اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ولایتی در جمع مردم همدان:

دیپلماسی به معنای نه گفتن نیست/ در حقوق هسته‌ای مقاومت توأم با درایت باشد

علی‌اکبر ولایتی با بیان اینکه در حقوق هسته‌ای ایران باید مقاومت تو‍أم با درایت داشت، گفت: در دیپلماسی باید با تدبیر، راه خروج مناسب را از میان راه‌های سخت پیدا کرد.

دیپلماسی به معنای نه گفتن نیست/ در حقوق هسته‌ای مقاومت توأم با درایت باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر ولایتی عصر امروز در جمع مردم همدان با اشاره به اینکه دیپلماسی به معنای نه گفتن نیست، افزود: دیپلماسی یک هنر است که باید با درایت و تدبیر از آن در راستای پیشبرد اهداف نظام بهره کافی و وافی را برد.

وی ادامه داد: توقع مردم این است که رئیس جمهور در دیپلماسی با حفظ موازین و رعایت چارچوب تعیین شده از سوی رهبری منافع نظام را در دنیا به پیش برد.

کاندیدای یازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه در زمان جنگ هشت ساله و مذاکرات دو ساله پس از آن با رهنمودهای ولی فقیه به توفیقات مطلوبی دست یافتیم، افزود: بعد از پذیرش قطعنامه 598، امام راحل(ره) فرمودند که مسئول مذاکرات جنگ برعهده وزارت خارجه است و بنده که مسئولیت وزارت را عهده‌دار بودم در همین راستا برای پیگیری مسائل به سازمان ملل رفتم.

وی افزود: با عنایت خداوند متعال و رهنمودهای راهبردی حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، توانستیم قرارداد بسیار مهم 1975 را به نتیجه برسانیم.

ولایتی ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب از طریق فرزندشان مرحوم حاج‌احمدآقا، به بنده پیام دادند که امام فرموده‌اند بنده هر طور که مصلحت می‌بینم، روند مذاکره را دنبال کنم.

*پیچیدگی مذاکره طبق قرارداد 1957 و موفقیت ایران در آن

وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمان هشت سال دفاع مقدس گاهی برای بازپس‌گیری یک تپه هزاران نفر شهید و مجروح می‌شدند، گفت: مسائل مورد اختلاف باید طبق قرارداد 1975 حل و فصل می‌شد زیرا بحث تمامیت ارضی کشور مطرح بود.

این کاندیدای ریاست جمهوری افزود: طی دو سال با لطف خدا و راهبری‌های رهبری، توانستم با اختیار کامل یکی از مهمترین و پیچیده‌ترین مذاکرات سیاسی تاریخ ایران را به سرانجام برسانم.

وی ادامه داد: طبق این مذاکرات موضوعاتی که قبلاً امام خمینی(ره) اعلام کرده بودند، یعنی آتش‌بس، عقب‌نشینی مرزهای بین‌المللی، حفظ قرارداد 1957 و تبادل اسرا انجام شد.

ولایتی با بیان اینکه تمام همت عراقی‌ها این بود که قرارداد 1975 را لغو کنند، گفت: در صورتی عملیاتی شدن این موضوع خون شهدای ما و جانفشانی‌های مردم هدر می‌رفت ولی با لطف خدا چنین نشد.

*دستاورد ایران با خون شهدا و رهنمود ولی فقیه است

وی ابراز داشت: اگر خواسته عراق محقق می‌شد در آن صورت امروز کشتی‌های ایرانی نیز باید با پرچم عراق تردد می‌کردند.

این کاندیدای ریاست جمهوری با بیان اینکه این دستاورد به برکت خون شهدا حاصل شد، تأکید کرد: این توفیق با وجود این محقق شد که پنج کشور عضو ثابت شورای امنیت حامی عراق بودند اما با درایت نظام، توانستیم وضعیت را به نفع خود تغییر دهیم.

*وظیفه دیپلماسی رفع موانع بین‌المللی در چارچوب حفظ ارزش‌هاست

وی تصریح کرد: با وجود همه سختی‌ها و مشکلات وظیفه دیپلماسی این است که با حفظ ارزش‌ها و موازین دینی، برای توسعه روابط با کشورهای دیگر و رفع موانع بین‌المللی تلاش کند.

ولایتی با بیان اینکه در حقوق هسته‌ای ایران باید مقاومت تو‍أم با درایت داشت، گفت: فقط نباید «نه» گفت بلکه باید با تدبیر، راه خروج مناسب را از میان راه‌های سخت پیدا کرد.

*لزوم اعطای وام‌های کم‌بهره به تولیدکنندگان

وی با بیان اینکه باید کارخانه‌های غیر فعال و نیمه‌فعال را دوباره فعال کرد، افزود: برای ارتقای تولید باید وام‌های کم‌بهره به تولیدکنندگان داده شود.

این کاندیدای ریاست جمهوری اقتصاد بر مبنای تولید و تولید حول محور مردم را از راهکارهای برون‌رفت از مشکلات کنونی عنوان کرد و ابراز داشت: دولت باید نهاده‌های کشاورزی را با قیمت ارزان در اختیار کشاورزان قرار دهد تا با تشویق این قشر از جامعه در امر تولید، زمینه خودکفایی در محصولات کشاورزی و صادرات آن نیز فراهم شود.

*چرا باید گندم خارجی بخریم، گندم داخلی روی دست کشاورز بماند

وی بیمه محصولات کشاورزی و پیش‌خرید تضمینی آن را نیز از اولویت‌ها دانست و افزود: امسال گندم با قیمت 700 تومان از کشاورزان خریداری می‌شد و از آن جا که این قیمت برای آنها فایده‌ای نداشت یا گندم‌های خود را نگه داشته‌اند و یا برای دام مصرف کرده‌اند.

ولایتی ادامه داد: این در حالی است که در حال حاضر گندم خارجی یک‌هزار و 100 تومان خریداری می‌شود.

وی پیشنهاد داد: ما می‌توانیم به جای آنکه این پول را به صورت ارز به خارجی‌ها بدهیم آن را به صورت ریال به کشاورز داخلی داده و علاوه بر ایجاد رغبت در وی، کالای داخل را استفاده کنیم.

*بیمه باید سراسری شود

این کاندیدای ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کشاورزان ما بیمه بازنشستگی ندارند، در ادامه تأکید کرد: باید بیمه درمان، از کارافتادگی، بازنشستگی و آسیب‌دیدگی سراسری شود.

ولایتی ادامه داد: در طی یک برنامه و یا حداکثر تا اواسط برنامه دیگر، باید موضوع بیمه باکفایت سراسری در حوزه درمان و بازنشستگی عملیاتی شود.

وی افزود: بانوان سرپرست خانوار نیز باید بیش از بقیه افراد از امتیازات خاص قائل شوند.

این کاندیدای ریاست جمهوری در ادامه گفت: یکی از مشکلات اساسی ما این است که هزینه پرداختی سرانه درمان و بهداشت برای هر فرد روستایی 50 درصد هزینه پرداختی برای فرد شهری است.

*مگر درد روستایی با درد شهری فرق دارد؟/توزیع عادلانه منابع

وی با طرح این سئوال که مگر درد شهری با درد روستایی متفاوت است، گفت: بیمه شهری و روستایی باید یکسان شود.

ولایتی ادامه داد: مطابق ماده 32 و 39 قانون برنامه پنجم توسعه، باید به سمتی حرکت کنیم که 70 درصد پرداختی هزینه درمان از جیب مردم به 30 درصد کاهش یابد و در پایان برنامه، با داشتن بیمه کارآمد درمان رایگان برای تمام مردم کشور داشته باشیم.

*همدان زرخیز است اما از مشکلات رنج می‌برد

وی در ادامه همدان را استانی زرخیز دانست و ادامه داد: این استان دارای امکانات طبیعی فراوانی است اما مشکلات زیادی دارد که باید نسبت به رفع آن همت گمارد.

این کاندیدای ریاست جمهوری ابراز داشت: استان همدان با وجود برخورداری از آب کافی، از مشکلات آب شرب و کشاورزی رنج می‌برد.

*حضور پرشور در انتخابات برای خلق حماسه

وی با بیان اینکه باید هر چه سریعتر طرح منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد در همدان اجرایی شود، توجه به این مهم را یکی از عوامل کاهش مشکلات استان دانست.

ولایتی در بخش پایانی سخنانش خواستار حضور پرشور مردم در پای صندوق‌های رأی و خلق حماسه سیاسی شد.

انتهای پیام/89002/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول