اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عرب انصاری تاکید کرد

ظرفیت عظیم قم برای تبدیل شدن به مرکز دیپلماسی علمی جهان

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم گفت: قم می‌تواند مرکزی برای دیپلماسی علمی جهان باشد.

ظرفیت عظیم قم برای تبدیل شدن به مرکز دیپلماسی علمی جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی انصاری در دومین همایش تجلیل از اساتید نمونه مراکز دانشگاه علمی و کاربردی استان قم، با اشاره به توجه ویژه مدیران استان به توسعه کمی و کیفی دانشگاه‌ها اظهار داشت: تاکنون 16 جلسه در راستای ارتقای شاخص‌ها و رفع مشکلات و نیازمندی‌های دانشگاه‌های استان برگزار شده که برکات فراوانی را در پی داشته است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه ملی و بین‌المللی قم به عنوان شهر علم و فضیلت و ام‌القرای جهان تشیع گفت: تلاش مدیران استان برای ایجاد تناسب منطقی بین مراکز علمی و آموزشی استان با سطوح مختلف معنوی و مذهبی قم است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم، این شهر را مرکز اعتقادی جهان اسلام و تشیع خواند و تصریح کرد: شهر مقدس قم از فاخرترین شهرهای علمی جهان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه پاسخگویی به نیازهای علمی و معنوی بشری در گرو وجود علما و دانشمندان است، خاطرنشان کرد: قم با وجود ظرفیت‌های عظیم حوزه‌های علمیه جمع کثیری از علما و دانشمندان اسلامی را در خود جای داده است.

عرب انصاری با اشاره به ظرفیت عظیم شهر قم برای تبدیل شدن به یک جهانشهر گفت: قم تراز ملی دارد و متناسب با این جایگاه و ظرفیت عظیم باید به آن توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه قم می‌تواند مرکز دیپلماسی علمی جهان باشد، گفت: هدف مسئولان استان تقویت مراکز آموزش عالی، حوزوی و پژوهشی برای نیل به جایگاهی رفیع و در خور کریمه اهل بیت (س) است.

انتهای پیام/2258/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول