اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

سپاه همان کاری را انجام می‌دهد که امام حسین (ع) و یارانش در کربلا انجام دادند

امام جمعه میاندوآب گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همان کاری را انجام می‌دهد که امام حسین (ع) و یارانش در کربلا برای دفاع از اسلام انجام دادند.

سپاه همان کاری را انجام می‌دهد که امام حسین (ع) و یارانش در کربلا انجام دادند

حجت‌الاسلام محمد جواد قهرمانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: پیامبر عظیم‌الشان اسلام در رابطه با شان و منزلت امام حسین (ع) مطالب زیادی را گفتند و در دوران حیات خود امام حسین (ع) را بغل کرده و بو می‌کردند و می‌گفتند من عطر بهشت را از امام حسین (ع) می‌گیریم.

وی ابراز داشت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمود امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هر جا بنشینند و قیام کنند امام هستند و می‌فرمود امام حسین (ع) سفینه نجات بوده و هر کس به دامن امام حسین (ع) چنگ بزند و از ایشان پیروی کند قطعا راه نجات را پیموده و هر کس از ایشان فاصله گیرد از راه نجات و سعادت فاصله گرفته است.

قهرمانی افزود: امام حسین (ع) از جانب پیامبر اسلام میزان خوشبختی و سعادت انسان معرفی شده و امام حسین (ع) به عنوان الگوی انسانیت، اخلاق بوده و برترین الگوی شرف، عزت و شهامت در طول حیات رسول گرامی اسلام و حضرت علی (ع) مطرح بود و بعد از رحلت پیامبر (ص)، شهادت امام علی (ع) و امام حسن (ع) به امامت رسید و با تمام توان از ارزش‌های اسلامی، دینی و قرآنی دفاع کرد و تا پای جان در راه دفاع از اسلام و انسانیت ایستاد.

وی تصریح کرد: حضرت امام و نظام جمهوری اسلامی ولادت امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار نام نهادند به این منظور که پاسداران اسلام نیز همانند امام حسین (ع) تا پای جان از اسلام، انقلاب و رهبرشان دفاع کردند.

قهرمانی ابراز داشت: امروز بزرگ‌ترین مسئولیت و رسالت خطیر سپاهیان عزیز اسلام دفاع از نظام جمهوری اسلامی و ولایت بوده و امروز همان کاری که امام حسین (ع) در کربلا برای دفاع از اسلام و دین انجام دادند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در عرصه‌های مختلف جهانی انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: سپاه در طول جنگ تحمیلی اثبات کرد که با تمام وجود در راه دفاع از اسلام آماده بوده و در فتنه‌های مختلف، فراز و نشیب مسائل سیاسی کشور سپاه با اقتدار، عزت و شهامت از ولایت و آرمان‌های شهدا دفاع کرد و با نثار هزاران شهید فی‌سبیل‌الله اخلاص و صداقت خود را نشان داد.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها ارگان متولی حمایت و حفاظت از رهبری و نظام اسلامی است، اظهار داشت: این افتخار بزرگی برای سپاهیان عزیز بوده که جا پای امام حسین (ع) گذاشتند.

وی افزود: این بسی افتخار برای سپاهیان بوده که در حیات خودشان حسین‌وار از اسلام و قرآن با جان و دل دفاع کنند و این مسئولیت خطیر را امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بر دوش این عزیزان گذاشتند.

قهرمانی با اشاره به اینکه روز ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس به عنوان روز جانباز نامگذاری شده، گفت: بسی افتخار برای جانبازان عزیزمان هست که با تمام وجود و توان در راه دفاع از اسلام ایثار کردند و به حضرت ابوالفضل‌العباس اقتدا کردند.

وی ادامه داد: همان طوری که جانباز کربلا تا آخرین قطره خون خودش از امام حسین (ع) و خیمه‌های ایشان دفاع کرد جانبازان ما نیز تا آخرین قطره خون خود از نظام جمهوری اسلامی، امام خود و آرمان‌های شهدا دفاع کردند و با نثار جان و اعضای بدن خود این انقلاب را حفظ کردند.

قهرمانی در خاتمه روز پاسدار و جانباز را بر همه پاسداران و جانبازان و ملت ایران تبریک گفت و عنوان داشت: امروز این جانبازان و پاسداران به عنوان جانبازان و پاسداران راه امام حسین (ع) و پیروان حضرت ابوالفضل‌العباس در جامعه مورد تکریم و حمایت ما هستند.

انتهای پیام/61009/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول