اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در وزن 74 کیلوگرم

مولایی نماینده کشتی قم در مسابقات جوانان جهان شد

استان قم در مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جوانان جهان در سال 2013 یک نماینده خواهد داشت.

مولایی نماینده کشتی قم در مسابقات جوانان جهان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در سال‌های اخیر کشتی در کنار رشته‌هایی همچون کاراته و ورزش‌های رزمی از جمله رشته‌های انفرادی هستند که همواره اعزام‌های مختلفی به مسابقات برون مرزی اعم از بین‌المللی، آسیایی و جهانی داشته‌اند.

این در حالی است که کشتی در دو رشته آزاد و فرنگی در کشورمان فعال است و ایران همواره جزو برترین‌های کشتی دنیا در هر دو رشته بوده، اما قم در سال‌های اخیر تنها در رشته کشتی فرنگی در سطح کشور و میادین برون مرزی کسب افتخار کرده است.

کشتی‌گیران قمی در رشته کشتی فرنگی بیشترین استعداد و توانمندی خود را نشان داده‌اند و در واقع کشتی قم در سطح کشور و آن سوی مرزها را بر اساس قدرت در کشتی فرنگی می‌شناسند، هر چند کشتی آزاد نیز اخیراً گام‌هایی به سوی پیشرفت برداشته است.

کشتی در هر سال جزو رشته‌هایی است که برای ورزش قم از میادین برون مرزی افتخارات ارزشمندی کسب می‌کند و کشتی‌گیران قمی مدال‌های خوشرنگی از مسابقات جهانی، بین‌المللی و آسیایی کسب می‌کنند و رویای کشتی قم نیز حضور در المپیک 2016 ریودوژانیرو است.

برای حضور در المپیک آینده، کشتی قم استعدادهای بسیار خوبی دارد که ورزش قم می‌تواند بر روی آنها به عنوان سرمایه‌های دارای شانس حضور در المپیک حساب ویژه‌ای باز کند، رشته‌ای که اکنون در میادین مهم بین‌المللی نمایندگان پرامیدی دارد.

یکی از کشتی‌گیرانی که از شانس‌های درخشش در میادین مهم برون مرزی به شمار می‌رود، امیرحسین مولایی است که بعد از کسب مدال از رقابت‌های نوجوانان آسیا، نخستین کشتی‌گیر قمی در راه حضور در مسابقات قهرمانی جهان یکی از نفرات ثابت اردوی تیم ملی است و با توجه به در پیش بودن رقابت‌های تدارکاتی در رومانی، نخستین قمی اعزامی به مسابقات بین‌المللی رومانی خواهد بود.

برای شرکت در رقابت‌های بین‌المللی رومانی فرنگی‌کاران جوان کشورمان در دهه پایانی تیرماه راهی شهر تارگوویسته این کشور می‌شوند، در حالی که تیم کشتی فرنگی جوانان برای کسب آمادگی برای شرکت در رقابت‌های جهانی در مسابقات بین‌المللی رومانی حضور می‌یابد.

اسامی نفرات اعزامی به این رقابت‌ها در اوزان 50، 55، 60، 66، 74، 84، 96 و 120 کیلوگرم که روزهای 21 تا 24 تیرماه و در شهر تارگوویسته رومانی برگزار می‌شود در حالی اعلام شد که تنها نماینده کشتی قم یعنی امیرحسین مولایی در وزن 74 کیلوگرم حضور دارد و به این مسابقات اعزام می‌شود.

انتهای پیام/78002/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول