اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اصفهان خبر داد

تشکیل 13 هیئت اجرایی در اصفهان/ 38 هزار نفر رأی اولی

فرماندار اصفهان گفت: واجدین شهر اصفهانی برای شرکت در انتخابات شهر و روستای اصفهان یک میلیون و 388 هزار و 869 نفر هستند که 38 هزار و 57 نفر از این افراد را رأی‌ اولی‌ها تشکیل می‌دهند.

تشکیل 13 هیئت اجرایی در اصفهان/ 38 هزار نفر رأی اولی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فضل‌الله کفیل پیش از ظهر امروز در نشست خود با خبرنگاران با بیان اینکه زمینه‌های برگزاری انتخابات باشکوه و حضور حماسی مردم در مجموعه شهرستان مهیا شده است، اظهار کرد: در این انتخابات اجرای قانون بدون کم و کاست و رقم زدن حماسه سیاسی از مبنا‌های کار مجموعه‌ دستگاه‌های اداری قرار گرفته و بر این اساس کمیته حماسی و مشارکت سیاسی در شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی افزود: همچنین عدالت‌محوری و امانت‌داری شعار دیگری بوده که این شعار‌ها برای تمام صحنه‌های حضور کاندیداها و در مجموعه هیئت‌های اجرایی مد نظر قرار گرفته است.

* تشکیل 13 هیئت اجرایی در اصفهان

فرماندار اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان به دلیل گستردگی مجموعه‌های ساختارهای انتخاباتی شهرستان 13 هیئت اجرایی برای شوراهای شهر و روستاها و ریاست‌جمهوری در نظر گرفته شده است که هفت هیئت اجرایی مربوط به انتخابات شورای شهر و روستا و شش هیئت دیگر به انتخابات ریاست‌جمهوری اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی برگزار‌کنندگان انتخابات هستند که از میان معتمدان مردم انتخاب شده‌اند، اضافه کرد: با توجه به این مسئله در واقع خود مردم برگزار‌کننده انتخابات هستند.

کفیل تاکید کرد: 20 ستاد مرکزی در شهر اصفهان وجود دارد که ماموریت اجرای انتخابات را بر عهده دارند و پنج حوزه فرعی نیز در پنج بخش فرعی تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه 898 شعبه اخذ رأی در استان اصفهان وجود دارد که در مجموع 705 شعبه مرکزی و 193 شعبه روستایی را شامل می‌شود، ادامه داد: 862 مورد از این شعبه‌ها ثابت بوده و 36 شعبه سیار در مجمع مرکزی وجود دارد.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه انتخابات در 14 شهر و 165 روستا برگزار می‌شود، گفت: یک‌هزار و 788 نفر برای 627 کرسی‌ شورای شهر و روستا فعالیت می‌کنند و 676 نفر از این نامزدها مربوط به 14 شهر اصفهان هستند و یک‌هزار و 102 نفر نیز مربوط به 165 روستا است.

وی با تاکید بر اینکه شوراهای اصفهان  در 21 روستا پنج نفره، در 44 روستا سه نفره، در بهارستان 9 نفره، در کلان‌شهر اصفهان 21 نفره و در 12 شهر دیگر پنج نفره است، اظهار کرد: مجموعه اعضای شوراها که انتخابات را اجرا و نظارت می‌کنند 19 هزار و 900 نفر در شهرستان اصفهان هستند.

* 2.5 درصد ثبت‌نام‌کنندگان شوراها فاقد صلاحیت بودند

کفیل با بیان اینکه 2.5 درصد ثبت‌نام‌کنندگان فاقد صلاحیت بودند، اضافه کرد: در شهر اصفهان 495 نفر برای شوراها ثبت‌نام کردند و در مجموع 14 شهر اصفهان 742 نفر و در 165 روستای اصفهان نیز یک‌هزار و  185نفر و در مجموع یک‌هزار و 927 نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد صلاحیت 63 نفر در بررسی صلاحیت‌ها احراز نشد که 37 نفر از این افراد شهری و 28 نفر روستایی هستند.

وی تاکید کرد: شش نفر از 431 نفر افراد تایید صلاحیت شده انصراف داده‌اند و تا 13 خرداد ماه امسال و پیش از اینکه آگهی‌ها در شعب اخذ رای برود، کاندیداها فرصت انصراف دارند.

فرماندار اصفهان ادامه داد: مراجع چهارگانه نیروی انتظامی، دادگستری، ثبت ‌احوال و اطلاعات کار بررسی صلاحیت‌ها را برعهده دارند و افرادی که سابقه محکومیت در مجموعه دادگاه‌ها و وابستگی به احزاب غیرقانونی را دارند، جزو رد صلاحیت‌ شده‌‌ها هستند.

وی با اشاره به اینکه کار بررسی صلاحیت‌ها دو قسمت است، گفت: یک بخش از این موضوع بر عهده هیئت اجرایی است و در ادامه شکایت‌ها را به ترتیب هیئت عالی نظارت استان و هیئت نظارت مرکزی بررسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در هر شعبه اخذ رأی دو صندوق شوراها و ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرد، اظهار کرد: فرآیند تعریف شده در شعب اخذ رای یک صف است.

فرماندار اصفهان ادامه داد: واجدان شهر اصفهان یک میلیون و 388 هزار و 869 نفر هستند که 38 هزار و 58 نفر از این افراد رای اولی هستند.

وی تصریح کرد: افرادی که تاریخ تولد انها از 24 خرداد ماه سال 74 به بعد است و 18 سال تمام دارند، می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

* وجود دو صندوق رأی جداگانه در هر شعبه اخذ رأی

کفیل اضافه کرد: در هر شعبه اخذ رای به صورت معمول دو صندوق ویژه شورا و انتخابات قرار می‌گیرد، اما 17 شعبه پرجمعیت و کلان اصفهان به صورت ویژه شامل دو شعبه است.

وی با بیان اینکه رأی صندوق‌ها تفاوت دارد که این کار یک اقدام ویژه توسط اصفهان است، تاکید کرد: صندوق‌های ریاست‌جمهوری با رنگ قرمز و شورای شهر با رنگ آبی مشخص شده است.

فرماندار اصفهان با اشاره به بررسی تخلفات انتخاباتی افزود: تاکنون در شهر اصفهان شاهد کمترین تخلف در شهر بودیم.

وی اضافه کرد: با احتساب خوراسگان 15 منطقه در شهر اصفهان داریم و هر نامزد شورای شهر می‌تواند دو ستاد تبلیغاتی مربوط به آقایان و خواهران تشکیل دهد و اندازه پوستر نیز می‌تواند 100 در 70 باشد، اما این محدودیت نسبت به کاندیداهای ریاست‌جمهوری وجود دارد.

* نتایج آرای ریاست جمهوری در اصفهان شنبه پس از انتخابات اعلام می‌شود

کفیل گفت: نتایج آرای ریاست‌جمهوری تا روز شنبه اعلام می‌شود و اعلام نتایج شوراها و روستاها در ابتدای روز شنبه است، اما در کلان‌شهرها با توجه کثرت نامزدها تا پایان روز یک‌شنبه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به شرایط رأی‌دهندگان اظهار کرد: در شهر‌های زیر 100 هزار نفر افراد رای‌دهنده باید تا یک سال سابقه سکونت داشته باشند و برای کلان‌شهرهایی همچون اصفهان تصمیم در این مورد بر عهده هیئت اجرایی است.

فرماندار اصفهان تصریح کرد: به ازای هر 25 شعبه هر کاندیدا می‌تواند یک نماینده داشته باشد که اگر کاندیداها مستقل باشند 30 نفر و اگر ائتلاف 21 نفره باشد تا 430 نفر را می‌توانند برای شعب معرفی کنند.

وی ادامه داد: انتخابات شورا‌ها یک مرحله‌ای است، اما اگر انتخابات ریاست‌جمهوری به دور بعدی کشیده شود تعداد شعب اخذ رای 898 عدد باقی می‌ماند.

انتهای پیام/63008/ع40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول