اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات کاشان:

ثبت‌نام شورای شهر کاشان بیش از حد نصاب است

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کاشان از ثبت‌نام بیش از حد نصاب داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان خبر داد.

ثبت‌نام شورای شهر کاشان بیش از حد نصاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی عصر امروز در جلسه توجیهی نامزدهای شورای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: ثبت‌نام  239 نفر برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان نمونه بارزی از مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی است.

وی ثبت‌نام 239 نفر نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در کاشان را ظرفیت قابل توجهی برای منطقه کاشان دانست و افزود: ثبت‌نام برای شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان کاشان و دیگر شهرستان‌های استان اصفهان از حد نصاب فراتر رفته است.

فرماندار ویژه کاشان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام نامزدهای شورای اسلامی شهر در برخی از استان‌های کشور 230 روستا و در برخی دیگر تا 430 روستا به حد نصاب نرسیده و به این دلیل انتخابات در این روستاها برگزار نمی‌شود.

به گفته وی ثبت‌نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تمامی 900 روستای استان اصفهان به حد نصاب رسیده است و مشکلی برای برگزاری انتخابات شوراها در این استان وجود ندارد.

جوادی یادآور شد: هر چند تعداد زیاد نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تا یک سقفی می‌تواند مفید باشد اما افزایش بیش از حد می‌تواند برای مردم در انتخاب نامزدها مشکل‌ساز و روند انتخابات را برای مسئولان برگزارکننده سخت‌تر کند.

وی ضمن تقدیر از نامزدهایی که اقدام به ثبت‌نام و سپس انصراف کرده‌اند، عنوان کرد: ستاد انتخابات کاشان با وجود تعدد نامزدهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان آمادگی کامل برای برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور همگانی مردم دارد.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان کاشان در ادامه با اشاره به قانون انتخابات و توجه به بایدها و نبایدهای انتخاباتی توسط نامزدهای انتخابات، مسئولان ستادها و هواداران نامزدها گفت: اخلاق انتخاباتی، مبتنی بر اخلاق دینی و اسلامی و برگرفته از قرآن و روایات و سیره ائمه(ع) است که باید رعایت و در دستور کار همه قرار داشته باشد.

جوادی با تأکید بر لزوم رعایت قانون انتخابات در تمامی فعالیت‌های قبل، در حال و بعد از انتخابات بیان داشت: رعایت قانون فصل‌الخطاب تمامی فعالیت‌ها است و رعایت مجموعه این مسائل عمل صالح است که در صورت رعایت آن خداوند محبت ما را در قلوب مردم قرار می‌دهد.

وی، ایمان و عمل صالح را یکی از راه‌های محبوبیت انسانها دانست و افزود: کسانی که ایمان داشته و عمل صالح انجام دهند، خداوند محبت آنان را در دل مردم می‌گذارد.

معاون استاندار اصفهان همچنین، برگزاری همزمان دو انتخابات مهم ملی و محلی را دارای اهمیت و حساسیت فوق‌العاده اعلام و تصریح کرد: هر دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، از نوع انتخابات داغ محسوب می‌شود که برگزاری و مدیریت عادی و بدون حاشیه آن نیز کار سخت و طاقت‌فرسایی است.

وی تأکید کرد: در امر برگزاری انتخابات پیش رو، همکاری، همدلی و رعایت نکات قانونی و اخلاقی در فضای انتخابات تأثیرگذار است.

به گفته وی از مجموع 239 نفر ثبت‌نام کننده نامزد شوراهای اسلامی شهرهای شش‌گانه شهرستان کاشان تعداد اندکی صلاحیت آنان تائید نشد و مابقی نیز انصراف دادند و 205 نفر در انتخابات حضور دارند.

جوادی اظهار داشت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر کاشان 13 نفر از بین 122 نفر نامزد کاندیدای شورای شهر، انتخاب و به شورای شهر کاشان راه می‌یابد.

وی نامزدهای شورای شهرهای بخش قمصر را 28 نفر، نیاسر 13 نفر، برزک 9 نفر، جوشقان و کامو 16 نفر و مشکات را 16 نفر ذکر و ابراز کرد: در هر یک از این شهرها پنج نفر از بین نامزدها برای شورای شهر این شهرها انتخاب می‌شوند.

از 205 نفر نامزد شورای اسلامی شهرهای شش‌گانه شهرستان کاشان 102 نفر در جلسه توجیهی که امروز در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد حضور داشتند.

انتهای پیام/2406/ک40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول