقتدار امروز ایران مدیون دو مولفه گفتمان ناب اسلامی و اعتماد به مردم و ظرفیت‌های آنان است.

اقتدار ایران مدیون دو مولفه اسلام ناب و اعتماد به مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس، سعید جلیلی دقایقی پیش در جمع هواداران خود در سالن فجر مجموعه تختی اظهار داشت: باید پرسید که علت چیست که تمام قدرت‌های جهانی در مقابل ایران می‌ایستند اما ایران با اقتدار در جلوی تمامی آنها ایستاده است.

وی افزود: اقتدار ایران در مجامع بین‌المللی و به ویژه مذاکرات هسته‌ای ربطی به فرد گفت‌وگو کننده ندارد، بلکه موفقیت‌ها ریشه در پشتوانه مقتدر خواست مردمی دارد.

جلیلی بیان داشت: در جنگ تحمیلی نیز آنها به اعتراف خود با تمام ظرفیت از صدام حمایت کردند اما ملت ایران در برابر آنها ایستاد و پیروز شد.

وی اضافه کرد: حالا نیز بنا را بر این گذاشته‌اند که ایران هسته‌ای نشود و این در حالی است که ایران به یکی از 10 قدرت هسته‌ای جهان تبدیل شده است.

جلیلی افزود: آنها می‌خواستند ایران به حدی تضعیف شود که توان اداره خود را نیز نداشته باشد و این در حالی است که در اظهارات رسمی مقامات ایالات متحده آمریکا مشاهده می‌شود که ایران به یکی از قدرت‌های مهم در منطقه تبدیل شده است.

وی بیان داشت: این مهم است که بدانیم در چه موقعیتی قرار داریم و چگونه آن را به دست آورده‌ایم و در این راستا باید به بیانات رهبری مبنی بر اینکه در خیبر هستیم نه در شعب ابی طالب توجه بیشتری کنیم.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: قدرت و اقتدار امروز ایران مدیون دو مولفه گفتمان ناب اسلام و اعتماد به مردم و آزادسازی ظرفیت‌های ملت است.

وی با بیان اینکه بندرعباس با این همه ظرفیت نباید جوان بیکار داشته باشد و جوانان این منطقه خود باید کارفرما باشند، اظهار داشت: به عنوان نمونه یکی از ظرفیت‌های استانی همانند هرمزگان حوزه صیادی است و ما بر این عقیده‌ایم که چرا نباید سرمایه‌گذاری لازم در این راستا صورت گیرد.

جلیلی افزود: می‌توان با نوسازی 8 هزار شناور سنتی موجود با کمک‌های دولتی با تکیه بر تولیدات داخلی پویایی خاصی را در حوزه اشتغال و شیلات کشور رقم زد و علاوه بر‌ آن صنایع ساحلی همانند ساخت موتور و قطعات شناور را تقویت کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: می‌توان با فعال‌سازی صنایع و کارخانجات تولید فولاد و پویاسازی صنایع پایین دستی آن هرمزگان را متحول کرد.

وی بیان داشت: طی سال‌های گذشته در شورای امنیت آماری را مبنی بر واردات 14 میلیارد دلاری کالا از کشورهای جنوبی خلیج فارس را به ایران مورد بررسی قرار دادیم و ما می‌گوییم که چرا نباید این حجم از کالا مستقیما وارد ایران شود.

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری اضافه کرد: باید به جوانان و ملت اعتماد کنیم و همان‌طور که در جنگ از بین جوانان 22 ساله فرمانده لشکر داشتیم حال نیز امور را به دست‌ آن‌ها بسپاریم.

به گفته وی عناصر مورد نیاز برای خلق حماسه اقتصادی در ایران موجود است و تنها باید با مدیریت مناسب و صحیح آنها را در کنار هم قرار داد.

جلیلی افزود: حتی بودجه‌های جدید نیز نمی‌خواهیم چرا که تمامی ردیف‌های مورد نیاز تعریف شده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: به دنبال حماسه سیاسی که ملت ایران خلق خواهند کرد باید از روز بعد از انتخابات ملت، حماسه اقتصادی را کلید زد و در این راستا دولت نیز باید با سرعت بخشی و چابک کردن پیکره خود راهگشا باشد.

جلیلی تاکید کرد: نباید بگذاریم ظرفیت‌های موجود دچار انحراف و انفعال شود.

انتهای پیام/88001/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول