اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی:

بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های مناطق زلزله‌زده کلید خورد

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: طبق همکاری‌های مشترک انجام شده بین شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های مناطق زلزله‌زده اهر، ورزقان و هریس آغاز شد.

بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های مناطق زلزله‌زده کلید خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی، ارسلان هاشمی اظهار داشت: به تعداد 11 مسیل و رودخانه به اسامی کرداحمد، دره پیق، ابریق، خونیق، دیزبین، حاج عابدین،قورقچی، وردین، دامن آباد، گوره درق، اهرچای با حجم عملیات خاکی 41 هزار و 500 متر مکعب، شش مسیل و رودخانه در محدوده شهرستان هریس به اسامی مرند، باج باج، ینگجه، چوپان لار، چارکندی، هتیق با حجم عملیات خاکی 37 هزار و 600 متر مکعب و چهار مسیل در شهرستان ورزقان به اسامی تخمه دل، زنگ آباد، دوریق چای و گل عنبر با حجم عملیات خاکی 24 هزار متر مکعب شناسایی و اولویت‌بندی و عملیات اجرایی آنها آغاز شده است.

وی در خصوص چرایی این تصمیم اظهار کرد: این تصمیم به دنبال تخلیه نخاله‌های ساختمانی زلزله ارسباران در مسیل‌ها و بستر رودخانه‌های این شهرستان‌ها و تشدید خطر تهدید سیل اتخاذ شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی پس از استان خوزستان دومین استان سیل‌خیز کشور است، اذعان داشت: میزان خسارت‌های سیل در استان آذربایجان‌شرقی، در فصول بهار و تابستان از سایر فصول بیشتر است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بیشترین میزان خسارت‌های ناشی از سیل برخلاف تصور عمومی مربوط به مسیل‌ها و رودخانه‌های فرعی است، ضرورت پیش‌بینی و جلوگیری از خسارت‌های سیل را مورد تأکید قرار داد و گفت: در همین راستا، کارگروه تخصصی استانی سیل به منظور کاهش خسارات ناشی از سیل و فعال سازی و هماهنگی دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل و با همکاری بنیاد مسکن، این امر در اولویت برنامه‌های کاری قرار گرفت و عملیات یاد شده وارد فاز اجرا شده است.

انتهای پیام/60001/و/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول