اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه جبهه پایداری فارس به مناسبت انتخابات شورای شهر

فهرست خاصی را حمایت نمی‌کنیم

جبهه پایداری انقلاب اسلامی استان فارس در بیانیه‌ای به مناسبت انتخابات شورای شهر انتخاب افراد دارای صلاحیت را به مردم واگذار کرد.

فهرست خاصی را حمایت نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این بیانیه آمده است: جبهه پایداری استان فارس بدون آنکه از فهرست خاصی حمایت کند، امید آن دارد که برگزیدگان مردم در شورای شهر بدون تاثیر‌پذیری از کانون‌های ثروت و قدرت، همت خود را در حل مشکلات مردم با تکیه بر الگوی اسلامی ایرانی، پیشرفت قرار دهند.

این بیانیه تصریح کرده است: جبهه پایداری استان فارس ضمن تبریک مبعث رسول مکرم اسلام (ص) رجا واثق دارد که مردم غیور استان فارس بار دیگر در 24 خرداد ماه با حضور گسترده خود، حماسه‌ای دیگر را خلق کنند.

در بیانیه جبهه پایداری استان فارس بیان شده است: حضور گسترده افراد ذی‌صلاح در قالب ائتلاف‌ها و لیست‌های متعدد و به صورت فردی در این دوره از انتخابات شورای شهر زمینه تشکیل شورای شهری کارآمد را فرآهم آورده است.

نویسندگان این بیانیه اظهار داشته‌اند: بدون تردید، خلق حماسه از گروه‌ها، جریان‌ها و مردمی ساخته است که از منافع خود گذشته و در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و خدمت صادقانه به مردم تلاش کنند.

جبهه پایداری در بیانیه خود تاکید کرده است که خلق حماسه از گروه‌ها و جریان‌هایی وامدار کانون‌های قدرت و ثروت ساخته نیست.

در این بیانیه همچنین افزوده شده است: از آنجا که شیراز توسط مقام معظم رهبری به عنوان سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی مفتخر شده، شایسته است که مدل توسعه شهری با محوریت احمدبن موسی (ع) و الگوی اسلامی ایرانی، پیشرفت صورت گیرد.

این بیانیه اضافه کرده است: گسترش پیام انقلاب اسلامی در جهان زمینه‌های الگوگیری ملت‌های منطقه از انقلاب اسلامی را افزایش داده و این الگوگیری در تمام زمینه‌های ساختار اجتماعی و زیست شهری و نظام حکومتی است.

بنا به آنچه در این بیانیه عنوان شده، مسئولان فرهنگی، نخبگان سیاسی و به ویژه شورای اسلامی منتخب شهر شیراز، با جامع‌نگری ضمن اصلاح الگوی زیست شهری بر اساس عدالت‌محوری و الگوی اسلامی ایرانی، پیشرفت باید شهر را به محیطی آرامش‌بخش برای شهروندان تبدیل و زمینه تعالی انسان‌‌ها را فراهم آورند.

بیانیه جبهه پایداری ادامه داده است: اگر قرار است انسان خلیفه خدا بر روی زمین باشد، زیستگاه و محیط شهری که در آن زیست می‌کند نیز باید او را به این هدف نزدیک کند.

به اعتقاد نگارندگان این بیانیه، عنوان «شهر اسلامی» برخاسته از یک ضرورت و نیاز استراتژیک است.

این بیانیه در ادامه آورده است: ساختن شهرها، روش اداره آن و تعامل انسان‌ها با یکدیگر در منظر اسلام یک مجموعه واحد، پویا، هماهنگ و معناداری است که غایت آن رشد و تعالی انسان و پیدایش زیستگاهی بر اساس فطرت و در خدمت شکوفایی انسان‌ها بوده و حرکت در راستای تحقق این مهم از وظایف متولیان امور شهری است.

انتهای پیام/2448/ق/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول