اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار میانه:

ساماندهی ورودی‌های شهر در اولویت شورای شهر جدید باشد

فرماندار ویژه میانه رسیدگی به ورودی‌های شهر را نخستین مطالبه خود از شورای شهر جدید عنوان کرد و گفت: تردد روزانه سه هزار مسافر در این شهر، اولویت را به کار بخشیده است.

ساماندهی ورودی‌های شهر در اولویت شورای شهر جدید باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، تقی خلفاپور بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان، محل دفن زباله را مشکل اساسی زیست محیطی در میانه عنوان کرد.

وی گفت: محل دفن زباله قبلی به دلیل نزدیکی آن به شهر و شهرک صنعتی با تلاش شهرداری و همکاری جدی عوامل اجرایی به محل جدید واقع در 13 کیلومتری مسیر میانه - هشترود انتقال یافت که از لحاظ زیست محیطی و ارزیابی‌های آن مورد تایید بوده اما نواقص جزیی وجود دارد که امیدواریم شهرداری در راستای رفع آنها تلاش کند.

خلفاپور در ادامه به مشکلات زیست محیطی فولاد میانه که باعث نگرانی شده  اشاره کرد و افزود: امیدواریم با هماهنگی مسئولان شهرستانی و استانی طومار مشکلات فولاد در حوزه محیط زیست را با توجه به اجرایی شدن طرح توسعه آن، ببندیم.

وی، از شهردار میانه خواست تا در زمینه تامین رفاه حال همشهریان روند بی‌خطرسازی پسماندهای درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها را با تجمیع آنها تا پایان سال 92 پیگیر باشد.

فرماندار شهرستان ویژه میانه اضافه کرد: کارخانه‌های گچ نیز مردم را به ستوه آورده که در این راستا باید با در نظر گرفتن منافع و ضرر این کارخانه‌ها منافع مردم را نیز مورد توجه قرار دهیم زیرا این کارخانه‌ها باعث آلودگی منطقه و آب‌های محیط زیست شده است.

شهردار میانه نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته از راه‌اندازی زباله‌خانه جدید، تعریف بودجه برای آن و تقویت سایت زباله‌خانه با تلاش و پیگیری فرماندار میانه و مجموعه شهرداری خبر داد.

جلیل خرده‌فروش در خصوص تفکیک زباله که تاکنون اقدامی برای تفکیک آن از مبدا صورت نگرفته، گفت: با شرکت‌های بخش خصوصی وارد مذاکره شده‌ایم تا تفکیک زباله انجام شود.

وی اظهار کرد: در خصوص بحث کمپوست و اینکه تولید محصول آن با مواد اولیه بالای 200 تن باید صورت گیرد نیز باید اعلام کنم واحد سرمایه‌گذاری طرح‌ها را از سرمایه‌گذاران گرفته و به زودی فراخوان خواهیم داد.

خرده‌فروش در مورد پسماندهای عفونی که در صدا و سیما مطرح شده بود، گفت: در بحث همکاری بیشتر از وظیفه ممکن قول داده‌ایم تا مشکلات را حل کنیم.

وی خواستار پرداخت سهم عوارض ضایعات آلاینده از سوی فولاد به شهرداری شد تا دراین زمینه هزینه شود.

انتهای پیام/60001/ش‌30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول