اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دبیرکل جمعیت وفاق بحرین:

سرنوشت رژیم‌های نژادپرست نابودی است/ برابری رکن اساسی یک نظام سیاسی مترقی

دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین تاکید کرد سرنوشت رژیم‌های نژادپرست نابودی است زیرا رکن اساسی یک نظام مترقی، مدرن و باثبات برابری شهروندان در جنبه انسانی و حقوق و وظایف سیاسی است.

سرنوشت رژیم‌های نژادپرست نابودی است/ برابری رکن اساسی یک نظام سیاسی مترقی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مجله الجزیره العربیه، شیخ علی سلمان که هم اکنون به همراه تعدادی از اعضای جمعیت وفاق برای آگاهی از تجربیات این کشور در زمینه مبارزه با تبعیض نژادی در آفریقای جنوبی به سر می برد، در صفحه خود در یکی از پایگاه‌های اجتماعی در اینترنت نوشت: نظام های سیاسی متکی بر نژادپرستی قبیله‌ای یا طائفه ای یا نژاد و رنگ در درون خود چاشنی هایی را انبار می کنند که باعث انفجار مشکلات عمیق و ریشه‌ای می شوند.

وی افزود: امکان تداوم نظام متکی بر نژادپرستی قبیله ای یا طائفه‌ای یا نژاد و رنگ در این زمان وجود ندارد و همه رژیم های نژاد پرست رو به زوال و نابودی هستند و برابری شهروندان در جنبه های انسانی و حقوق و وظایف رکن اساسی و زیربنای هر نظام سیاسی مدرن، متمدن و باثباتی است.

شیخ علی سلمان گفت: محافظت از اقلیت‌ها و ضعیف ترین اقشار جامعه از مهمترین نشانه های نظام دموکراتیک عادلانه است نه فقط حکومت اکثریت سیاسی و راهکار باثبات همان امید دادن برای زندگی بهتر به همه طرف ها براساس مبانی عدالت و حاکمیت قانون مورد توافق است.

وی افزود: راهکارهای موفقیت آمیز مبتنی بر ارزشهای انسانی است که می توان آنها را از اسلام و تجربیات انسانی باثبات و مورد توافق از جنبه انسانی برگرفت.

بحرین از فوریه سال 2011 میلادی شاهد جنبش مردمی و اعتراضات مسالمت آمیز برای دستیابی به دموکراسی و آزادی است و مردم بر لزوم دستیابی به حقوق مشروع و قانونی خویش در داشتن حکومتی منتخب تاکید می‌کنند.

نیروهای آل خلیفه با حمایت نیروهای سعودی تاکنون این اعتراضات را سرکوب کرده و در جریان آن شماری را شهید، مجروح یا بازداشت کرده و مورد شکنجه قرار داده و زندان‌های طولانی مدت برای آنها بریده‌اند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول