اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ملاقات اوباما و ولیعهد بحرین/ تاکید بر شراکت واشنگتن و منامه

رئیس جمهوری آمریکا در جریان ملاقات با ولیعهد بحرین بر اهمیت شراکت بین واشنگتن و منامه و حمایت مداوم از امنیت و ثبات این کشور تاکید کرد.

ملاقات اوباما و ولیعهد بحرین/ تاکید بر شراکت واشنگتن و منامه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الوسط بحرین، «کایتلین هایدن» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا بر اهمیت شراکت آمریکا و بحرین و پایبندی مداوم به حمایت از ثبات و امنیت بحرین بار دیگر تاکید کرد و اصلاحات واقعی و گفت‌وگو و احترام به حقوق بشر را بهترین راه برای برقراری امنیت و صلح دانست.

در این بیانیه آمده است: تونی بلینکن معاون مشاور امنیت ملی آمریکا و سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد و معاون اول نخست وزیر بحرین در حال ملاقات با یکدیگر بودند که باراک اوباما به جمع آنها پیوست و بر تعهد آمریکا به تقویت روابط بین دو کشور تاکید کرد.

اوباما همچنین تعیین سلمان بن حمد به معاون اول نخست وزیری بحرین را تبریک گفت و برایش موفقیت در دوره جدیدش آرزو کرد.

رئیس جمهوری آمریکا بر حمایت کشورش از ثبات و امن بحرین تاکید کرد و گفت که اصلاحات واقعی و گفت‌وگو و احترام به حقوق بشر بهترین راه برای برقراری صلح و امنیتی است که همه بحرینی‌ها مستحق آن هستند.

وی بر حمایت قوی آمریکا از گفت‌وگوها بین دولت و مخالفان در بحرین تاکید کرد و گفت که آمریکا به طور مداوم همه طرف‌ها را به تلاش سازنده برای پیشرفت تشویق می‌کند.

اوباما همچنین از تعهد ولیعهد بحرین برای پیشبرد اصلاحات در این کشور ستایش و بر ادامه حمایت واشنگتن از این تلاش‌ها تاکید کرد.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد جنبش مردمی و اعتراضات مسالمت آمیز برای دستیابی به دموکراسی و آزادی است و مردم بر لزوم دستیابی به حقوق مشروع و قانونی خویش در داشتن حکومتی منتخب تاکید می‌کنند.

نیروهای آل خلیفه با حمایت نیروهای سعودی تاکنون این اعتراضات را سرکوب کرده و در جریان آن شماری را شهید، مجروح یا بازداشت کرده و مورد شکنجه قرار داده و زندان‌های طولانی مدت برای آنها بریده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول