اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیستان و بلوچستان صورت گرفت

سمپاشی بیش از 97 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام

سرپرست اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در دو ماه نخست سال‌جاری، 97 هزار و 333 متر مربع از جایگاه‌های نگهداری دام استان مورد سمپاشی قرار گرفت.

سمپاشی بیش از 97 هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام

مهدی حسینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: به منظور پیشگیری از بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام به ویژه بیماری خونریزی‌دهنده تب کریمه کنگو، در دو ماه نخست امسال، 97 هزار و 333 متر مربع از جایگاه‌های نگهداری دام استان مورد سمپاشی قرار گرفت که نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 36 درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین طی این مدت 252 هزار و 330 رأس دام نیز علیه بیماری‌های دامی مایه‌کوبی شد.

سرپرست دامپزشکی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو، بیماری ویروسی قابل انتقال بین انسان و دام است که در حیوانات فاقد علائم بالینی بوده و فقط دام آلوده دچار یک تب ملایم و گذرا می‌شود.

حسینی ادامه داد: در صورتی که حیوانات بیمار در هفته اول آلودگی و هنگامی که هنوز ویروس در خون دام وجود دارد کشتار شود، خون، خونابه، سایر ترشحات و اندام‌هایی نظیر کبد می‌تواند برای افرادی که با این حیوان سر و کار دارند مخاطره‌آمیز باشد.

وی اذعان داشت: لذا به منظور پیشگیری از انتقال بیماری از طریق مصرف گوشت و فرآورده‌های دامی، اکیدا توصیه می‌شود قبل از خرد کردن، لاشه دام به مدت 24 ساعت و جگر به مدت 48 ساعت در دمای چهار درجه (دمای پایین یخچال) نگهداری شود.

سرپرست دامپزشکی سیستان و بلوچستان متذکر شد: همچنین برای اطمینان بیشتر حتما از لباس کار مجزا، دستکش مناسب و عینک برای خرد کردن لاشه استفاده شود.

انتهای پیام/75002/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول