اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان خبر داد

36 درصد جمعیت همدان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی/ رشد 10 درصدی بیمه‌شدگان

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان با بیان اینکه 36 درصد از جمعیت استان زیر پوشش بیمه هستند، گفت: بیمه‌شدگان اصلی در ابتدای سال گذشته 126 هزار و 652 نفر بوده که با رشد 10 درصدی به 216 هزار و 713 نفر افزایش یافته است.

36 درصد جمعیت همدان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی/ رشد 10 درصدی بیمه‌شدگان

محمد عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: طی امسال با توجه به افزایش 25 درصدی حقوق به تبع آن تعرفه‌ها و حق بیمه دریافتی بیمه نیز 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل تأمین اجتماعی استان همدان افزود: از برنامه‌هایی که ما برای امسال در دستور کار داریم ادامه بیمه کارگران ساختمانی است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان تصریح کرد: زیر پوشش قرار دادن کارگران زمین‌های کشاورزی از دیگر مواردی است که توسط تأمین اجتماعی با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه هنوز در برخی از شهر‌ها شعبات تأمین اجتماعی به طور کامل استقرار ندارد، ادامه داد: راه‌اندازی شعبات اقماری در این شهرها مانند بخش پیرسلمان اسدآباد، گیان نهاوند و... از دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

عسگری با اشاره به راه‌اندازی حدود پنج شعبه اقماری بیان داشت: راه‌اندازی شعبه اقماری شهر مریانج قطعی شده است.

وی یادآور شد: در حال حاضر توانسته‌ایم برای سه مورد مجوز بگیریم و اقدامات آن در دست پیگیری است و سه شهرستان نیز باقی مانده که در حال طی مراحل اداری آنها هستیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان همدان گفت: سعی خود را به کار می‌گیریم تا پایان امسال شعبات اقماری  را در شهرها راه‌اندازی شود.

به گفته وی هر ساله بیمه 200 هزار نفر از کارگران ساختمانی از برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی است که در این راستا امسال نیز سهمیه استان مشخص و بر اساس نیمه نخست در این راستا اقدام کرده‌ایم.

عسگری با اشاره به حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی ابراز داشت: حقوق مستمری‌بگیران نیز 25 درصد افزایش داشته که در تیر ماه افزایش‌ها اعمال شده و مابه‌التفاوت سه ماه نخست سال نیز پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد مستمری‌بگیران در اسفند ماه سال 90 ، 24 هزار و 558 نفر بود، تأکید کرد: این تعداد اکنون به 27 هزار و 121 نفر رسیده که از افزایش 10 درصدی برخوردار بوده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان با بیان اینکه 36 درصد از جمعیت استان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، اظهار داشت: تعداد بیمه‌شدگان اصلی در سال 90، 126 هزار و 652 نفر بوده که در حال حاضر با رشد 10 درصدی به 216 هزار و 713 نفر افزایش یافته است.

*پرداخت 226 میلیارد و 941 میلیون تومان بابت تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت

وی ادامه داد: در حال حاضر 14 هزار و 565 نفر از کارگران ساختمانی و 15 هزار و 830 نفر از قالیبافان و 30 هزار و 912 نفر از رانندگان زیر پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

عسگری با اشاره به رشد 15 درصدی بیمه قالیبافان و 25 درصدی بیمه رانندگان گفت: تعداد بیمه بیکاری نیز از 2 هزار و 231 نفر در اسفندماه 90 به 2 هزار و 530 نفر رسیده که رشد بسیار کمی داشته است.

وی با بیان اینکه تعداد نویسندگان زیر پوشش بیمه کاهش داشته است، تصریح کرد:  تعداد نویسندگان از 546 نفر در اسفند ماه 90 به 492 نفر در حال حاضر کاهش یافته است.

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان به موقع پرداخت نکردن حق بیمه را علت اصلی کاهش تعداد نویسندگان زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی عنوان کرد و افزود: اگر نویسندگان سه ماه حق بیمه خود را پرداخت نکنند باید مراحل اداری جدیدی را طی کنند.

وی ادامه داد: از دیگر اقدامات ما ادامه روند بازرسی از کارگران ساختمانی است و امسال نیز با توجه به دستورالعمل صادر شده بازرسی از قالیبافان نیز در دستور کار قرار دارد.

عسگری با اشاره به پرداختی‌ها یادآور شد: مبلغ پرداختی ما طی سال گذشته در مجموع 226 میلیارد و 941 میلیون تومان بوده است.

وی بیان داشت: از این میزان 192 میلیارد و 246 میلیون تومان بابت تعهدات بلند مدت شامل مستمری از کار افتادگی، بازنشستگی، فوت و مستمری‌بگیران پرداخت شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی همدان در پایان خاطرنشان کرد: 4 میلیارد و 435 میلیون تومان نیز بابت تعهدات کوتاه مدت و مابقی نیز بابت بیمه بیکاری و... پرداخت شده است.

انتهای پیام/89006/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول