اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه یزد:

ملت ایران با کسی دعوا ندارد اما در مقابل زورگویی می‌ایستد

امام جمعه یزد گفت: ملت ایران با هیچکس دعوا و دشمنی ندارد، اما اگر کسی بخواهد زورگویی کند، با اتحاد در برابرش می‌ایستند.

ملت ایران با کسی دعوا ندارد اما در مقابل زورگویی می‌ایستد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به انتخابات 24 خرداد اظهار داشت: همه علما و فضلا به ویژه امام راحل و مقام معظم رهبری در مورد انتخابات سفارش‌های مؤکد دارند و امام خمینی (ره) نیز بارها در مورد انتخابات سفارش کردند و فرمودند: «شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی و الهی است».

وی با بیان اینکه ایران یک کشور منحصر به فرد در دنیاست، ادامه داد: حکومت حاکم بر ایران توانست اسلام ناب محمدی (ص) را در دنیا پیاده کند و در مقابل ظلم و ستم دشمنان بایستد و معتقد است اگر قرار است زندگی کنیم، همه باید در کنار یکدیگر و با انسانیت زندگی کنیم و هرگز زیر بار زور و ستم نرویم.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: ملت و جمهوری اسلامی ایران با هیچکس دعوا و دشمنی ندارد، چراکه معتقد است همه بنده خدا و دارای کرامت انسانی هستند، اما اگر کسی بخواهد زورگویی کند، در مقابلش می‌ایستد.

ناصری تأکید کرد: این از استقلال ما نشأت می‌گیرد و خدا نیز فرموده است که پیشرفت کنید و به اقطار عالم بروید، چراکه هیچکس نمی‌تواند جلوی اسلام و انسان را بگیرد.

وی عنوان کرد: این عقیده به سراسر دنیا سرایت کرده و همین مسئله، دشمنان و مستکبران عالم را نگران می‌کند، چراکه ایران اکنون به عنوان یک نمونه از دین و ایمان توانسته به دستاوردهای علمی دست پیدا کند و به همین دلیل دشمن علیه ما توطئه می‌کند.

امام جمعه یزد بیان کرد: یکی از وظایف ما در برابر توطئه‌های دشمن که اکنون در زمان انتخابات به اوج خود رسیده است، شرکت در انتخابات است و باید مانند همیشه در صحنه باشیم و به دشمنان نشان دهیم که توطئه‌ها و دشمنی‌های آنها در ملت ایران اثری نداشته است.

ناصری یادآور شد: اگر محکم بایستیم، دشمن موفق نخواهد شد و عقب‌نشینی خواهد کرد و توطئه‌ها و دسیسه‌هایی که با میلیاردها دلار هزینه علیه ملت ایران کرده است، نقش برآب خواهد شد.

وی ابراز کرد: کشور ایران اکنون برای مردم سوریه و مصر و سایر کشورها الگوست و به یک الگوی جهانی تبدیل شده بنابراین آنها نیز به انتخابات ایران چشم دوخته‌اند.

امام جمعه یزد اذعان داشت: همه ملت ایران باید در انتخابات 24 خرداد با عقل و تدبیر شرکت کنند و به انتخاب اصلح دست بزنند تا کسی که به درد کار می‌خورد، وارد عرصه شود و مشکلات مردم را حل کند.

ناصری، انتخاب اصلح را نیز در کنار حضور پرشور و گسترده در انتخابات، یک تکلیف دانست و متذکر شد: مردم با توجه به سوابق کاندیداها و روش و منش آنها دست به انتخاب بزنند و احساسات خود را در این مسیر دخیل نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بعثت رسول اکرم (ص)، اظهار داشت: این روز یکی از عظیم‌ترین و با شرافت‌ترین روزهاست و باید به بهترین نحو گرامی داشته شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: باید به اصل فلسفه بعثت توجه شود، اصلی که براساس آن، انبیای الهی برای هدایت مردم و قرار دادن آنها در مسیر تعالی مبعوث شدند و در این راه رنج‌های بسیاری را نیز تحمل کردند.

ناصری تصریح کرد: انسان باید در زندگی سبک و هدف داشته باشد و پیامبران برای نشان دادن سبک و هدف زندگی و راه درست به انسان‌ها، مبعوث شده‌اند و به همین دلیل است که خلقت انسان عبث نیست و هدف از هدایت انسان، رسیدن او به کمال الهی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زندگی ما دو ساختار ظاهری و جاهلی و یک ساختار معنوی دارد، افزود: اگر دنباله‌رو ساختار ظاهری و دنیوی باشیم، عقب می‌مانیم و در نهایت شقاوت نصیب ما خواهد شد و در صورتی که بخواهیم فقط به امور معنوی توجه کنیم و در خانقاه گوشه‌نشینی کنیم و به قدرتی که خدا برای سعادت و آبادانی زندگی به ما داده است، بی‌توجه باشیم نیز ضرر کرده‌ایم.

خطیب جمعه یزد اضافه کرد: انسان باید معتدل زندگی کند و دنیا و معنویت را کنار یکدیگر داشته باشد و این صراط هدایتی است که پیامبر اسلام (ص) به ما نشان داده است.

وی در پایان تصریح کرد: باید در زندگی برای پیدا کردن اصل زندگی و راه رستگاری تلاش کنیم و در این مسیر به بالاترین درجات دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/2464/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول