اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از گذری مهم در دیلم گزارش می‌دهد

جاده کمربندی دیلم نیازی ضروری، اما فراموش شده

با گذر از جاده روستایی دیلم به بنه خاطر جاده‌ای خاکی را مشاهده می‌کنی که سال‌هاست به حال خود‌‌ رها شده. این جاده، پروژه کمربندی دیلم است که حدود چهار سال است با زیرسازی اولیه درجا می‌زند و هیچ پیشرفتی ندارد.

جاده کمربندی دیلم نیازی ضروری، اما فراموش شده

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، وجود جاده کمربندی در کنار هر شهر برای تسهیل در امر ترافیک و کاهش حوادث جاده‌ای ضروری است و از ورود ماشین‌های سنگین از جمله تریلر‌ها، ماشین‌های یدک‌کش، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و ... به خیابان‌های سطح شهر جلوگیری کرده و باعث کاهش سر و صدا و جلوگیری از بروز حوادث جاده‌ای می‌شود.

با وجود جاده کمربندی می‌توان مجتمع‌های تفریحی و بین راهی را راه‌اندازی کرده و زمینه‌های اشتغال را فراهم نمود و ایمنی و تردد در ورودی شهر را افزایش داد.

علاوه بر این، جاده کمربندی ضمن کاهش تصادفات، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، تسهیل در عبور و مرور، باعث کم شدن زمان و مسافت مسافرت‌ها و رسیدن زود‌تر و امن‌تر مسافر و بار به مقصد می‌شود.

جاده کمربندی دیلم از حدود چهار سال پیش با یک زیرسازی اولیه و ساخت آب‌نماهایی بتونی برای گذر روان آب‌های روان سطحی آغاز شده و همین طور درجا می‌زند. متأسفانه با تغییر مدیریت شهر این پروژه همچنان ناتمام به حال خود‌‌ رها شده است.

این مسیر کمربندی از نمایندگی ایران خودرو در محور گناوه به دیلم آغاز شده و تا ورودی شهر از سمت جاده خوزستان به دیلم در روبروی دانشگاه آزاد اسلامی دیلم ادامه می‌یابد.

توجه مسئولان ارشد شهر به این پروژه به دلیل اینکه شهرستان دیلم در محور مواصلاتی استان بوشهر به استانهای خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، هرمزگان، فارس و استانهای غربی کشور قرار گرفته حائز اهمیت بوده و امید است تا پایان کار این دولت به اتمام رسیده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

شاید این پروژه هم مثل سایر پروژه‌های نیمه تمام به دلیل عدم تامین اعتبار لازم یا گران شدن مصالح مورد نیاز از جمله قیر و ماسه و یا مشکلات مربوط به پیمانکار به این صورت‌‌ رها شده است.

بی‌شک با بهره‌برداری از این پروژه می‌توان شاهد گسترش راه‌ها، کاهش ورود خودرو‌ها به شهر، اشتغالزایی، کاهش آلودگی هوا، کاهش سر و صدای ناشی از ورود خودروهای سنگین به شهر، کاهش زمان سفر‌ها، ایمن شدن عبور و مرور خودروهای سبک در شهر، کاهش بار ترافیکی و کاهش سوانح و حوادث جاده‌ای بود.

از منتخبان شورای جدید شهر دیلم می‌خواهیم این نیاز ضروری و فراموش شده را با جدیت پیگیری کنند و آن را در اولویت طرح‌های عمران شهری قرار دهند تا هر چه زود‌تر شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

گزارش از: اسماعیل طاهری‌نیا

انتهای پیام/66006/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول