اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

ترافیک رنج‌آورترین خاطره در جاده‌های شمال/ لحظه‌شماری برای 4 بانده شدن محور سوادکوه

عدم پیشرفت مناسب پروژه چهار بانده شدن محور سوادکوه به یکی از ملال‌‌آورترین خاطرات این سال‌ها در جاده‌های شمال به ویژه در محور سوادکوه تبدیل شده است.

ترافیک رنج‌آورترین خاطره در جاده‌های شمال/ لحظه‌شماری برای 4 بانده شدن محور سوادکوه

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، بی‌سابقه‌ترین ترافیک محور سوادکوه سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری اتفاق افتاد و مسافران این محور مواصلاتی از 5 تا 20 ساعت را برای خروج از بن‌بست بی‌نظیر ترافیک سپری کردند و این در حالی است که عبور از زیراب سوادکوه تا شهرستان سوادکوه شمالی "شیرگاه" در حالت عادی کمتر از 20 دقیقه زمان می‌برد.

به گزارش فارس پلیس راه فیروزکوه تا پلیس راه گدوک، تونل ورسک تا اوریم، بالا زیراب تا جمشیدآباد و منطقه "وشی" تا ورودی شیرگاه از مناطق پرترافیک محور سوادکوه بودند.

حال چیزی که مهم است اینکه، روز جمعه فردا برای خروج و بازگشت مسافران، سوادکوه دوباره قفل خواهد شد.

پیش‌بینی تکرار ترافیک سنگین سوادکوه در روز جمعه

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از پیش‌بینی تکرار ترافیک سنگین نیمه خردادماه در جمعه این هفته خبر داد و یادآوری کرد: از مسافران می‌خواهم زمان برگشت به مقصد خود را برای روزهایی غیر از جمعه موکول کنند.

ناصر علی صفرپور افزود: مسافرانی که برای رسیدن به مقصد عجله ندارند، روزهای آتی را برای سفر انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه همه توان خود را برای کم کردن حجم ترافیک روز جمعه به کار می‌گیریم، خاطر نشان کرد: در صورت لزوم از پلیس راه استان و راهنمایی رانندگی شهرهای همجوار کمک خواهیم گرفت.

صفرپور شش منطقه ترافیک‌خیز در محور سوادکوه را مناطق تونل ورسک تا اوریم، پل فلزی دوآب، پل شهر پل سفید، پیچ سرخ‌کلا در منطقه جمشیدآباد، پل جوارم و تونل شیرگاه از نقاط ترافیک‌خیز سوادکوه اعلام کرد.

امان مردم سوادکوه از ترافیک بی‌امان 

در یک گزارش میدانی از ترافیک 14 و 15 خرداد سوادکوه، حضور بی‌سابقه خودروها، کامیون‌ها و مسافرانی که به علت قفل شدن جاده در گرمای هوا سرگردان و متشنج بودند و دادخواهی شهروندانی که تکرار همیشگی ترافیک امنیت روانی آنان را مختل کرده است، چشمگیر بود.

مسافران بی‌خانمان شب را در کوچه‌ها به صبح رساندند

چند شهروند زیرابی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشتند: در شب سه‌شنبه در همه کوچه پس کوچه‌های سرخکلای زیراب و خیابان‌های مجاور جاده اصلی زیراب و حتی دم درب ورودی منازل مسکونی، مسافران روی کارتن‌ها، زیلو یا زمین شب را به صبح رساندند و برخی هم با وجود عدم اطلاع از نقشه راه به سوی روستاهای اطراف شهر هدایت شدند.

یکی از شهروندان از تعطیلی نانوایی‌های شهر به شدت انتقاد می‌کرد و اذعان داشت: تقریبا همه سوپرمارکت‌های زیراب از اغذیه خالی شدند.

به گزارش فارس، ترافیک محور سوادکوه پدیده منحصر به فرد و تازه‌ای نیست. این درد سالیان است که بر گرده مردم این سرزمین و مسافران این محور نشسته است و به ویژه در ایام تابستان به علت سفرهای پایان هفته مازندرانی‌ها به ییلاقات اطراف، آزاردهنده‌تر است.

عضو شورایعالی استان‌های کشور در گفت‌وگو با فارس با اشاره به عدم چهار بانده شدن این محور مواصلاتی در مازندران خاطر نشان کرد: پیگیری‌های زیادی با مسئولان استان و وزارت راه انجام شد و آنچه در این میان حائز اهمیت بوده، بهانه آنان در بحث عدم بودجه برای خرید زمین‌های اطراف است.

نرگس کمالی با انتقاد از این سخنان تاکید کرد: مسئولان باید با شناسایی مناطق پرترافیک اولویت‌بندی انجام دهند و نسبت به این نقص و گره بزرگ زودتر ورود پیدا کنند، چرا که با وجود آمار ارائه شده مبنی بر کم شدن آمار تصادفات، این منطقه بیشترین آمار تصادف را در سال جاری داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه طرح تعریض و چهار بانده کردن محور سوادکوه از طرح‌های ماندگار دولت دهم است، اذعان داشت: بر اساس اعلام نظر رئیس جمهور باید طرح ماندگار دولت تا پایان سال 91 به پایان می‌رسید، ولی عملا اقدام چندانی برای این محور جز خرید زمین‌های بایر خارج شهر صورت نگرفت.

کمالی همچنین افزود: شب چهارشنبه مسافران در خیابان‌های اطراف شهر بیتوته و پارک کردند و ما تاکنون حتی در ایام تعطیلات نوروزی چنین حجم ترافیک را ندیده‌ایم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان سوادکوه نیز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از صبح سه‌شنبه به مرور ترافیک در محور سوادکوه با وجود اینکه سنگین بود، ولی روان شد.

علی‌اکبر احمدی افزود: علت این پدیده ازدیاد بیش از حد خودروها، ورودی زیاد و کم بودن عرض جاده‌ها بود.

وی بیان داشت: به علت ترافیک شدید محور هراز، حجم خودروها از سمت تهران به سوادکوه بسیار شدید بود، در عین حال بی‌نظمی رانندگان در سبقت‌های بی‌مورد و ایجاد چند لاین، نقاط سرخکلا، شیرگاه، جوارم و کل محور را در یک گره بزرگ ترافیکی فرو برد.

احمدی خواستار مدیریت رانندگان برای تعیین زمان مناسب برای عبور از سوادکوه شد و افزود: آنچه در این میان بیشتر مشکل‌ساز بود، حرکت کامیون‌ها در این قسمت بود که قطعا پلیس راه باید از ورود کامیون‌ها در این مسیر و در این برهه زمانی جلوگیری می‌کرد.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس که مسئول این امر کیست به کلمه نمی‌دانم، اکتفا کرد.

وزارت راه از مردم عذرخواهی کند

عضو کمیسیون عمران مجلس نیز در گفت‌وگو با فارس که پرسید تکلیف مردم چیست، پاسخ داد: مردم خواهان اتمام این پروژه عمرانی در کمترین زمان هستند و وزارتخانه باید به خاطر این تاخیر و آسیب به اعصاب و هدر دادن زمان از مردم عذرخواهی کند.

کمال علیپور با بیان اینکه این پروژه حتما در شش ماه نخست سال جاری به پایان می‌رسد، اظهار داشت: در سال گذشته به علت عدم تخصیص اعتبار کافی به این بخش پیمانکاران کار را تمام نکردند.

نماینده مردم سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سوادکوه افزود: این اعتبارات در سال گذشته از ردیف کد اعتباری برای مسیر تهران، فیروزکوه، سوادکوه و قائمشهر بود که بیشتر در مسیر تهران پردیس هزینه شد و اعتبارات چندانی به این مسیر اختصاص نیافت.

علیپور  اذعان داشت: در سال جاری برای نخستین‌بار در راستای تکمیل این مسیر، اتمام تونل‌های سه قلو ،تعریض جاده و پرداخت مطالبات مردم ، اعتبار تکمیلی به مبلغ 100 میلیارد تومان اخذ شد تا دیگر بهانه‌ای برای دستگاه زیر ساخت وزارت راه وجود نداشته باشد.

گزارش از فرشته خلیلی پالندی

انتهای پیام/86008/ب40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول