اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال وقوع تگرگ و وارد آمدن خسارت به باغات

نماینده مشگین‌شهر از تأخیر در نصب سامانه هشدار تگرگ انتقاد کرد

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی از مسئولان ذیربط در نصب نشدن سامانه اطلاع‌رسانی از وقوع تگرگ و بارش‌های سنگین باران در باغات مشگین‌شهر به شدت انتقاد کرد.

نماینده مشگین‌شهر از تأخیر در نصب سامانه هشدار تگرگ انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یونس اسدی عصر امروز در جریان بازدید از باغات خسارت دیده بر اثر بارش تگرگ در این شهر اظهار داشت: این حوادث سالانه و در این موقع از سال تکرار می‌شود ولی همچنان وعده کاهش این آسیب‌ها را می‌دهیم ولی در عمل هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وی تصریح کرد:‌ کشاورزی که چشم انتظار دسترنج خود با سرمایه‌گذاری چهار میلیون تومان است امروز بر اثر بارش تگرگ و باران‌های شدید امیدش به ناامیدی تبدیل شده و نمی‌تواند این رقم را کسب کرده و به دست آورد.

اسدی خاطر نشان کرد: ما از مسئولان استانی در حوزه مدیریت بحران انتظار داریم اعتبارات بیشتری را در حوزه حوادث، سوانح و جبران بخشی از خسارت وارده به زارعان منطقه اختصاص دهند چرا که تا سامانه اطلاع‌رسانی مستقر نشود همچنان ما گرفتار این مشکلات و تنگناها هستیم.

این مسئول اضافه کرد: ما باید به جد موضوع کاهش آسیب‌ها و نگرانی‌ها از بابت حوادث ناگوار، طبیعی و غیرطبیعی را به حداقل برسانیم و یا در این زمینه با اقدامات درست، پیشگیری ضروری را انجام دهیم.

وی بیان کرد: تا کی باید مسئولان منتظر وقوع حادثه باشند و سپس اظهار پشیمانی و نگرانی کنند در حالی که با اقدامات پیشگیرانه بهتر می‌توانیم در این زمینه وقوع حوادث و خسارت ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما باید اعتبارات حوادث را به حل این مشکلات سوق بدهیم چرا که همه ساله 700 تا 800 میلیارد تومان اعتبار بخش حوادث داریم که اگر 10 درصد آن را به پیشگیری در این حوزه اختصاص دهیم آسیب‌ها و نگرانی‌های ما به حداقل می‌رسد.

وقوع سیلاب و تگرگ با خسارت 80 درصدی به باغات مشگین‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما بارش تگرگ و باران سیل‌آسا عصر امروز نیز خسارت عمده‌ای به باغات مشگین‌شهر وارد کرد.

به گفته فرماندار مشگین‌شهر عمده بارش‌های تگرگ و باران‌های سیل‌آسا در بخش مرکزی و مشگین شرقی رخ داده به طوریکه 80 درصد باغات این شهرها بر اثر بارش تگرگ دچار خسارت عمده شده‌اند.

سید حمید عباداللهی افزود: وقوع این حوادث سبب تلف شدن طیور و دام‌های سنگین شده به طوریکه بارش تگرگ به میزان تخم مرغ خسارت عمده‌ای را به تأسیسات و همچنین خودروهای پارک شده در مناطق شهری وارد کرده و سبب شکسته شدن شیشه آنها شده است.

بارش شدید تگرگ علاوه بر وارد آوردن خسارت به مزارع، کشتزارها، دام و طیور سبب وارد آمدن خسارت به تأسیسات زیربنایی مشگین‌شهر شده است.

اما علاوه بر مشگین‌شهر تا اواسط هفته جاری با تغییرات ناگهانی هوا بارش باران، وقوع سیلاب، تگرگ و همچنین وزش باد شدید در مناطق مختلف استان دور از دسترس نمی‌باشد.

انتهای پیام/62003/ک40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول