اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد منوجان:

باید از ورود تحریف به هنر تعزیه جلوگیری شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان منوجان گفت: مسئولان و مردم باید با همکاری و برنامه‌ریزی مناسب از ورود به مسائل و تحریف تعزیه جلوگیری کنند تا این آیین در سلامت کامل به فعالیت خود ادامه دهد.

باید از ورود تحریف به هنر تعزیه جلوگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، حسن کوه‌پیما امروز در انجمن تعزیه این شهرستان اظهار داشت: طی چند سال اخیر به همت صدا و سیما و سریال‌های بسیار خوبی که در حوزه تاریخ اسلام و زندگی ائمه اطهار (ع) ساخته شده، مردم با واقعیت تاریخ اسلام به ویژه فرهنگ عاشورا بیشتر آشنا شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی مطلوب هیئت‌های تعزیه‌خوانی و ایجاد اتحاد و همدلی میان آن‌ها از مهم‌ترین وظایف این انجمن است و تلاش می‌شود در همه امور از مشورت پیشکسوتان استفاده شود.

کوه‌پیما تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به نقش تعزیه‌خوانی در ترویج باورهای دینی و فرهنگ مردمی از اهمیت بسیار خوبی برخوردار است، بنابراین تشکیل انجمن تعزیه در شهرستان منوجان از ضرورت‌ها است.

وی تعزیه را یکی از اساسی‌ترین باورهای دینی مردم خواند و ابراز داشت: مسئولان و مردم باید با همکاری و برنامه‌ریزی مناسب از ورود به مسائل و تحریف تعزیه جلوگیری کنند تا این آیین در سلامت کامل به فعالیت خود ادامه دهد.

کوه‌پیما با بیان اینکه با توجه به پیشینه تعزیه در تاریخ ایران و اهمیت آن در میان اقشار مختلف مردم این آیین از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، عنوان کرد: مسئولان انجمن تعزیه باید با برنامه‌ریزی مناسب گروه تعزیه شهرستان را ساماندهی کرده و زمینه گرایش جوانان به مسائل دینی را فراهم آورند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان منوجان گفت: هدف از تشکیل انجمن تعزیه شناسایی و جذب تعزیه جوانان متعهد، برنامه‌ریزی برای رشد و شکوفایی استعدادهای ذاتی آنان، برگزاری جلسه‌ها در زمینه تعزیه نوین و قدیم و تشکیل کارگاه‌های آموزشی در عرصه تعزیه با استفاده از استادان حوزه و دانشگاه است.

انتهای پیام/80006/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول