اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

اهدای بخشی از خسارت زلزله‌زدگان شنبه در هفته آینده

استاندار بوشهر از توزیع و تقدیم مبلغ اهدایی مصوب هیئت دولت تا روز یکشنبه هفته آینده بین خانواده‌های متوفیان و زلزله‌زدگان شهر شنبه خبر داد.

اهدای بخشی از خسارت زلزله‌زدگان شنبه در هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، فریدون حسنوند امروز در حاشیه بازدید از شهر زلزله زده شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: افرادی که وسیله نقلیه داشته‌اند و به آنها خسارت وارد شده است تا یکشنبه هفته آینده توسط معاونت برنامه‌ریزی خسارت به آنها تقدیم خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به فصل گرما در این منطقه از کشور و طبق مصوبه هیئت دولت، وزارت نفت موظف شد که تعدادی کانکس بین زلزله‌زدگان تقسیم کند و البته ساخت و توزیع آنها مورد تاکید است.

حسنوند خاطرنشان کرد: استانداری بوشهر نیز تعداد قابل توجهی کالای خانگی خریداری کرده که به مردم به عنوان اهدایی تقدیم خواهیم کرد.

وی با تاکید بر سرعت دادن به ساخت و ساز اماکن مسکونی مردم شنبه و روستاهای همجوار و نظارت بر کیفیت ساخت و سازها، افزود: در بحث ساخت اماکن عمومی تقسیم کار بین مسئولان دستگاه‌های مختلف صورت گرفته است و هر کدام از مسئولان وظایفی بر عهده دارند که می‌بایست با سرعت و کیفیت آن را انجام دهند.

استاندار بوشهر ادامه داد: تقسیم کار نیز در خصوص ساخت مساجد، حسینیه‌ها، مدارس، مرکز بهداشت، اماکن ورزشی و اداری صورت گرفته و اعتبارات مورد نیاز بین دستگاه‌های مختلف در مناطق زلزله‌زده توزیع شده است.

حسنوند تاکید کرد: جدول و زمانبندی در ارتباط با ساخت و ساز اماکن عمومی و منازل مردم را مشخص کرده‌ایم که بر اجرای آن نظارت خواهد شد.

نماینده عالی دولت در استان بوشهر به برگزاری جشن ازدواج جوانان مناطق زلزله‌زده اشاره کرد و یادآور شد: استانداری جهیزیه کل زوج‌های مناطق زلزله‌زده را بر عهده گرفته است و امیدواریم با هماهنگی و برنامه‌ریزی با سایر دستگاه‌های ذیربط مراسم جشن باشکوهی برگزار و جهیزیه‌ها را به آنها اهدا کنیم.

وی گفت: در بحث اماکن عمومی و معابر نیز تصمیماتی گرفته شده است که ما برای بازسازی این مناطق برنامه 45 روزه پیش‌بینی کرده‌ایم تا بخشی از ساخت و سازها را افتتاح کنیم و تلاش و تاکید ما این است که بیشتر فضاهای آموزشی و مدارس تا پایان شهریورماه سال جاری ساخته شود.

حسنوند با اشاره به ساخت فضاهای مذهبی خاطرنشان کرد: تلاش شده تا ماه مبارک رمضان در هر منطقه یک حسینیه یا مسجد را به شرایط ایده‌آل و مطلوب برسانیم تا مردم بتوانند در این ماه استفاده نمایند.

وی افزود: در بحث مخابرات، آب، برق، گاز و ... دستگاه‌های مختلف موظف شده‌اند که کارها را در موعد مقرر انجام دهند و معاون استاندار و مدیران کل به طور هفتگی در منطقه زلزله‌زده شنبه جلسه تشکیل دهند و کارها را پیگیری و نظارت کنند.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: 10 نفر از کارشناسان نظام مهندسی استان از طریق استانداری ماموریت پیدا می‌کنند بر کیفیت اجرای ساخت و سازها در مناطق زلزله‌زده نظارت کنند.

حسنوند گفت: با توجه به اینکه تابستان، فصل کار در کشور است و احتمال کمبود پیمانکار و عوامل ساخت و ساز وجود دارد، مقرر شد صدا و سیمای مرکز استان اعلام کنند کسانی که می‌توانند در ساخت و ساز به ما کمک کنند، از وجود آنها بهره ببریم.

انتهای پیام/66001/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول